کد خبر: ۱۱۷
۱۷:۲۰ -۲۶ بهمن ۱۳۹۵
مردِ لحظات بزرگ
در 16 اکتبر 2004، یک جوان 17 ساله با پیراهن شماره 30 بارسلونا در دربی کاتالان در مقابل اسپانیول به زمین آمد تا تاریخ فوتبال جور دیگری رقم بخورد.
ورزش و جوان- در 16 اکتبر 2004، یک جوان 17 ساله با پیراهن شماره 30 بارسلونا در دربی کاتالان در مقابل اسپانیول به زمین آمد تا تاریخ فوتبال جور دیگری رقم بخورد. انتظارات زیادی از این نوجوانی که به جای دکو به زمین آمده بود می رفت. اما در آن سال او نه تنها توانست انتظارات عظیمی که از او می رفت را به خوبی پاسخ دهد بلکه او موفق شد شاهکارهای بی بدیل و کم نظیری که در دنیای فوتبال غیرممکن بود را به فوتبال مدرن بیاورد. او حتی از انتظارات هم فراتر رفت.
از آن زمان به بعد، او در ترکیب تیم قرار داشت. سرنوشت برای او اینگونه رقم خورده بود که تبدیل به بازیکن بزرگی شود. اکنون او به نقطه ای رسیده است که خیل عظیمی از کارشناسان و هواداران فوتبال از او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد می کنند.
 
شاید هیچکس مانند کارلوس پویول به ستایش مسی نپرداخته باشد. پویول در مورد مسی می گوید: در مغز مسی بخش ویژه ای وجود دارد که برای او این امکان را فراهم می کند که تمامی هرج و مرج های درون زمین را به صورت فوق آهسته ببیند، تجزیه و تحلیل کند و در کوتاه ترین زمان، بهترین تصمیم را اخر کند. او یک جادوگر است.

در زیر به شرح سه لحظه انفرادی فراموش نشدنی در دوران حرفه ای او پرداخته می شود:
3- به ثمر رساندن گل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید در سال 2011، ال کلاسیکو همواره قیمتی است اما در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قضیه کاملا متفاوت است. تا جایی که مورینیو سرمربی وقت رئال مادرید در مورد او گفت: هر تماسی که با توپ داشت جادویی بود.

2- بارسلونا – ختافه سال 2007، در آرژانتین محال است کسی در فوتبال نابغه باشد و با ماردونا مقایسه نشود. مسی نیز از این قضیه مسنثنی نبود. مسی در مقابل ختافه کاری کرد که مارادونا در برابر انگلستان در جام جهانی 1986 انجام داد. مسی موفق شد از سد 6 بازیکن ختافه عبور کند و با پشت سر گذاشتن دروازه بان به زیبایی هر چه تمامتر دروازه حریف را باز کند.جالب اینجاست که هم مسی هم مارادونا در دو گل مشابهی که به ثمر رساندند، 13 بار با توپ تماس پیدا کردند، از سد 6 بازیکن عبور کردند و دروازه حریف را باز کردند.

1- شوت از راه دور در مقابل برزیل در سال 2011، همیشه این ایراد بر لیونل مسی گرفته می شد که رونالدو گلهای زیبایی با شوت های از راه دور می زند اما مسی نمی تواند. اما در دیدار با رقیب دیرینه، مسی به این انتقادها پاسخ داد. او توپ را از حریف گرفت و به سمت محوطه جریمه حریف به زیبایی حرکت کرد و مدافعین برزیل گمان می کردند او وارد محوطه جریمه خواهد شد اما از راه دور اقدام به شوت زدن کرد و به زیبایی توپ را وارد دروازه برزیل کرد.

مترجم: محمود ظهوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون