کد خبر: ۸۸
۰۰:۰۰ -۲۱ بهمن ۱۳۹۵
سیده فاطمه حسینی، نماینده تهران در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

حوزه ورزش بر حوزه جوانان سایه افکنده است

سیده فاطمه حسینی
ورزش و جوان- سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و جوان ترین عضو در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی معتقد است که ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان جوانان باعث آن شده که حوزه ورزش بر حوزه جوانان سایه افکند و تا حدی زیادی موضوع جوانان به فراموشی سپرده شود. وی نظر بر آن دارد که این دو حوزه می‌باید از هم تفکیک شود و اگر این اتفاق نیافتاد باید به سمت تقویت هر دو حوزه و مخصوصاً جوانان رفت.

در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، سازمان تربیت بدنی و سازمان جوانان با هم ادغام و به وزارتخانه ورزش و جوانان تبدیل شد. پس از گذشت سال ها از ایجاد وزارت ورزش و جوانان، شما این ادغام را چطور ارزیابی می کنید؟
در همین مجلس دهم و زمانی که آقای سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس پیشنهاد شدند ما اولین مطالبه ای را که مطرح کردیم همین موضوع مغفول مانده جوانان بود و خواستار تفکیک ساختاری این دو حوزه بودیم. متاسفانه ادغام این دو سازمان باعث شده که حوزه ورزش بر حوزه جوانان سایه بیاندازد که شواهد آن را در بودجه سنواتی قابل مشاهده است. اساساً بودجه ای که به حوزه جوانان تعلق گرفته در شان این قشر بزرگ جامعه نیست. بنده به عنوان نماینده نظر بر تفکیک این دو حوزه دارم ولی معتقدم اگر شرایط تفکیک وجود ندارد باید حوزه جوانان بیش از این تقویت شود.

وقتی نظرتان را به آقای سلطانی فر گفتید ایشان چه واکنشی را نشان دادند؟
ایشان هم با نظر ما همراه بودند و قول دادند که شرایط تفکیک این دو حوزه را بررسی کنند و در صورتی که امکان آن نبود موضوع تقویت هر دو حوزه و مخصوصاً جوانان را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما بر این است که وزارتخانه به دو سازمان تبدیل شود یا دو وزارتخانه؟
این یک بحث کارشناسی است و باید بر روی آن مطالعه شود ولی بطور کلی نظر من بر این است که چون حوزه جوانان تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است باید به سمت تفکیک رفت.

امیدوار هستید این تفکیک در مجلس دهم به نتیجه برسد؟
جهت تقويت حوزه جوانان ما در برنامه ششم و بعد به پيشنهاد بنده در كميسيون تلفيق بودجه ٩٦، ماده ای را تصویب کردیم که در راستای حمایت از حوزه جوانان است. ماده ای که تصویب شد هم بحث بودجه ای داشت و هم بحث برنامه ای. در اینجا بحث اشتغال و ازدواج جوانان مورد تاکید قرار گرفته است و در تبصره ٣ ماده ١٠٩ برنامه ششم مقرر شده است يك پنجم منابع ماده ١٠٩ و ٨٨ برنامه ششم كه برای سال ٩٦ بالغ بر ٢٩٠ ميليارد تومان است برای ازدواج و اشتغال جوانان توسط وزارت ورزش و جوانان هزينه گردد، در حاليكه تا سال گذشته بودجه اين حوزه زير ١٢٠ ميليون تومان بوده و نشان دهنده عدم توجه به حوزه جوانان بوده است. ضمن اینکه ما پیگیر مطالبات جوانان در خصوص مشارکت فعال آن ها در حوزه های اجتماعی نيز هم هستیم.

چقدر از مراجعات مردمی به شما در حوزه جوانان است؟
تقریباً بیشتر مراجعات به ما در خصوص اشتغال و تخصیص تسهیلات و بعضاً در رابطه با وام ازدواج است. از اینرو در كميسيون تلفيق بودجه مجلس تصویب کردیم که بانک ها حداكثر یک فرصت یکماهه بعد از تكميل پرونده برای اعطای وام ازدواج به جوانان در صورت داشتن شرایط زوج ها دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون