کد خبر: ۳۰۷۶
۲۰:۰۹ -۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
پدرو گالان:
مسوول بخش داوری فوتسال فیفا می‌گوید که این رشته ورزشی در ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و ابراز امیدواری کرد که سطح داوری فوتسال در این کشور بتواند راه رشد را با موفقیت طی کند.
ورزش و جوان- نشست خبری پدرو گالان مسوول بخش داوری فوتبال فیفا و از مدرسان داوری این حوزه در ساختمان فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد.

او در ابتدای صحبت‌هایش در این نشست خبری گفت‌: زمانی که دعوت‌نامه حضور در ایران را دریافت کردم هیچ شکی نداشتم که باید این دعوت را بپذیرم. من مسوول داوری رقابت‌های جام جهانی فوتسال در کلمبیا بوده‌ام  و در آن جا دیدم که سطح داوری ایران هر سال بهتر می‌شود. معتقدم که سطح داوری فوتسال ایران باید به اندازه سطح بازی این تیم در فوتسال جهانی باشد. در این جا تحت تاثیر کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری قرار گرفتم و متوجه شدم که آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در کلاس‌هایی که برگزار شد درباره مسائلی هم‌چون آمادگی جسمانی صحبت کردیم و معتقدم که فوتسال ایران آینده درخشانی دارد.

گالان در پاسخ به این سوال که چقدر از فوتسال ایران آشنایی دارد؟ بیان‌ کرد: من آشنایی زیادی از فوتسال ایران دارم، چرا که خسوس کاندلاس دوست صمیمی من محسوب می‌شود. بارها با او در این زمینه  صحبت کرده‌ام و پیشرفت فوتسال ایران را به عینه دیده‌ام. سطح داوری فوتسال ایران در آسیا در بالاترین سطح قرار دارد. متوجه شدم که اعضای دپارتمان داوری و کمیته‌ داوران در ایران به صورت یکسان به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی نگاه می‌کنند. امیدوارم که یک  داور خوب از ایران در المپیک در فوتسال حاضر باشد.

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع‌ به عملکرد خوب عرض پیما، داور فوتسال ایران در جام جهانی کلمبیا چیست؟ گفت‌: عملکرد داوری فوتسال ایران در کلمبیا عالی بود. متاسفانه چون تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران به جمع چهار تیم پایانی رسید نتوانستیم از داوران ایرانی در بازی‌های آخر استفاده کنیم. من مطمئن هستم که داوران ایرانی در جام جهانی بعدی در بالاترین سطح قرار خواهند داشت.

مدرس داوری فیفا در پاسخ به این پرسش که چه آشنایی با لیگ فوتسال ایران دارد؟ گفت‌: همان طور که گفتم کاندلاس از دوستان صمیمی من است و من لیگ فوتسال ایران را مانند  بقیه لیگ‌ها دنبال می‌کنم. کاندلاس به من درباره این لیگ زیاد می‌گوید و بارها به من گفته است که مثلا فلان بازیکن این قابلیت‌ها را دارد یا فلان تیم این گونه است.

پدرو گالان در پایان این نشست خبری بیان‌ کرد: فکر می‌کنم که کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری فوتسال ایران راه درستی را می‌روند. فیفا بنا دارد که در آینده قوانین فوتسال را عوض  کند و در این زمینه جلسه‌ای را خواهیم داشت. فوتسال بر چهار مساله استوار است: تمرینات جسمانی، وضعیت بدنی، قوانین و زبان انگلیسی. این چهار مساله باید توسط کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری انجام پذیرد. فوتسال امروز خیلی سریع بازی می‌شود و نیاز است که داوران از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشند. مطمئن هستم که فوتسال ایران در بالاترین حد ممکن خواهد بود و با همین سبک کار به هدفش می‌رسد. این را هم ‌اضافه کنم در کلاس‌هایی که در رامسر برگزار کردیم ناظران و داوران حضور داشتند و این خوب است که موارد مختلف را به هر دو گروه مورد اشاره  بیان‌ کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون