کد خبر: ۱۰۳۶۹
۲۰:۴۲ -۱۲ مهر ۱۳۹۶
سیدفرید موسوی، نماینده تهران در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
سیدفرید موسوی
ورزش و جوانسیدفرید موسوی، نماینده تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به اینکه چرا همچنان شاهد ظهور مدیران جوان در کشور نیستیم گفت: دستورالعملی در رابطه با بکارگیری دستیاران جوان در دستگاه های مختلف دولت تهیه شده بود و قرار شد شورای عالی اداری بازنگری در این دستورالعمل را صورت دهد اما جلسه بعدی شورای عالی اداری تشکیل نشد و این دستورالعمل به صورت نهایی درنیامد؛ از این‌رو هنوز اتفاقی نیافتاده است و ما منتظریم در روزهای آتی این تصمیمات نهایی شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در رابطه با اینکه چرا فقط صحبت از بکارگیری جوانان در قالب مشاور در بخش های مختلف دولت است افزود: در این رابطه، تغییر در دستورالعمل ها کارگشا نیست بلکه نگرش ها باید تغییر کند. امروز نظام اداری کشور برای برون رفت از چالش هایی که با آن دست به گریبان است مخصوصا در حوزه اقتصاد نیازمند است که از توان، خلاقیت و انرژی جوانان استفاده کند و بستر حضور جوانان در سطوح مختلف مدیریتی را آماده کند. اتفاقا من هم معتقدم نباید فقط حرف از کمک فکری جوانان باشد زیرا آن ها توانی به مراتب بالاتر از این را دارند. آقای روحانی تاکیداتی برای استفاده هرچه بیشتر جوانان در بدنه دولت داشتند ولی بسیاری از مدیران در بکارگیری جوانان در حوزه های مختلف با تردید روبرو هستند و مدل فکری متفاوتی را دنبال می کنند. اینکه عده ای می گویند جوانان دارای رزومه نیستند، اصلا قابل قبول نیست زیرا با این تفکر پس کی قرار است جوانان تجربه کسب کنند؟ همه باید کمک کنیم تا فرصت های مناسب در اختیار جوانان قرار بگیرد زیرا آن ها آینده سازان کشور هستند.

بحث اشتغال جوان یک موضوع مجزاست و بحث اینکه فرصت های مدیریتی را در اختیار جوانان قرار دهیم موضوعی دیگر است و نباید این دو موضوع مختلف را به یک چشم نگاه کرد. وقتی حرف از بکارگیری جوانان در سطوح مختلف مدیریتی می شود، صحبت از جوانان شاغل است. صحبت از این است که باید شرایطی را مهیا کرد که این جوانان در سیستم مدیریتی کشور پیشرفت کنند. اینکه هیچ وقت این جوانان دیده نشوند واقعا بی عدالتی است. بسیاری از افراد این قشر دارای خلاقیت های بالایی هستند و حیف است که از نظرات و دیدگاه های آن استفاده نکنیم. مجلس از تمام ابزارهای خودش برای اینکه جوانان بیشتر دیده شوند استفاده کرده است زیرا معتقدیم باید تغییر نسل در بخش مدیریتی کشور اتفاق بیافتد.

با اراده ای که از سمت رییس جمهور و معاون اول ایشان دیدم و با روندی که مجلس دنبال کرده است بسیار به آینده جوانان امیدوار هستیم و ان شاا... به زودی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر جوانان در دستگاه اداری کشور باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
روحانی خیلی از کسی مشورت نمیگیره!
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون