کد خبر: ۱۵۹۵۴
۱۶:۰۶ -۲۶ فروردين ۱۳۹۷
مهدی سلیمی، فعال سیاسی - اجتماعی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
مهدی سلیمی متولد ۱۳۶۲ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. وی یکی از جوانان فعال در حوزه‌های سیاسی - اجتماعی می‌باشد و اکنون عضویت در شاخه جوانان بنیاد امیدایرانیان هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

ورزش و جوان- مهدی سلیمی معتقد است جوانان باید با تکیه بر علم و دانش و شرکت و حضور در فعالیت‌های مختلف کشور، ایده‌های خود را به مسئولین نظام ارائه دهند، مطمئناً اگر این روند با حوصله ادامه پیدا کند آن‌ها می‌توانند خود را به مدیران ارشد کشور ثابت کنند.

مهدی سلیمی متولد ۱۳۶۲ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. وی یکی از جوانان فعال در حوزه‌های سیاسی - اجتماعی می‌باشد و اکنون عضویت در شاخه جوانان بنیاد امیدایرانیان هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. از این‌رو به سراغ این فعال سیاسی - اجتماعی رفتیم تا نظرات وی را راجع به جای خالی جوانان در پست‌های کلیدی کشور جویا شویم.

اکنون با شرایطی که در کشور حاکم است چقدر ضرورت دارد که جوانان بیش از پیش در بالاترین سطوح مدیریت کشور حضور داشته باشند؟
ایران یک کشور جوان است اما متاسفانه شاهد نرخ بالای بیکاری در جامعه هستیم و این بیکاری بیشتر در بین جوانان دیده می‌شود که حقیقتاً شایسته کشور ما نیست. بطور کلی لازم و ضروری است که از ظرفیت و پتانسیل جوانان در بخش‌های مختلف دولتی استفاده شود. حال در بین همین جوانان، نخبگانی حضور دارند که می‌توانند مسئولیت‌های سنگین را قبول کنند اما در حال حاضر مدیران ارشد کشور آن اعتماد لازم را به جوانان نمی‌کنند ولی اگر نگاهی به مدیران سال‌های اول انقلاب بیاندازیم می‌بینیم که بسیاری از مدیران ارشد نظام از بین جوانان آن دوران بودند. در اکثر مواقع وقتی به جوانان اعتماد شده آن‌ها جواب این اعتماد را داده‌اند و چقدر خوب است که مسئولین بدون ترس و واهمه به جوانان اعتماد کنند تا نتیجه این اعتماد و اطمینان خود را ببینند. در دولت دوازدهم، آقای رییس جمهور، وزیری را بکار گرفته که پس از پیروزی انقلاب اسلامی متولد شده و اگر امروز از آقای روحانی سوال شود که از عملکرد آقای جهرمی راضی هستند یا خیر؟ حتماً جواب مثبت را از ایشان خواهیم شنید. شرایط کنونی کشور به نحوی است که باید مدیران جوان جای مدیران پا به‌سن گذاشته را بگیرند و بهتر است مدیران سه دهه اخیر بیشتر نقش مشاوران باتجربه را برای جوانان ایفا کنند.

چرا عده‌ای همچنان برای دادن مسئولیت به جوانان تردید دارند؟
جواب ساده است "عدم اعتماد". آن‌ها تصور می‌کنند که جوانان کم‌تجربه هستند و سرد و گرم زندگی و کار را نچشیده‌اند و فکر می‌کنند اگر کاری آن هم در سطوح بالا به آن‌ها سپرده شود جوانان از پس آن برنمی‌آیند. باید این تفکر عوض شود چون سال‌ها با این نگرش جلو رفته‌ایم و نتیجه آن را دیده‌ایم، حال وقت آن رسیده که کمی رفتارها در این بُعد نسبت به گذشته تغییر کند.

حضور پررنگ‌تر جوانان در مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در دوره جدید مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا افراد جوانی روی کار آمدند که نشان از اعتماد مردم به آن‌ها دارد. برخی از این افراد در این مدت‌کاری خود بسیار قوی و کارآمد ظاهر شدند و ان‌شاا... عملکرد این افراد بهترین توصیه برای مدیران ارشد کشور باشد که با اعتماد به جوانان فضای کار و مدیریت را برای آن‌ها مهیا کنند.

پیشنهاد شما برای اینکه جوانان بیشتر در جامعه دیده شوند چیست؟
جوانان باید با تکیه بر علم و دانش و شرکت و حضور در فعالیت‌های مختلف کشور، ایده‌های خود را به مسئولین نظام ارائه دهند، مطمئناً اگر این روند با حوصله ادامه پیدا کند آن‌ها می‌توانند خود را به مدیران ارشد کشور ثابت کنند.
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون