کد خبر: ۴۸۰۶۰
۱۶:۴۵ -۰۴ مرداد ۱۴۰۲

یحیی ابراهیمی: مردم زیر بار فشار‌های اقتصادی له شدند

یحیی ابراهیمی نماینده مجلس می‌گوید: مردم زیر بار فشار‌های اقتصادی، له شدند. آمار‌ها حکایت از این دارد که بزه‌کاری‌های اجتماعی، جرم و جنایت، مصرف مواد مخدر و طلاق افزایش پیدا کرده است. یعنی این وضعیت اقتصادی، پیامد‌های ناگوار اجتماعی را به بار آورده و کرامت‌های انسانی، نشانه رفته و روز به روز هم، اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

یحیی ابراهیمی

نشان تجارت - محمد آیتی: یحیی ابراهیمی نماینده دلفان با انتقاد از وضعیت اقتصاد به رویداد۲۴ می‌گوید: اینکه حال و روز اقتصاد کشور و معیشت مردم به این نقطه رسیده، دلیلش این است که دولت، کار را به کارشناسان نمی‌دهد و نمی‌داند که اقتصاد، دستوری نیست.

وی می‌گوید: دولت شعار‌هایی در حوزه اقتصاد داده که قابلیت اجرایی ندارد. هرچند تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، کار ما را با چالش روبرو کرده است، اما ۷۰ درصد وضعیت نابه‌سامان اقتصادی، ریشه در سوءمدیریت‌ها در تیم اقتصادی دولت دارد. خدا وکیلی این افراد نمی‌توانند مسیر را درست و منطقی طی کنند، کار را بگذارند زمین و بروند.

هنوز زمین تهیه نکرده‌اند چه رسد به ساخت مسکن

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان می‌گوید: دولت از همان ابتدای کار که شعار ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را داد، با انتقاد اهل فن روبرو شد و کارشناسان بار‌ها گفتند که این کار شدنی نیست. باید پرسید اصلاً چهار میلیون نفر ثبت‌نام شدند که حالا حرف از تحویل مسکن بزنیم؟ در حوزه انتخابیه من، هنوز زمین تهیه نشده است، چه برسد به ساخت مسکن. از طرفی در حوزه خودرو، افزایش قیمت‌هایی که صورت گرفته، با واقعیت‌ها کیلومتر‌ها فاصله دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: در حوزه دارو، شاهد بازی با سلامت مردم هستیم و متاسفانه مدیران مربوطه گوش‌شنوایی هم برای شنیدن حرف‌ها و انتقادات ندارند. این رویه‌ها نشان می‌دهد، برآورد دولت از شرایط و شاخص‌های اقتصادی نادرست است و تیمی که باید به اقتصاد و معیشت مردم سر و شکل دهند، بیرون گود هستند و اگر هم این افراد حرفی می‌زنند، حرف‌شان نقش اصلی را ایفا نمی‌کند.

ابراهیمی می‌گوید: مردم زیر بار فشار‌های اقتصادی، له شدند. آمار‌ها حکایت از این دارد که بزه‌کاری‌های اجتماعی، جرم و جنایت، مصرف مواد مخدر و طلاق افزایش پیدا کرده است. یعنی این وضعیت اقتصادی، پیامد‌های ناگوار اجتماعی را به بار آورده و کرامت‌های انسانی، نشانه رفته و روز به روز هم، اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

نماینده دلفان می‌گوید: سوءمدیریت در کشور بیداد می‌کند و تا ما حرفی می‌زنیم، آن را به مسائل سیاسی ربط می‌دهند، ولی قبول کنیم که دیگر مردم این اوضاع و احوال و حرف و شعار‌ها را نمی‌پذیرند. آقای رئیسی می‌تواند از افراد کارشناس و خبره که به او رای دادند و همفکرش هم هستند، مدیر انتخاب کند نه اینکه برود و بدترین حامیان خود را در بخش مدیریتی برگزیند.

مدیران شستا و تیپیکو و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی کسانی هستند که این‌کاره نیستند

وی می‌گوید: امروز در مجموعه شستا که زیرمجموعه دولت است، وضعیت بسیار بد و نگران‌کننده است. این نگرانی در مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تیپیکو، نمایان است. قسمت‌های مختلف و هلدینگ‌های شرکت شستا، رها است و اکثر اعضای هیات مدیره‌های این مجموعه بزرگ اقتصادی، از افرادی انتخاب شدند که اصلاً این کاره نیستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون