کد خبر: ۱۵۷۲۸
۱۹:۴۵ -۱۷ فروردين ۱۳۹۷
نگاهی به عملکرد و آمار نورالهی از زمان بازگشتش به پرسپولیس این سوال را بوجود می‌آورد که او چرا در پرسپولیس نیمکت‌نشین است؟
ورزش و جوان- آنهایی که از نیمکت‌نشینی نورالهی در پرسپولیس تعجب می‌کنند و با وجود آمار خوب این بازیکن حضور او روی نیمکت را اتفاق عجیبی می‌دانند، احتمالا حافظه تاریخی ضعیفی دارند. آنها ظاهرا فراموش کرده‌اند که نوراللهی چرا و به چه دلیل به تراکتورسازی رفت و سرباز شد. او در تفکرات برانکو و در ترکیب اصلی این مربی جایی نداشت و شماره ۸ ترجیح داد به جای گذراندن زمان روی نیمکت سربازی‌اش را بگذراند تا با بازگشت مجدد به تیم شاید جایش در ترکیب اصلی پیدا شود. نورالهی رفت و برگشت اما همچنان جایی در ترکیب اصلی برای او وجود ندارد. قبل از جدایی نورالهی دلیلی که برای نیمکت‌نشینی این بازیکن مطرح می‌شد این بود که پرسپولیس با یک هافبک دفاعی بازی می‌کند و با حضور یک کامیابی‌نیای آماده طبیعی است که جایی برای نورالهی نباشد. حالا هم پرسپولیس با دو هافبک دفاعی بازی می‌کند، هم کامیابی‌نیا به اندازه یک سال قبل آماده نیست و هم بازی نکردن نورالهی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

محسن مسلمان این روزها به بزرگترین سوال منتقدان برانکو تبدیل شده است و همه از نبودن او سوال می‌پرسند اما نورالهی نشان داده که در دقایق کمی که برای پرسپولیس بازی کرده مفید‌تر از تمام بازیکنان بوده  و استحقاق این را دارد که غیبت او بزرگترین علامت سوال قرمزها باشد.

نورالهی در دو بازی که بیشتر از ۳۰ دقیقه برای پرسپولیس در زمین بوده از تیم آنالیز نود میانگین ۲،۷۵ را گرفته که با این نمره در میان بازیکنان پرسپولیس بعد از جلال حسینی و علیپور سوم است.

در سایت متریکا که براساس آمار بازیکن در طول دقایقی که بازی کرده است به بازیکنان نمره داده می‌شود هم او توانسته ۷،۶۷ امتیاز بدست بیاورد و با اختلاف امتیاز زیادی بهترین بازیکن پرسپولیس باشد.

او در هر نود دقیقه به صورت میانگین ۱،۷ پاس کلیدی، ۴،۵ شوت و ۸۳ لمس توپ و ۱،۷ تکل داشته که در هر سه آیتم، یکی از سه بازیکن برتر پرسپولیس بوده است. در بازی مقابل استقلال خوزستان و سایپا هم که در ترکیب اصلی تیمش قرار داشته به ترتیب با ۷،۶۳ و ۸،۵۵ امتیاز بهترین بازیکن پرسپولیس شده است.

علاوه بر لیگ برتر ایران، می‌توانیم سراغ آمار او در لیگ قهرمانان آسیا برویم. او برای پرسپولیس در مجموع این چند بازی ۸۰ دقیقه بازی کرده است. ۴ شوت و سه شوت داخل چارچوب‏، ۵ پاس کلیدی حاصل عملکرد شماره ۸ قرمزها تنها در ۸۰ دقیقه حضور در میدان بوده است. برای پی‌بردن به ارزش کار نورالهی کافی است عملکرد او را با دو هافبک دفاعی دیگر تیم که چند برابر دقایق حضور او در زمین بازی کرده‌اند مقایسه کنیم. ربیع‌خواه در ۲۷۰ دقیقه بازی ۲ شوت، یک شوت درچارچوب و یک پاس کلیدی داشته‌ است. کامیابی‌نیا هم در ۳۷۶ دقیقه، یک شوت  که داخل چارچوب بوده و سه پاس کلیدی را به نام خودش ثبت کرده است.

این کارنامه‌ای است که بیش از هر منتقد دیگری این علامت سوال را مقابل برانکو قرار می‌دهد که چرا نورالهی هنوز یک نیمکت‌نشین محض است؟

 منبع: نود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون