کد خبر: ۱۸۸۶۰
۲۱:۲۷ -۱۱ شهريور ۱۳۹۷
کارشناس جودوی ایران با تاکید بر اینکه جودوی ایران می‌توانست نتیجه به مراتب بهتری را در بازی‌های آسیایی کسب کند گفت: مربی تیم ملی می‌توانست با کوچ بهتر باعث نتیجه‌گیری بهتر جودوکاران شود.

ورزش و جوان- رضا مدنی درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم‌ ‌ملی جودوی ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی که با کسب یک مدال نقره و یک برنز توسط سعید ملایی و محمد بریمانلو همراه بود، اظهار کرد: در مجموع 56 مدال در جودوی بازی‌های آسیایی توزیع شد که ما تنها دو مدال گرفتیم، آیا این عملکرد قابل قبول است؟ قطعا می‌توانستیم  خیلی بهتر از اینها نتیجه‌ بگیریم. ما اشتباه های فنی خیلی زیادی داشتیم. اگر کوچ به خوبی عمل می‌کرد و به جای فریاد  و اخراج عملکرد درستی داشت، مطمئنا نتیجه‌ بهتری نیز حاصل می‌شد.

کارشناس جودوی ایران با اشاره به حذف زود هنگام علیرضا خجسته در وزن 66 ــ کیلوگرم، گفت‌: خجسته اشتباه گاردگیری داشت و به همین دلیل نتوانست مقابل حریفش به برتری برسد. کادر فنی نباید اجازه این اتفاق را می داد. او اصلا در مبارزه‌اش حمله ای نکرد گویی که می خواست هر چه‌ زودتر این مسابقه تمام شود. در مجموع عملکرد خجسته ضعیف بود و کاملا تحت تاثیر جو سالن مسابقه قرار گرفته بود.

وی با بیان این که عملکرد محمد بریمانلو و کسب مدال برنز او در این رقابت‌ها  خوب بود، خاطر نشان کرد: بریمانلو جوان است و زحمت خود را کشید و قطعا در آینده نیز بهتر خواهد شد. به لحاظ فنی از او راضی هستم و برعکس خجسته که تحت تاثیر محیط بود، او شجاعانه مبارزه کرد.

کارشناس جودوی ایران با اشاره به کسب مدال نقره سعید ملایی و تاکید بر این که حق ملایی مدال طلا بود، اما به دلیل اشتباهش از رسیدن به آن باز ماند، گفت‌: ملایی در 9 ثانیه پایانی مبارزه فقط دفاع کرد و فقط در لاک دفاعی فرو رفت و این بهانه را به هیات ژوری داد تا او را بازنده کنند. به‌ هر حال گوینده تلویزیونی مجبور است جملاتی بگوید که خوشایند مردم باشد، اما واقعیت چیز دیگری است. تصور می‌کنم برای ملایی سناریو نوشته بودند، چرا که وقتی داوران به دو جودوکا شیدو شیدو می‌دهند، دو نفر را به لبه مرز می برند و این یعنی این که باید منتظر هر اتفاقی باشیم. اگر  داوران جودوکار مدنظرشان پیروز شد که هیچ اگر نه در چنین وضعیتی به طرف مقابل اخطار می‌دهند و به هر بهانه‌ای او را دیسکالیفه می‌کنند. کوچ نباید به ملایی این اجازه را می داد که در 9 ثانیه آخر به لاک دفاعی برود. او شایستگی پیروزی را داشت و اگر هجومی ادامه‌ می داد قطعا پیروز این مبارزه می‌شد. متاسفانه طلای ملایی مفت از دستمان رفت و دلیل آن عدم توانایی کوچ در مدیریت ملایی بود.

مدنی در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد جواد محجوب در سنگین وزن نیز، خاطر نشان کرد: محجوب با 112 تا 115 کیلوگرم وزن نمی‌تواند جلوی جودوکاران 140 تا 150 کیلوگرمی قرار بگیرد و دوام بیاورد. حجم بدن و قدرت محجوب به خاطر کمبود وزن مقابل حریفان بسیار کمتر از آنها است و همین موضوع سبب می‌شود او نتواند برنامه‌هایش را پیاده کند. محجوب اگر می‌خواهد به موفقیت برسد دو راه پیش رو دارد یا باید به همان وزن 100 کیلوگرم سابق خود باز گردد و یا این که وزن خود را حداقل به 125 تا 130 کیلوگرم برساند.

وی افزود: اشتباه محجوب در مبارزه این بود که وقتی حریف او را به سمت خود کشید، او بی محابا به سمت حریف رفت و در حالت بی تعادلی امتیاز وازاری را داد که این هم ضعف کوچ را می‌رساند. کوچ نباید اجازه می داد محجوب در تله حریف بیفتد. او شایستگی کسب مدال را داشت، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

مدنی درباره دو مرتبه اخراج محمد منصوری، سرمربی تیم‌ ‌ملی در این رقابت‌ها، گفت‌: برابر قوانین زمانی که مبارزه در حال برگزاری است، مربیان نمی‌توانند هیچ صحبتی با جودوکارانشان داشته باشند. در صورتی که مبارزه به هر بهانه‌ای توسط داور متوقف شود، کوچ در فاصله زمانی تا سوت ادامه‌ مبارزه می‌تواند نکات فنی مورد نظر را به جودوکارش بگوید. اما وقتی مبارزه شروع شد دیگر حق صحبت کردن با بازیکن ندارد. در چنین شرایطی مربیان نباید احساسی عمل کنند و تحت شرایط محیط قرار گیرند. این موضوع نیز بسیار به ضرر ما تمام شد و کوچ باید بیشتر به خود مسلط می‌بود.

وی درباره نظر خود در خصوص ماندن یا رفتن سرمربی تیم‌ ‌ملی با توجه به عملکرد دو ساله‌اش، گفت‌: در این باره باید خود فدراسیون تصمیم گیری کند و با گفتن ما چیزی تغییر نمی‌کند و فکر می‌کنند که ما روی فرد خاصی نظر داریم. چه او و چه کسی دیگر سرمربی تیم‌ ‌ملی باشد باید ایرادت حال حاضر را بر طرف کند.

کارشناس جودوی ایران با تاکید بر این که فدراسیون جودو باید از تمام پتانسیل‌ جودوی ایران استفاده کند، گفت‌: تنها در این صورت است که به موفقیت می رسیم. البته یکی از ایرادات بزرگی که به مسئولان وارد است این است که همیشه سعی می‌کنند نفرات دارای شانس مدال را به بازی‌های آسیایی اعزام کنند، در صورتی که این یک ایراد بزرگ است و این میدان می‌تواند تجربه مفیدی برای نفرات دیگر نیز باشد. ما فقط با چهار جودوکار در بازی‌های آسیایی حاضر شدیم و می‌توانستیم در سه وزن دیگر نیز نماینده داشته باشیم، اما این فرصت ارزشمند از آنها گرفته شد.

وی در پایان درباره عملکرد تیم‌های جوجیتسو و کوراش نیز، گفت‌: در هر دو رشته می‌توانستیم عملکرد بسیار بهتری داشته باشیم. در جوجیتسو خیلی در جریان موضوعات نیستم، اما معتقدم که ما غافلگیر شدیم. ما در باد چند مدال خوابیدیم، در حالی که حریفان ما در این مدت بسیار بهتر از ما کار کردند. وقتی رشته‌ای وارد بازی‌های آسیایی می‌شود، کشورها به خاطر مدال آوری هر چه بیشتر بر روی آن متمرکز می‌شوند، در حالی که ما نسبت به این موضوع بی توجه بودیم. البته اردوهای خوبی برگزار شد اما در نهایت نتیجه‌ خوبی حاصل نشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون