کد خبر: ۱۰۴۶۸
۱۷:۱۱ -۱۶ مهر ۱۳۹۶
ملی‌پوش اسبق ووشوی بانوان ایران گفت: پیش از اعزام شدن به روسیه تصمیم خودم را برای خداحافطی کردن از دنیای ورزش قهرمانی گرفتم.
ورزش و جوانمریم هاشمی درباره خداحافظی‌اش از دنیای ورزش قهرمانی گفت: پیش از اعزام شدن به رقابت‌های قهرمانی جهان در روسیه تصمیم خداحافظی را گرفتم. طی تماسی که با رئیس فدراسیون داشتم از او خواستم که اجازه این کار را به من بدهد و او نیز برخلاف میل باطنی با تصمیم من موافقت کرد. خوشحالم که توانستم با کسب چهارمین مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم. فکر می‌کنم در سن ۲۶ سالگی به همه‌ی آن چیزهایی که از ورزش می‌خواسته‌ام دست پیدا کرده‌ام و از این پس قصد دارم تمرکز بیشتری بر روی زندگی شخصی، ازدواج، درس و خانواده‌ام بگذارم.

او همچنین ادامه داد: ورزش قهرمانی تمام زندگی یک انسان را درگیر خود می‌کند و هر ورزشکاری پس از خداحافظی کردن از دنیای قهرمانی دچار یک سری افسردگی‌ها می‌شود. سعی می‌کنم برای جلوگیری کردن از این اتفاق ورزش را در سطح پایین‌تری ادامه دهم. البته هدف دیگری که دارم مربیگری در ووشو است و تمام تلاش خود را می‌کنم تا بهترین کمک را به ورزش ایران کنم.

ملی‌پوش اسبق ووشوی بانوان ایران همچنین درباره‌ی رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه گفت: مسابقات ووشوی قهرمانی جهان روسیه سطح بالایی داشت و ایران هم با یک تیم منسجم و قدرتمند در دو بخش ساندا و تالوی دختران و پسران حضور داشت. تیم ملی ایران توانست به یک موفقت تاریخی یعنی قهرمانی در رقابت‌های جهانی ووشو دست پیدا کند. این اولین بار است که یک تیم در دنیا بالاتر از چین و در جایگاه نخست قرار می‌گیرد، به همین دلیل فکر می‌کنم این یک اتفاق تاریخی در جهان است.

وی افزود: در بخش ساندای بانوان توانستیم با یک عملکرد خوب نتیجه مسابقات قهرمانی جهان در مالزی را تکرار کنیم و رکورد  ۱۰۰ درصد طلا را بار دیگر در بخش بانوان به ثبت برسانیم. از سال ۲۰۰۹ ووشو به صورت قابل توجهی در جهان پیشرفت کرده است و حدود ۸۰ کشور در این رقابت‌ها حاضر بودند. خوشحالم که در آخرین اعزام خود توانستم در ترکیب قوی‌ترین تیم ملی تاریخ ووشوی ایران حاضر باشم و به این مهم دست پیدا کنم.

دارنده‌ی چهار مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان ووشو با اشاره به عملکرد تیم ملی تالو در روسیه توضیح داد: واقعیت این است که همه‌ی ملی‌پوشان ووشو خوب کار کردند اما تالو رشته‌ای است که نیاز به کار بسیار زیادی از دوران کودکی دارد. البته با آمدن مهدی‌ علی‌نژاد ووشوی ایران به معنای واقعی پیشرفت کرده است و جا دارد از او تشکر کنیم. اگر دقت کرده باشید می‌بینید که در رده‌ی جوانان دختران ایران در تالو دو طلا، چندین نقره و برنز کسب می‌کنند که خود نشان از پیشرفت تالو است. قطعا می‌توانیم آینده خوبی را برای این رشته در ایران تصور کنیم.

هاشمی در پایان این گفت و گو ضمن قدردانی از زحمات رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: من از سال ۲۰۰۹ به صورت مداوم در تیم ملی حضور داشتم و اوزان ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم به گونه‌ای همیشه در دست من بود. امیدوارم افراد خوبی جایگزین من در این اوزان شوند و همچنان مدال‌های خوش رنگی را برای ورزش ایران به خصوص ووشو کسب کنند. جا دارد که بگویم در این چند سال رئیس فدراسیون ووشو مهدی علی‌نژاد حامی همه جانبه من هم از نظر اخلاقی و هم از نظر ورزشی بودند که قدردانی می‌کنم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون