کد خبر: ۲۶۱۰
۲۰:۰۵ -۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
اصغر سلیمی، نماینده سمیرم:
اصغر سلیمی، نماینده شهرستان سمیرم از استان اصفهان در مجلس دهم معتقد است نیروهای کاری و توانمند کشور، جوانان هستند و بهتر است تمام وزرا، یک معاون جوان را در چارت سازمانی خود به کار بگیرند. وی حمایت وزارت ورزش و جوانان را از حوزه ورزش و جوانان شهرستان سمیرم پایین می داند و می گوید اگر این کمک ها بیشتر شود در آینده شاهد ظهور و بروز قهرمانان بیشتری در این شهرستان خواهیم بود.
ورزش و جوان- اصغر سلیمی، نماینده شهرستان سمیرم از استان اصفهان در مجلس دهم معتقد است نیروهای کاری و توانمند کشور، جوانان هستند و بهتر است تمام وزرا، یک معاون جوان را در چارت سازمانی خود به کار بگیرند. وی حمایت وزارت ورزش و جوانان را از حوزه ورزش و جوانان شهرستان سمیرم پایین می داند و می گوید اگر این کمک ها بیشتر شود در آینده شاهد ظهور و بروز قهرمانان بیشتری در این شهرستان خواهیم بود.

به نظر شما ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در مجلس هشتم تصمیم منطقی بود؟
پس از گذشت سال ها از این ادغام امروز شاهد آن هستیم که به هیچکدام از این دو حوزه آنطور که شایسته است رسیدگی نمی شود. اگر به مانند گذشته این دو حوزه به دو سازمان مجزا تفکیک شود و یا وزارت ورزش را در کنار سازمان ملی جوانان داشته باشیم بهتر و منطقی تر است و آنگاه کاملا مشخص می شود که اعتبارات به چه صورت بین این دو حوزه تقسیم می شود. متاسفانه موضوع جوانان مغفول واقع شده و اصلا متری برای اندازه گیری عملکرد مدیران مخصوصا در حوزه جوانان وجود ندارد.

پیگیری مطالبات حوزه جوانان در یک وزارتخانه یا سازمان به خصوص کفایت می کند یا باید در تمام وزارتخانه ها و سازمان ها به این موضوع توجه شود؟
امروز قشر بزرگی از ایران را جوانان تشکیل داده اند. نیروهای کاری و توانمند کشور همین نیروهای جوان و پرانرژی هستند. اگر موضوع جوانان را در یک وزارتخانه محدود کنیم به آن ها ظلم می شود. توجه به جوانان باید در تمام وزارتخانه ها در دستور کار قرار بگیرد و بهتر است هر وزیری یکی از معاونت های خود را به جوانان اختصاص دهد. موضوع اشتغال، ازدواج، مسکن و... جوانان باید دغدغه هر روزه تمام وزارتخانه ها باشد.

از وضعیت ورزش و جوانان شهرستان سمیرم رضایت دارید؟
اعتبار و کمک خاصی از سوی وزارت ورزش و جوانان به این دو حوزه اساسی شهرستان سمیرم نشده است. در شهرستان سمیرم با طرح های نیمه تمام زیادی روبرو هستیم که کمبود اعتبارات روند کار را کند کرده است. اکثریت جوانان شهرستان سمیرم باید با هزینه شخصی خود ورزش را ادامه دهند و این اتفاق خوبی برای ورزشکاران و قهرمانان ما نیست. امروز بسیاری از قهرمانان ما به دلیل نداشتن پول کافی از ادامه کسب مقام دور مانده اند.

از روزی که به عنوان نماینده مردم سمیرم کار خود را در مجلس شروع کردید چه کمک هایی را برای حوزه ورزش و جوانان شهرستانتان جذب کردید؟

یک جلسه با معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان برگزار کردیم و در همان جلسه اعتبار مختصری را به همراه برخی اقلام ورزشی برای شهرستان دریافت کردیم. اما باید گفت واقعا این کمک ها ناچیز است.

زیرساخت های ورزشی شهرستان سمیرم آماده استفاده جوانان است؟
در حال حاضر با کمبود فضاهای ورزشی روبرو هستیم اما کمبود شدید اعتبارات مخصوصا در ورزش های همگانی بیشتر دیده می شود. این کمبود اعتبار در ورزش های قهرمانی هم برای ورزشکاران نخبه ما آزاردهنده است. در سمیرم سه خواهر بنام منصوریان در رشته ورزشی ووشو افتخارات زیادی را برای شهرستان و کشور به ارمغان آوردند. واقعا یک خدا قوت باید گفت که با این بی پولی اینطور افتخارآفرینی می کنند. اگر مسئولین کمی ورزشکاران شهرستان سمیرم را حمایت کنند خواهد دید که این جوانان از چه پتانسیل بالایی برخوردارند.

اگر قرار باشد یک پیشنهاد به وزیر ورزش و جوانان داشته باشید چیست؟
باید به ورزش و جوانان به صورت واقعی نگاه کرد. امروز بسیاری از کارها در این دو حوزه با شعار گره خورده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون