کد خبر: ۱۲۶۱
۲۳:۴۳ -۱۷ فروردين ۱۳۹۶
زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
زهرا سعیدی مبارکه
ورزش و جوان- زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه از استان اصفهان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری و همچنین گرایش مهندسی مالی است. همچنین وی از فعالان قرآنی نیز می‌باشد، به طوری که علاوه بر دریافت نشان از دستان رهبر انقلاب به عنوان جوان نمونه، تاکنون نیز بیش از ده عنوان کشوری و استانی در مسابقات قرآنی کسب کرده است. سعیدی که یکی از جوان‌ترین نمایندگان مجلس دهم محسوب می‌شود همواره دغدغه جوانان را در سر دارد. در همین رابطه به سراغ این چهره جوان و ورزشی رفتیم تا نظرات وی را جویا شویم.

دلیل عضویت شما در فراکسیون ورزش مجلس چیست؟
من در طول خدمتم سابقه ورزشی داشتم. پیش از اینکه به مجلس ورود پیدا کنم نایب رییس ورزش‌های همگانی اصفهان بودم. در حال حاضر عضو افتخاری هیات مدیره فدراسیون تنیس روی میز و هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس هم هستم.

در مجلس هشتم با ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان، وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد، نظر شما نسبت به این ادغام چیست؟
به هر ترتیب امروز وزارتخانه‌ای تحت عنوان ورزش و جوانان وجود دارد و امیدوارم که آقای سلطانی‌فر هم که تازه وارد هستند در این مسیر موفق شوند. هر فردی که در وزارتخانه مسئولیت دارد باید تلاش کند که موضوع ورزش و جوانان بطور ویژه دیده شود. اگر امروز می‌بینیم که حوزه جوانان پشت سر حوزه ورزش گم شده به خاطر آن است که به موضوع جوانان آنطور که شایسته است پرداخته نشده است. اگر قرار باشد که به این دو موضوع با اهمیت به طور اساسی پرداخته نشود بهتر است که هر کدام از آن‌ها تبدیل به یک وزارتخانه جدا شوند.

در مجلس دهم اراده‌ای برای این تفکیک وجود دارد؟
صحبت‌هایی شده ولی آنقدر جدی نبوده است. برای تفکیک موضوع ورزش از جوانان نیاز به مطالعه و آسیب شناسی بیشتر است ولی بطور کلی بحث بر سر اینکه جوانان بیشتر دیده شوند مطرح است که امیدوارم موضوع جوانان نسبت به گذشته برجسته‌تر شود.

وزرای ما در طول خدمت خود یک مشاور جوان را منصوب می‌کنند، این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مشاور جوان در وزارتخانه‌ها جدی به نظر نمی‌رسد در حالی که جوانان حرف‌ها و طرح‌های خوبی برای اجرا در دستگاه‌های مختلف دارند. امروز پست مشاور جوان در بسیاری از بخش‌های دولتی به صورت صوری درآمده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون