کد خبر: ۱۷۴۸۲
۱۷:۲۷ -۲۹ خرداد ۱۳۹۷
داور بازی ایران و اسپانیا را می‌توان خبرسازترین داور هفته اول بازی‌های جام جهانی دانست.
ورزش و جوان- آندرس اسکنیا به عنوان داور بازی ایران و اسپانیا انتخاب شد. داور اروگوئه‌ای که دومین قضاوتش را در جام‌جهانی انجام می‌دهد. او در هفته اول لیگ بازی فرانسه و استرالیا را قضاوت کرد و یک رکورد ویژه را خلق کرد. سه تصمیم کنیا در این بازی با استفاده از تکنولوژی داوری گرفته شد!‌ اولین تصمیم او با VAR، اولین استفاده از کمک داور ویدئویی در جام بود و به گرفتن پنالتی به سود فرانسه رای داد. صحنه‌ای که کنیا ابتدا اعتقادی به خطا بودن آن نداشت اما بعد از بازبینی، ضربه پنالتی را اعلام کرد.

فرانسوی‌ها گل دوم‌شان را هم مدیون تکنولوژی هستند. ضربه چیپ پوگبا با عبور از بالای سر رایان به زیر طاق دروازه خورد و پشت خط دروازه فرود آمد که ساعت اسکنیا گل شدن توپ را تایید کرد و او گل را اعلام کرد. البته استرالیا هم از این سود بی‌نصیب نبود. خطای بازیکن فرانسه روی بازیکن استرالیا را کمک داور پنالتی تشخیص داد و در گوشی هم به داور بازی اعلام کرد تا اسکنیا با کمی مکث و تاخیر به نشانه خطا سوت بزند. در کل این بازی را می‌توان آسان‌ترین بازی جام جهانی دانست که داور وسط کمترین زحمت را کشید و به لطف تکنولوژی‌های داوری حقی از تیمی ضایع نشد. اگر در روسیه از VAR  استفاده نمی‌شد شاید انتخاب این داور کمی نگران‌کننده بود اما این تکنولوژی جدید می‌تواند مانع از رقم خوردن اشتباه فاحشی در طول بازی شود.

البته تیم ملی ایران خاطرات خوبی از داوران آمریکای جنوبی ندارد. در سه بازی داوران آمریکای جنوبی برای تیم ایران سوت زده‌اند که در هیچ کدام ایران برنده نبوده است. بازی ایران و یوگسلاوی با قضاوت داور پرویی و بازی ایران و آلمان با داوری بازی پاراگوئه‌ای با باخت به پایان رسید و ایران و نیجریه هم با قضاوت داور اکوادوری با تساوی تمام شد.

 منبع: نود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون