کد خبر: ۲۱۴
۱۷:۰۰ -۱۲ اسفند ۱۳۹۵
سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
سیدحسین نقوی حسینی
ورزش و جوان- سیدحسین نقوی حسینی، نماینده دوره هشتم، نهم و دهم از حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا معتقد است که ادغام حوزه ورزش و جوانان کار اشتباهی بوده و باید از یکدیگر تفکیک شوند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بی برنامگی دولت ها و نهادها در تبیین سبک زندگی ایرانی - اسلامی برای جوانان گله دارد و می گوید حل این مسئله نیازمند کار فرهنگی و هنری است نه کار اقتصادی. در همین رابطه به گفت‌وگو با وی نشستیم و نظرات ایشان را جویا شدیم.

در مجلس هشتم و با رای نمایندگان ملت با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان موافقت شد، شما با این ادغام موافق هستید؟
خیر، جوانان زیر سایه ورزش فراموش شده اند، زیرا وزارت ورزش و جوانان بیشتر اوقات خود را در حوزه ورزش سپری می کند و موضوعات ورزشی و تیم داری ها برایش به مراتب مهم تر از حوزه های مختلف جوانان است.

شما جداسازی این دو حوزه و تبدیل آن به دو سازمان و برگشت به گذشته را به صلاح می دانید؟
خیلی درباره شکل آن فکر نکردم ولی قاطعانه می گویم که تفکیک این دو سازمان بیشتر به صلاح کشور است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند حتی در زمانی که سازمان ملی جوانان بود نمی توانست تمام ابعاد مختلف حوزه جوانان را در بر بگیرد. شما با این نظر موافقید؟
من فراتر از این سوال معتقدم حوزه جوانان یک حوزه مهمی است و ادغام آن با سازمان تربیت بدنی کار درستی نبود. الان هم این اشتباه شفاف و مشخص است. متاسفانه وزارت ورزش و جوانان نمی تواند در حد معقولی به حوزه جوانان برسد.

اگر قرار باشد به مهمترین موضوعاتی که در حوزه جوانان مغفول واقع شده اند اشاره کنید چیست؟
موضوع اشتغال جوانان برای همه دولت یک معضل بوده و خیلی برنامه ریزی خاصی در این راستا نشده است که انتظار می رود در این موضوع مهم و ملی، کار کارشناسی بیشتری صورت بگیرد. موضوع دوم که خیلی به آن پرداخته نمی شود، تبیین سبک زندگی ایرانی – اسلامی برای جوانان است. جا انداختن سبک زندگی ایرانی – اسلامی یک کار فرهنگی و هنری است که نباید با یک کار اقتصادی قاطی شود. در این رابطه نهادهای مختلف، وظیفه خود را به خوبی انجام ندادند در حالی که کار در این موضوع بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون