کد خبر: ۱۸۲۸۸
۱۹:۰۷ -۰۲ مرداد ۱۳۹۷
سرمربی تیم ملی بسکتبال زیر ۲۳ سال بانوان گقت: بازی تدارکاتی نداشتیم و شرکت در تورنمنت مهم غرب آسیا که با فاصله نزدیکی به بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود، جالب نیست.

ورزش و جوان- سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال بانوان در مورد احتمال اعزام تیم زیر ۲۳ سال بانوان  به مسابقه‌های بسکتبال سه نفره غرب آسیا که ۱۸ و ۱۹ مرداد ماه در لبنان برگزار می‌شود، گفت: فدراسیون هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته است، با اینکه بازی تدارکاتی نداشتیم اما فکر می‌کنم  شرکت در چنین تورنمنت مهمی که با فاصله نزدیکی به بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود جالب نباشد. بازی تدارکاتی، تدارکاتی است نه جدی، اگر مسابقات غرب آسیا الان برگزار می‌شد خیلی خوب بود ولی نزدیک به اعزام به جاکارتا احتمال آسیب‌دیدگی  و خستگی وجود دارد. 

او در این زمینه افزود: اگر به غرب آسیا اعزام شویم احتمالا برگشتمان ۲۲ مرداد است و ۲۴ مرداد هم  باید به بازی‌های آسیایی اعزام شویم بنابراین خیلی موافق  اعزام تیم زیر ۲۳ سال به غرب آسیا نیستم اما در نهایت قرار است خود فدراسیون  شرایط را بررسی و تصمیم گیری کنند.

زمانپور در پاسخ به این سوال که آیا نظرتان را به فدراسیون اعلام کردید،  بیان کرد: مسابقه‌های غرب آسیا خیلی جدی  ونزدیک به اعزام مان به بازی‌های آسیایی است و تاریخش  برای بازی تدارکاتی خیلی دیر است. رقابتی کاملا جدی که بازیکنان حتما باید بجنگند، احتمال آسیب وجود دارد و علاوه بر این اهمیت بازی‌های آسیایی خیلی بیشتر است. وقتی فدراسیون نظرم را خواست گفتم به این دلیل خیلی موافق اعزام تیم زیر ۲۳ سال نیستم. از طرفی فدراسیون هم اهدافی دارد و  شاید می‌خواهند در غرب آسیا تیم خوبی را شرکت بدهند و حتما مقام  کسب کند، در نتیجه با تیم بزرگسال می‌تواند نتیجه بهتری را کسب کند. البته شاید با همین تیم زیر ۲۳ سال هم بتوانیم در غرب آسیا مقام بیاوریم و شاید تیم‌های دیگر نیز زیر ۲۳ سال باشند.

او در پاسخ به این سوال که کیمیا طهرانی عضو تیم ملی بزرگسال هم هست و اگر به غرب آسیا اعزام شوند با رفتن او موافق هستید یا خیر بیان کرد: در این زمینه با مشورت مسئولان سه  به سه تصمیم می‌گیریم ولی در نهایت ترجیحم این است که کیمیا اعزام نشود.

زمانپور در مورد برگزاری اردوهای آماده سازی تیم زیر ۲۳ سال در شهرهای مختلف گفت: اردوی سوم‌مان در اصفهان بود اما اردوی چهارم  سوم تا ششم مرداد درسالن آزادی تهران برگزار می‌شود و برای اردوی بعدی هم  ۱۳ مرداد راهی گرگان می‌شویم. جز وظایف هیئت‌های استانی  هم هست که میزبان تیم‌های ملی باشند و خودشان هم درخواست میزبانی می‌دهند. اما اردوی گرگان را به دلیل شرایط آب و هوایی‌اش قبول کردیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان زیر ۲۳ سال در مورد  شرایط کلی این تیم پس از برگزاری چند مرحله اردوی آماده سازی گفت: سه اردو براگزار کردیم. برنامه‌هایمان را از آمادگی  عمومی شروع کردیم و رفته رفته به آمادگی تخصصی نزدیک شدیم. ابتدا بیشتر از مهارت‌های فردی شروع و روی دفاع کار کردیم و در نهایت تمرکزمان را روی هماهنگی تیمی و تاکتیکی قرار دادیم. شرایط خیلی خوبی داریم و بازیکنان از سطح  آمادگی روحی و انگیزه‌ای بالایی برخوردار هستند و رقابتی  سالم بین آنها برقرار است.

او درباره خبر سایت فدراسیون بسکتبال مبنی بر اعلام اسامی نهایی بازیکنان اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا در تاریخ ۳۱ شهریور بیان کرد: بعد از پایان اردوی سوم بلافاصله این خبر را زدند که  اشتباه پیش آمده بود. فدراسیون هم تماس گرفت و به آنها گفتم  که با این خبر شرایط جویی تیم را بهم می‌ریزید و گفتند تصحیح می‌کنند که این کار انجام نشد. اما در حال حاضر ۶ نفر را دعوت کرده‌ایم. ناهید اسدی، کیمیا یزدیان طهرانی، شیدا شجاعی، زهرا عدالت کار و شکیبا کائید ۶ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

 زمانپور در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: امیدوارم بتوانیم آنچه را که شایسته بسکتبال ایران باشد ارائه دهیم.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اواخر مرداد ماه در اندونزی برگزار می‌شود و تیم بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال بانوان اولین حضور خود را تجربه می‌کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون