کد خبر: ۱۴۲
۲۳:۵۱ -۳۰ بهمن ۱۳۹۵
سیدعلی حسینی، نماینده مجلس هشتم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان باید در اولویت باشد

سیدعلی حسینی
ورزش و جوان- سیدعلی حسینی نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نیشابور بوده است. یکی از اتفاقات مهم مجلس هشتم، ادغام دو سازمان تربیت بدنی و جوانان با یکدیگر بود. پس از رای موافق نمایندگان آن مجلس، وزارتخانه ورزش و جوانان شکل گرفت. حال پس از گذشت سال ها از آن ادغام و ایجاد وزارت ورزش و جوانان به سراغ سیدعلی حسینی رفتیم و نظرات وی را در این باره جویا شدیم.

در مجلس هشتم و در زمانی که شما به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتید، دو سازمان تربیت بدنی و جوانان با هم ادغام و تبدیل به وزارت ورزش و جوانان شد. شما با این ادغام موافق بودید؟
من در مجلس هشتم موافق این ادغام نبودم، به این جهت که این دو سازمان با هم خیلی نسبت نزدیکی ندارند. ما هم ورزش قهرمانی و هم ورزش عمومی داریم و ورزش صرفاً متعلق به جوانان نیست. امروز افراد مسن هم احتیاج زیادی به ورزش دارند. از طرف دیگر معتقد بودم موضوع ورزش و جوانان دو موضوع فرابخشی است، یعنی باید به رییس جمهور وصل باشند تا از این قدرت نهاد ریاست جمهوری و شخص رییس جمهور برای بهینه کردن موضوع ورزش و جوانان استفاده کرد. در همان ایام یک نگرانی که وجود داشت این بود که اگر این دو سازمان در هم ادغام شود با توجه به جلوه ها و اهمیت ورزش، موضوع جوانان به فراموشی سپرده خواهد شد. متاسفانه امروز شاهد مغفول ماندن موضوع جوانان هستیم و همان نگرانی ما در مجلس هشتم به وقوع پیوست.

برگشت به همان دو سازمان گذشته را به صلاح می دانید؟
من فکر می کنم ادامه روند موضوع ورزش و جوانان در قالب همان دو سازمان به صلاح ورزش و جوانان ما است.

حوزه جوان یک حوزه گسترده است، اگر قرار باشد چند مورد از اصلی ترین موارد مغفول مانده این بخش را مطرح کنید به چه موضوعاتی اشاره می کنید؟
باید به سمتی برویم که دو مشکل اصلی جوانان که بسیار هم دست و پا گیر شده است حل شود. اولین مورد اشتغال است. معمولاً اکثر افرادی که در جامعه از داشتن شغل محروم هستند افرادی جوان هستند. مورد دوم بحث ازدواج و تشکیل خانواده جوانان است. اگر وزارت ورزش و جوانان بتواند مشکلات جوانان را در این دو موضوع به حداقل برساند کاری بزرگ را انجام داده است. البته باید گفت که حل این دو معضل فقط به وزارت ورزش و جوانان مربوط نمی شود بلکه تمام دستگاه های حاکمیتی نسبت به آن مسئولند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون