کد خبر: ۵۹
۱۹:۲۹ -۱۵ بهمن ۱۳۹۵
قاسم ساعدی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

وزارت ورزش و جوانان باید به دو سازمان مجزا تفکیک شود

قاسم ساعدی
ورزش و جوان- قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس دهم می‌گوید وزارت ورزش و جوانان باید به دو سازمان مجزا تفکیک شود و ادغام این دو سازمان در مجلس هشتم، عملی منطقی نبود. وی این روزها از عدم اعتبارات لازم وزارت ورزش و جوانان گله دارد و عنوان می‌کند که دو شهرستان دشت آزادگان و هویزه مثل گذشته گرفتار محرومیت شده است.


پس از گذشت سال ها از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان جوانان و تبدیل این دو سازمان به وزارت ورزش و جوانان و دیده شدن نقاط ضعف و قوت آن، با این تصمیم نمایندگان مجلس هشتم موافق هستید؟
به اعتقاد شخصی من این ادغام جالب به نظر نمی رسد چون جوان جنبه های متفاوت دارد که باید به آن رسیدگی شود. جوانان را فقط در بُعد ورزش نباید دید. خواه یا ناخواه مسئولین وزارت ورزش و جوانان روی موضوع ورزش بیشتر متمرکز هستند و تا حدی از حوزه های مختلف جوانان غافل می باشند. سرمایه هر ملت و جامعه ای، جوانان آن هستند. یرای اینکه به جوانان بیشتر رسیدگی کنیم و آن ها را به سمت توانمند شدن سوق دهیم باید به حوزه جوانان در وزارتخانه بیش از گذشته پرداخته شود.

پیشنهاد شما برای بهبود این شرایط چیست؟
تفکیک وزارتخانه به دو وزارتخانه مجزا به این گستردگی که امروز است کمی دور از ذهن بنظر می رسد. اگر وزارتخانه به مانند گذشته به دو سازمان مجزا تفکیک شود قابل هضم تر است.

اگر وزارتخانه ورزش و جوانان به دو سازمان تبدیل شود آنگاه نمایندگان نمی توانند روسای سازمان را استیضاح کنند. این موضوع نظارت نمایندگان را با محدودیت روبرو نمی کند؟
اشکال ندارد زیرا سازمان در نهایت یا باید زیر نظر نهاد ریاست جمهوری باشد یا زیر نظر یک وزارتخانه قرار گیرد؛ آنگاه نمایندگان، سوال و یا نظارت خود را معطوف به نهاد ریاست جمهوری و یا وزارتخانه خاص می کنند.

وضعیت اداره ورزش و جوانان دشت آزادگان و هویزه به چه صورت است؟
من از عملکرد هر دو رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشت آزادگان و هویزه راضی هستم زیرا هر دو جوان و ورزشکار هستند و نگاه خوبی به حوزه خود دارند. اما آن چیزی که من را ناراضی کرده، نبود امکانات در حوزه ورزش و جوانان این دو شهرستان است. امروز این دو اداره هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ تجهیزاتی با مشکلات اساسی روبرو هستند. این دو شهرستان از گذشته تا به امروز در محرومیت مانده و مدیران ارشد وزارتخانه هنوز نتوانسته اند قدم های مثبتی را برای دشت آزادگان و هویزه بردارند. خیلی از تیم های ما در شهرستان به خاطر نبود پول و امکانات در حال منحل شدن هستند. هر وقت با اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان موضوع را درمیان می گذاریم می گویند ما با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و همین باعث شده دو شهرستان ما هم در محرومیت بمانند.

در این چندماهی که نماینده بودید برای حوزه ورزش و جوانان شهرستان دشت آزادگان و هویزه چه کارهایی را انجام دادید؟
با دعوت دو فرماندار این شهرستان ها و نشست با وزیر سابق ورزش و جوانان و با مطرح کردن مشکلات توانستیم یک کمک مختصری را از آقای گودرزی دریافت کنیم. از برآیند آن جلسه مبلغ 25 میلیون تومان برای هیات های فوتبال این دو شهرستان کمک گرفتیم. همچنین دکتر گودرزی قول ارسال یک سری اقلام ورزشی را به ما دادند ولی پس از ارسال این بسته متوجه شدیم که فقط 50 عدد پیراهن ورزشی و 100 عدد توپ فوتبال برای ما ارسال کردند که خیلی جالب نبود و من این مطلب را به وزراتخانه اعلام کردم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون