کد خبر: ۱۹۱۳۵
۱۹:۵۸ -۱۵ مهر ۱۳۹۷
ملی‌پوش ووشو ایران با بیان اینکه مصدومیتم به صورت کامل برطرف شده است، گفت: برای رقبایم در جام‌جهانی برنامه دارم.

ورزش و جوان- حمیدرضا قلی‌پور در خصوص شرایط فعلی مصدومیتش در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی ووشو، توضیح داد: در مسابقات قهرمانی جهان از ناحیه زانو مصدومیتی داشتم که خوشبختانه برای جام جهانی به صورت کامل برطرف شده و مشکلی ندارم. تنها از ناحیه دیسک کمر مصدومیتی دارم که خیلی مهم نیست، از هجدهم تمرینات ما شروع می‌شود و تمریناتم را به صورت جدی ادامه خواهم داد.

او همچنین در مورد آمادگی فعلی‌اش نسبت به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ روسیه، ‌اظهار کرد: در حال حاضر آمادگی من برای جام‌جهانی ووشو با مسابقات قهرمانی جهان روسیه هم از نظر روحی و هم از نظر بدنی بسیار متفاوت است. الآن صد در صد آماده‌ام و این تفاوت سطح آمادگی نسبت به قهرمانی جهان را در خودم حس می‌کنم.

سانداکار سنگین وزن تیم ملی ووشوی مردان با بیان اینکه وزن پایینش نسبت به رقبا تنها مشکل او است، توضیح داد: در حال حاضر وزن من نسبت به قهرمانی جهان شش کیلو کمتر شده است. تنها مشکل من پایین بودن وزنم نسبت به رقبا است. در مسابقات قهرمانی جهان هم با حریفانم تفاوت وزن زیادی داشتم و الان این اختلاف بیشتر شده ولی، برای همه این مسائل برنامه دارم تا بهترین نتیجه را بکیرم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ووشو، در مورد حریف چینی‌اش توضیح داد: مبارزه روی رینگ با مبارزه روی سکو متفاوت است. اگر مبارزه فینال من با حریف چینی را ببینید، ‌متوجه می‌شوید که بیشتر امتیازاتش را با هل دادن به دست آورد. در اوج نبودن من، وزن بالا و قدرت بدنی بیشتر حریف چینی دلیل باخت من بود که برای آن برنامه دارم.

او با بیان اینکه برای مسابقات جام‌جهانی نیاز جدی به تورنمنت‌ها و اردوهای تدارکاتی برون مرزی نیست، توضیح داد: رقبای ما در این مسابقات شناخته شده‌اند و تا به امروز نیازی به تورنمنت‌های تدرکاتی نیست چون با توجه به مشخص بودن رقبا تمریناتمان را طراحی می‌کنیم. اما برای رویدادهایی چون بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان نیاز است که در تورنمنت‌های تدارکاتی شرکت کنیم،‌ هر لحظه ممکن است با حریفی رو به رو شویم که تا کنون او را ندیده‌ایم و اینجا است که تورنمنت تدرکاتی به کار می‌آید.

ملی‌پوش ووشوی مردان افزود: البته یکی از مشکلات اصلی ووشکارن کمبود تورنمنت‌های تدارکاتی است چرا که تعداد مسابقات بین‌المللی ووشو کم است. ووشو در "کامبت گیم و ورلد گیم" حضور داشت که از آن‌ها هم خارج شده است. ووشوکارن باید هر سال یک یا دوبار به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند و همین مسئله نیاز به مسابقات تدارکاتی را بیشتر می‌کند تا آمادگی بدنی خودشان را حفظ کنند.

حمیدرضا قلی‌پور درباره سایر ملی‌پوشان اعزامی ایران به مسابقات جام‌جهانی ووشو توضیح داد: محسن محمدسیفی از بازی‌های آسیایی آمده و آمادگی بدنی خوبی دارد،‌ علاوه بر اینکه او همیشه فایتر خوبی است. معین تقوی نیز از ووشوکارن خوب وزن خودش است ولی باید روی آمادگی ذهنی او کار کرد تا در شرایط مسابقه آمادگی فکری مناسب را داشته باشد، وگرنه از نظر بدنی همیشه در بهترین شرایط است. میلاد عارفی مقام نیز در مساباقتی که حضور داشته قابلیت‌هایش را به نمایش گذاشت و نشان داد که می‌توان به او اعتماد کرد. یوسف صبری هم از فایترهای قابلی است که در قهرمانی جهان روسیه با قدرت مدال طلا را کسب کرد و آینده خوبی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون