کد خبر: ۱۰۱۴۹
۱۱:۰۴ -۰۶ مهر ۱۳۹۶
موازین ورزشی ابلاغی از سوی رییس‌جمهور به وزیر ورزش؛ موید تاکید بر بهبود کیفیت مدیریت ورزشی و توجه به اقتصاد ورزشی است.
ورزش و جوان بر اساس باور و اعتمادی که مردم به راهبردها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید داشته‌اند، انتظار می‌رود اتخاذ رویکرد عملیاتی برای ارتقای سطح مدیریت در فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی کشور و استقرار نظام مالی شفاف؛ طراحی و پیاده‌سازی نظام جانشین پروری و اعطای فرصت مدیریت به جوانان شایسته در این سطح در دستور کار وزیر ورزش و جوانان قرار گیرد و بدین ترتیب از مدیریت‌های فرتوت، غیرعلمی و ناکارآمد ورزشی در سطح فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی فاصله بگیریم.

ارتقای سلامت نظام اداری، اعمال شایسته سالاری به عنوان تنها معیار انتخاب همکاران، به کارگیری هر چه بیش‌تر جوانان و زنان، زمینه‌سازی برای به‌کارگیری مدیران جوان و جانشین پروری در صنعت ورزش از جمله مواردی است که در موازین ورزشی ابلاغی رییس‌جمهور مورد تاکید قرار گرفته است و بر این اساس امیدواریم به تقویت مدیریت بانوان و ایجاد روند با ثبات در مسیر حضور بانوان در مناصب ورزشی کشور و جانشین پروری توجه شود.

 برخورداری صنعت ورزش از یک جامعه دانشگاهی حدودا ۶۰ هزار نفری و انبوه مدیران و اساتید شایسته و جوانان تحصیل‌کرده، در این حوزه، اقتضا می‌کند برای نوسازی مدیریت و در اجرای رهنمود جانشین پروری از این افراد در مسوولیت‌ها و مناصب و امور ورزشی بهره گرفته شود و در عین حال؛ امید می‌رود با پدیده چندشغلی‌ها در فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی مبارزه جدی شود.

از سوی دیگر، دغدغه اصلی کشور ما بنا به واقعیت‌های موجود و تاکیدات مسوولان ارشد کشور، مسائل اقتصادی و توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. در این زمینه نیز انتظار می‌رود وزیر محترم ورزش و جوانان بسیار مجدانه و در اسرع وقت یک رویکرد عملیاتی برای ساماندهی وضعیت اقتصاد ورزشی، توجه ویژه به مبحث کارآفرینی ورزشی، رفع موانع و مشکلات  تولیدکنندگان و صنوف ورزشی، مبارزه با قاچاق و واردات غیرمجاز محصولات، تجهیزات، پوشاک و مکمل‌های ورزشی داشته باشند.

هم‌چنین انتظار می‌رود  در جهت هم‌سویی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ترویج مصرف کالاهای ایرانی از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و قدرت تاثیرگذاری ورزش و عوامل ورزشی استفاده بهینه به عمل آید به گونه‌ای که فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و رویدادهای ورزشی کشور، به عرصه تبلیغ و ترویج محصولات ایرانی مبدل شود.

صادق رئیسی کیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون