کد خبر: ۱۸۵۶۷
۲۱:۱۳ -۱۵ مرداد ۱۳۹۷
نایب رییس فدراسیون تکواندو می گوید که علیزاده زمانی که این آسیب را دیده مبارزه نمی‌کرده است. او همچنین اعلام کرد برای پرچمداری کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا منتظر اعلام وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستند.

ورزش و جوان- زهرا سروی، نایب رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که کیمیا علیزاده با توجه به آسیبی که دیده است آیا به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: این مطلب را باید از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان جویا شد. آنها باید در این زمینه  تصمیم گیری کنند. چیزی که مسلم است باید کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی پرچمدار داشته باشد. این دو نهاد هر تصمیمی که بگیرند برای ما قابل احترام است. ما منتظر هستیم که ببینیم چه چیزی اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ این که ورزشکاری جایگزین او شده است، احتمالا رفتن به بازی‌ها امکان پذیر نیست. روال به این شکل است که آی دی کارت‌ها حکم ویزای ورزشکار را دارد. به هر دلیلی که یک ورزشکار آی دی کارتش باطل شود نفر جدید جایگزین او می‌شود. به لحاظ سلسله مراتبی که  هست مشکل دارند وگرنه فکر نمی‌کنم منع دیگری به لحاظ قانونی در این رابطه وجود داشته باشد. به این دلیل که فردی جایگزین کیمیا شده است، احتمالا کیمیا نمی‌تواند در بازی‌ها حضور داشته باشد، اما اگر بحث به عنوان پرچمدار مطرح باشد، من نمی دانم رسما چیزی اعلام نشده است و اطلاعی در این باره ندارم.

سروی در پاسخ به این سوال که پارگی رباط صلیبی معمولا به دلیل ناآماده بودن ورزشکار و یا پر فشار بودن تمرینات رخ می‌دهد، در این باره توضیح داد: کیمیا در سطح بزرگترین رویداد ( المپیک) حضور پیدا کرده است. کادر ما نیز همان کادر هستند، امیدوارم که این صحبت‌ها و حرف‌هایی که دیگران می‌زنند از روی دلسوزی و نگرانی نسبت به کیمیا باشد. قطعا کادر فنی سواد لازم را دارد که چگونه ورزشکار به اوج آمادگی برسد. متاسفانه حادثه است و غیر قابل پیش‌بینی. آسیب ورزشکار نه تنها در تکواندو ،‌ بلکه در همه رشته‌ها اتفاق می افتد.

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که تمرینات علیزاده کجا و چطور بوده است و آیا با بچه‌های تیم‌ ‌ملی تمرین می کرده است یا خیر؟ گفت‌: تمرینات تیم‌ ‌ملی در کرج برگزار می‌شود و قرار بود هفته‌ آخر نیز تیم‌ ‌ملی در آنجا تمرین کند. زمانی که این آسیب برای کیمیا رخ می‌دهد، مبارزه نمی‌کرده است، اما ما برخی از بازیکنان را به تیم‌ ‌ملی دعوت می‌کردیم. اما این گونه نبوده است که با کسی مبارزه کند و این آسیب را ببیند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون