کد خبر: ۱۴۳۹۲
۲۰:۴۱ -۲۷ بهمن ۱۳۹۶
هاجر چنارانی / نماینده نیشابور و فیروزه
نمایندگان مجلس در بودجه سال ۹۷ یک و نیم میلیارد دلار را برای اشتغال در روستاها در نظر گرفته‌اند که من این تصمیم را بسیار بزرگ و ارزشمند می‌دانم. البته سیستمی که وزارت کار برای این موضوع تعریف کرده است با اشکالات اساسی روبروست و افرادی که برای ثبت نام  به سایت مراجعه کردند که عموماً هم جوانان هستند کمی سرگردان شدند.

متاسفانه سیستم به نوعی است که خیلی جوانان کارآفرین در آن تعریف نمی‌شوند. بیشترین کاری که اکنون در روستاهای ما انجام می‌شود دامداری است و کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند که منزل آن‌ها از اول اسفند سال ۷۹ به بعد هیچ گونه تغییری نکرده باشد. حال باید پرسید چطور می‌شود فردی از ۱۷ سال پیش تاکنون دست به هیچ قسمتی از خانه‌اش نزده باشد؟!

به نظر این تصمیمات و بوروکراسی‌های اداری، کار را تا حد قابل ملاحظه‌ای سخت کرده و امیدوارم مسئولین مربوطه شرایط را کمی تسهیل کنند.

در حال حاضر هم سیستم دولتی به نوعی است که شرایط برای استخدام جوانان و کار در بخش‌های مختلف دولت وجود ندارد. من به عنوان یک نماینده خیلی به روند در پیش گرفته شده دولت برای بکارگیری جوانان و اشتغال‌زایی امیدوار نیستم.

ان‌شاا... بودجه‌ای که دولت برای اشتغال جوانان و دادن وام‌ها در سال ۹۷ در نظر گرفته، کامل تامین شود و شرایط پرداخت آن هم از پیچیدگی‌های موجود به روندی ساده‌تر تبدیل شود تا لااقل اوضاع و احوال این قشر بزرگ کشور کمی بهتر از گذشته شود.

نقش مجلس در نظارت بر دولت بسیار بااهمیت است و نمایندگان در خانه ملت باید با در نظر گرفتن منافع مردم بستری را آماده کنند تا دولت بر اساس مصوبات بودجه ۹۷ بر وظایف خود مخصوصاً در حوزه اشتغال و جوانان عمل کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون