کد خبر: ۱۸۹۱۰
۱۹:۴۵ -۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مدیر تیم ملی کشتی آزاد ایران با تاکید بر اینکه لغو حضور تیم ملی در جام مدوید تاثیر منفی زیادی بر نحوه کار تیم ملی خواهد داشت، گفت: با این وضعیت کار سختی در مسابقات جهانی پیش رو داریم.

ورزش و جوان- مجید ترکان در گفتگو با ایسنا، درباره لغو اعزام تیم ملی کشتی آزاد به جام معتبر الکساندر مدوید بلاروس به عنوان تنها تورنمنت باقیمانده برای شناخت ترکیب تیم ملی در رقابت‌های جهانی مجارستان که 40روز دیگر برگزار می‌شود و تاثیر آن بر تیم ملی اظهار کرد: قطعا این موضوع تاثیر منفی بر نحوه کار تیم ملی کشتی آزاد در راه آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های جهانی مجارستان و ارزیابی نفرات تیم ملی با شناخت نقاط ضعف و قوت آن‌ها خواهد داشت. تورنمنت‌های کشتی یکی پس از دیگری لغو می‌شوند چرا که متاسفانه قیمت ارز چند برابر شده و بانک مرکزی نیز دیگر به فدراسیون‌های ورزشی ارز مبادله‌ای نمی‌دهد.

مدیر تیم ملی کشتی آزاد افزود: حضور در جام معتبر مدوید و محک کشتی‌گیرانمان برای ما خیلی مهم بود اما با وضع پیش آمده هزینه‌ها بسیار سنگین شده و توان پرداخت آن را نداریم. اگر کشتی‌گیران ما به جام کرکین هم رفتند، هزینه های آن توسط روس‌ها پرداخت شد هر چند اگر می‌دانستیم قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد قطعا تیم اصلی را به این جام می‌فرستادیم. از این پس تمرکزمان بیشتر بر نحوه تمرینات کشتی گیران خواهد بود. سعی می کنیم شرایط مشابه مسابقه را در اردوها فراهم کنیم. از سویی نتایج آن ها در تورنمنت‌های خارجی را نیز مد نظر قرار می‌دهیم و به دنبال این هستیم فدراسیون کشتی میزبانی تورنمنت‌ بین‌المللی را در صورت مهیا بودن امکانات و شرایط قبول کند تا بتوانیم کشتی‌گیرانمان را در این مسابقات مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه با وضع موجود سنگینی کار را به خوبی احساس می‌کنیم گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم در مسابقات جهانی بهترین نتیجه ممکن را بگیریم و با تمام قوا به مجارستان خواهیم رفت و بدنبال کسب بهترین نتیجه خواهیم بود، هر چند لغو تورنمنت مدوید قطعا در برنامه‌های ما خلل وارد می‌کند و برایمان دردسر ساز می‌شود.

ترکان در ادامه درباره وضعیت رضا یزدانی و اینکه آیا او شانسی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی خواهد داشت یا خیر گفت: یزدانی قهرمان ارزشمند و پرافتخار ماست و ما باید قدر این قهرمانانمان را بدانیم، اما او پس از 2 سال دوری در وزن 92 کیلوگرم در لیگ کشتی گرفت و ما نمی توانیم درباره او به عنوان یک کشتی گیر 97 کیلوگرم ارزیابی و تصمیم‌گیری داشته باشیم. خود او چنین شرایطی را بوجود آورده و مسبب آن بوده است.

مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: یزدانی 2 سال از کشتی دور بوده و 2 مرتبه نیز دعوت کادر فنی را برای حضور در تورنمنت‌ها رد کرده و از سویی در تمرینات تیم ملی نیز با وجود دعوت کادر فنی شرکت نکرده است. بنابر این کادر فنی چگونه می‌توانست درباره وضعیت او اظهار نظر کند؟ آیا کسی از وضعیت تمرینات و آمادگی بدنی یزدانی اطلاعی دارد؟ تمریناتی که از او در صفحات مجازی دیدیم نیز یا ماشین هل دادن یا کش زدن بود، بنابراین نمی‌توان با این اوصاف به وضعیت او پی برد.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان حمایت بیشتری از کشتی داشته باشند و در چنین شرایط سختی کشتی را به حال خود رها نکنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون