کد خبر: ۱۴۷۶۷
۱۹:۳۰ -۰۹ اسفند ۱۳۹۶
با توجه به اتفاقات چند روز اخیر می‌توان گفت علیرغم پایان حکومت ۲۸ ساله ناطق نوری، اوضاع این فدراسیون هم‌چنان به نام "حسین ثوری" و به کام "ناطق نوری" است.
ورزش و جوان- پنجم دی ماه ۱۳۹۶ مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس ایران برگزار شد و "حسین ثوری" با کسب اکثریت آرا به عنوان دومین رئیس فدراسین بوکس پس از انقلاب اسلامی انتخاب شد. این انتخابات در شرایطی انجام شد که "ناطق نوری" رئیس کهنه‌ کار فدراسیون بوکس پس از ۲۸ سال، از نشستن بر روی صندلی ریاست انصراف داد تا به گفته خود، جا را برای جوانترها باز کند اما با اخبار چند روز اخیر به نظر می‌رسد این صحبت پدر بوکس ایران تنها برای قانع کردن خودش بوده است.

در چند روز اخیر اخباری مبنی بر تحویل ندادن دفتر ریاست فدراسیون بوکس توسط ناطق نوری به رئیس جدید منتشر شد که برای خیلی از اهالی ورزش علامت سوال بزرگی را به وجود آورد. گویا پدر بوکس ایران قصد ندارد این فدراسیون را به دست صاحب جدید و به حق خود بسپارد و دفتر فدراسیون را ملک خود می‌پندارد. در این بین خبر پرداخت حقوق کارمندان شخصی ناطق نوری از حساب فدراسیون بوکس نیز از جمله اتفاقات نادر بود که رسانه‌ای شد.

دفتر احمد ناطق نوری در فدراسیون بوکس به مدیریت ثوری

در چنین شرایطی نزدیک به سه سال بود که بوکسورهای تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام نشده‌اند و رئیس فدراسیون بوکس دلیل این کار را عدم بودجه کافی اعلام می‌کرد در صورتی که کارمندان دفتر او سر ماه حقوق خود را از بیت‌المال و از بودجه فدراسیون بوکس دریافت می‌کرده‌اند. احتمالا کارمندان دفتر ناطق‌نوری نسبت به بوکسورهایی چون سجاد کاظم‌زاده که جواز حضور در مسابقات جهانی آلمان را دریافت کرد اما اعزام نشد، واجد شرایط‌تر بوده‌اند، چون دارنده تنها سهمیه جهانی ایران به دلیل مشکلات مالی به این مسابقات اعزام نشد.

در مسابقات جهانی قطر نیز بوکسورهای ایران عازم این کشور نشدند و به گفته مسئولان فدراسیون بوکس بودجه کافی برای اعزام ملی‌پوشان را نداشت، چرا که گویا حقوق کارمندان دفتر ناطق‌نوری باید سر موقع پرداخت می‌شده و ملی‌پوشان و تیم‌های ملی در اولویت‌های بعدی قرار داشته‌اند.

سال‌هاست که کارشناسان بوکس دلیل افت این رشته را مشکلات مالی اعلام می‌کنند و هر سال نسبت به سال گذشته ناله‌های بیشتری سر می‌دهند اما هیچکس پاسخگو نیست. در این مدت حقوق کارمندان دفتر ناطق نوری از این فدراسیون پرداخت می‌شده و اینکه وزارت ورزش و سازمان بازرسی هیچ عکس‌العملی نسبت به این موضوع نداشته‌اند جای سوال دارد و شاید هم اطلاع نداشته‌اند. البته در چند روز اخیر اخبار نامه نگاری‌های سازمان بازرسی با رئیس جدید فدراسیون بوکس(حسین ثوری) منتشر شده که نسبت به این موضوع عکس‌العمل جدی نشان داده شده است. به نظر می‌رسد بهتر است وزارت ورزش و نهادهای نظارتی بدون تبعیض قائل شدن بین افراد به این مسائل ورود کنند تا مشخص شود بودجه بیت‌المال در چه مسیری هزینه شده است.

رئیس فعلی فدراسیون بوکس نیز در گفت‌گو با ایسنا در مورد حواشی اخیر مبنی بر پرداخت حقوق کارمندان دفتر شخصی ناطق نوری از حساب فدراسیون بوکس، گفت: قرارداد این چند کارمند که برای حاج احمد ناطق‌نوری کار می‌کنند یک ساله است و آخر اسفند ۱۳۹۶ به پایان می‌رسد. مطمئن باشید برای سال بعد بنده به شخصه این موضوع را پیگیری می‌کنم تا این مسئله ادامه‌دار نباشد. در مورد ادامه حضور آقای ناطق‌نوری در دفتر فدراسیون نیز باید بگویم تا هر وقت که بخواهد او در این فدراسیون است اما در مورد حقوق کارمندان تدابیر لازم را برای سال جدید می‌اندیشیم تا از ابتدای سال جدید این حقوق‌ها قطع شود.

با این اوصاف تقریبا مشخص است که چرا بوکس ایران سالها درجا زده است و پیشرفت چشمگیری نداشته است که امیدواریم با تغییرات انجام شده، پیکر نیمه جان بوکس ایران جان تازه ای بگیرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون