کد خبر: ۲۷۱
۲۲:۴۹ -۱۸ اسفند ۱۳۹۵
محمداسماعیل افضل‌پور، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
محمداسماعیل افضل‌پور
ورزش و جوان- محمداسماعیل افضل‌پور، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی معتقد است برای شکوفایی ورزش استان باید برنامه ریزی و برنامه محوری در راس کار هیات های ورزشی قرار گیرد و بهتر است سایر نهادها و بخش خصوصی برای کمک به ورزش قهرمانی و همگانی با اداره کل ورزش و جوانان همکاری خود را بیش از گذشته کنند.


لطفاً بطور مختصر خودتان را معرفی کنید.
محمداسماعیل افضل‌پور، 51 ساله، متولد بیرجند، دکترای تربیت بدنی، عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند.

چه شد که پست مدیرکلی ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی را پذیرفتید؟
از طرف جامعه ورزشی برای پست مدیریت ورزش و جوانان استان معرفی شدم و به دلیل وضعیت خاصی که این اداره داشت و احساس مسئولیتی که داشتم این پست را پذیرفتم.

خودتان هم ورزشی هستید؟
رشته ورزشی من فوتبال است و سالها در سطح باشگاهی استان خراسان بازی کردم و در همین راستا مربی فوتبال هم بودم. رشته تحصیلی بنده تربیت بدنی است و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیلات خود را ادامه دادم.

حوزه جوان در مدیریت ورزش و جوانان مغفول واقع شده است. شما برای رفع این مشکل چه تدابیری را اندیشیده‌اید؟
خیلی با این گفته موافق نیستم. متولی اصلی ورزش در کشور، وزارت ورزش و جوانان است، اما در حوزه ورزش، وزارت ما بیشتر نقش پایش و مانیتورینگ فعالیت ها را عهده دار است. از طرف دیگر سایر نهادها و سازمان های مرتبط با امور جوانان وظیفه خود را ایفا می کنند و این موضوع فقط متوجه وزارت ورزش و جوانان نیست. در عین حال دولت توجه خاصی به مسائل جوانان و پیگیری آن از طریق وزارت ورزش و جوانان را دارد.

چه راهکارهایی را جهت شکوفایی ورزش استان پیشنهاد می‌کنید؟
باید برنامه ریزی و برنامه محوری در راس کار هیات های ورزشی قرار گیرد. بهتر است سایر نهادها و بخش خصوصی برای کمک به ورزش قهرمانی و همگانی با اداره کل ورزش و جوانان همکاری خود را بیش از گذشته کنند. بخش سخت افزاری ورزش گسترش یابد و اماکن و تاسیسات ورزشی ساخته شود یا زودتر به بهره برداری برسند. به رشته های ورزشی انفرادی برای کسب مدال و راهیابی به مسابقات آسیایی و جهانی بیشتر توجه شود و رشته های تیمی نیز تقویت شوند. هیات های ورزشی دست از حاشیه بردارند و با استفاده از کلیه نیروها و ظرفیت های خود به توسعه رشته ورزشی خودشان فکر کنند. میزبانی مسابقات ملی و بین المللی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

مهمترین مشکل پیش‌رو ورزش و جوانان استان را چه می‌دانید؟
کمبود فضای ورزشی و نبود منابع مالی لازم مهمترین مشکلات ما در استان است.

خبر خوشی در حوزه کاری خودتان برای مخاطبین دارید؟
امیدواریم تا پایان سال، خانه جوان را راه اندازی کنیم. توقف و رکودی که در تکمیل پروژه های ورزشی(90 پروژه نیمه تمام موجود در سطح استان) در چند سال اخیر ایجاد شده بود، خوشبختانه شکسته شد و توانستیم اعتباراتی را که از سال 94 مانده بود در پروژه ها هزینه کنیم. استادیوم 15000 نفری هم با تلاشی که انجام شد، آماده بهره برداری می باشد. قابل ذکر است که این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ورزشی شرق کشور است که می تواند در صورت بهره برداری مناسب، انگیزه ای مناسب را در ورزش استان ایجاد کند.

اگر قرار باشد یک پیغام به وزیر ورزش و جوانان دهید چیست؟
مواد قانونی و دستورالعمل هایی که برای تسهیل درآمدزایی و اداره اماکن ورزشی و واگذاری آن ها به بخش خصوصی  وضع شده است برای همه استان ها از جمله استان ما که برای مسابقات بلیط فروشی نداریم و ارزش خدمات خیلی بالا نیست مشکل آفرین است و اعتبار برگشتی از فصل 5 برای کمک به هیات های ورزشی به هیچ وجه کفایت فعالیت در سطح بالا و رقابت با سایر استان های پرجمعیت و برخوردار را نمی کند.

حرف آخر؟
امیدوارم در سال 1396 با برنامه ریزی و همسویی و همکاری همه مسئولین و نهادها شاهد حضور پررنگ تر و کیفی تر قهرمانان استان در رقابت های مختلف باشیم و ورزش همگانی روز به روز گسترش یابد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون