کد خبر: ۱۲۰۲۰
۱۷:۲۸ -۰۲ آذر ۱۳۹۶
پروانه سلحشوری / نماینده مجلس
نقش عوامل محیطی و زیست محیطی در بروز رفتارهای پرخاشگرانه عموم مردم و مخصوصا جوانان بسیار موثر است. به طور مثال آلودگی‌های زیست محیطی تاثیر مخربی بر روح و روان مردم دارد و می‌تواند دلیلی بر دور شدن مردم از یک زندگی مطلوب و آرمانی شود.

برخی معتقدند روحیه پرخاشگری در زنان و دختران بیشتر شده است که من نمی‌توانم بدون تحقیق میدانی این موضوع را بپذیرم. ضمن اینکه برای این مقایسه نیاز است که میزان رشد پرخاشگری در آقایان هم محاسبه شود تا بتوان در مقام مقایسه با آمار و ارقام حرف زد و عوامل مختلف را بررسی کرد.

جنسیتی کردن معضلات اجتماعی بطور کلی قابل قبول نیست و باید با یک کار علمی به بررسی کلی این ناهنجاری‌ها پرداخت. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده روحیه پرخاشگری در جوانان شدت پیدا کند کمبود بسترهای تفریحی و گردشی است.

امروز نباید نوجوانان و جوانان را محدود به درس خواندن کرد زیرا تحصیل، تمام ابعاد زندگی این قشر بزرگ را دربر‌نمی‌گیرد و آن‌ها برای بالا رفتن روحیه و اعتماد به نفس خود نیازمند استفاده از امکانات تفریحی هستند.

اگر ما موفق شویم که این شرایط را برای جوانان ایجاد کنیم بی‌تردید یک گام بزرگ در جهت بهبود اوضاع و احوال آن‌ها برداشته‌ایم و همین دلیل باعث می‌شود جوانان کمتری مبتلا به افسردگی و سردرگمی شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون