کد خبر: ۱۸۴۳۶
۱۸:۰۰ -۰۹ مرداد ۱۳۹۷
تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان بزرگسال ایران ۱۵ مردادماه عازم رقابت‌های بسکتبال سه نفره غرب آسیا می‌شود تا جواز حضور در قهرمانی آسیا را به دست آورد.

ورزش و جوان- فریده شجاعی نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال این موضوع را تایید کرد و گفت: هفته گذشته برگزاری مسابقه‌ها به ما اطلاع داده شد که خیلی سریع در این زمینه تصمیم گرفتیم. به همین خاطر تیم ملی بزرگسال ما یک اردو را پشت سر گذاشتند و اردوی بعدی آن‌ها از فردا (۱۰ مرداد) آغاز می‌شود.

او در ادامه افزود: همیشه مسابقه‌های آسیایی سه نفره به صورت رنکینگی بود. یعنی هر تیمی که جزو ۲۰ تیم اول رنکینگ قرار می‌گرفت، می‌توانست در مسابقه‌های مختلف شرکت کند اما اکنون به این صورت است که در هر منطقه‌ای دو تیم اول و دوم سهمیه حضور در قهرمانی آسیا را کسب می‌کنند.

شجاعی بیان کرد: می‌توانستیم حتی دو تیم از ایران را به این مسابقه‌ها اعزام کنیم اما امکانش فراهم نشد. فعلا تیم بزرگسالان‌مان را فرستادیم و امیدواریم که مقام کسب کنند. شخصا فکر می‌کنم بازیکنان ما بتوانند از پس این کار بربیایند. تیم‌هایی مثل لبنان، اردن و سوریه تیم‌های خوبی هستند که سال‌های زیادی در منطقه فعالیت می‌کنند. درست است که بازیکنان ایران تجربه بین‌المللی کمی دارند اما به هر حال قدرتمند هستند و توانایی و پتانسیل کسب سهمیه را دارند.

مسابقه‌های بسکتبال سه نفره قهرمانی غرب آسیا ۱۸ و ۱۹ مردادماه در لبنان برگزار می‌شود و دو تیم اول این رقابت‌ها جواز حضور در بازی‌های آسیایی بسکتبال سه نفره را کسب می‌کنند.

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال همچنین از برگزاری مسابقه‌های جوانان بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال بانوان خبر داد و گفت: این مسابقه‌ها مهرماه در چین برگزار می‌شود چون فدراسیون جهانی بسکتبال به دنبال المپیکی کردن بسکتبال سه نفره است رویدادهای مختلفی را در این رشته و در سطح جهان برگزار می‌کند. بنابراین تیم بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال اعزامی به بازی‌های آسیایی پس از بازگشت از جاکارتا باید خود را برای حضور در قهرمانی جهان این رشته آماده کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون