کد خبر: ۱۴۱۰۱
۲۰:۰۵ -۱۷ بهمن ۱۳۹۶

امیر مهدی‌زاده: علت ناکامی‌ام در کاراته وان خستگی بود اما به شرایط قبل برمی‌گردم

قهرمان کاراته جهان علت ناکامی‌اش در مسابقات کاراته وان پاریس را خستگی ناشی از حضور در مسابقات متعدد عنوان کرد

ورزش و جوان- امیر مهدی زاده کاراته‌کا طلایی تیم ملی کاراته در اولین مسابقات کاراته وان در سال 2018 که به میزبانی پاریس انجام شد، موفق به کسب مدال نشد و انتقادهایی زیادی در مورد عملکرد وی بر سر زبان‌ها افتاد. وی در گفت‌وگو با پانا درباره عدم رسیدن به مدال در مسابقات کاراته وان پاریس گفت: خودم هم از اینکه نتوانستم در کاراته وان پاریس به مدال برسم خیلی ناراحت هستم، اما واقعاً شرایط خوبی نداشتم و به نظرم باید در انتخاب‌هایم برای حضور در مسابقات پیش رو دقت کنم.

وی ادامه داد: من از نظر بدنی خسته بودم و ذهن و فکرم با یکدیگر هماهنگ نبود، چرا که پیش از این مسابقات زیادی رفته بودم و در واقع کاراته وان پاریس هفتمین مسابقه‌ای بود که من در سال 96 می‌دادم و واقعاً دچار افت شده بودم. وقتی یک کاراته‌کا هفت بار در مسابقات مختلف شرکت کند، یعنی هفت بار وزن کم کرده است و تحت‌فشار قرار دارد. به همین علت بدن خسته می‌شود و دیگر جواب نمی‌دهد.

مهدی زاده افزود: من فکر می‌کنم اگر کمی ریکاوری و استراحت داشته باشم به اوضاع امیر مهدی زاده قبل بر خواهم گشت این مسابقات برای من تلنگری شد تا وضعیت جسمانی‌ام را در نظر بگیرم و به هر مسابقه‌ای اعزام نشوم .البته من فکر می‌کردم که مسابقات کاراته وان پاریس مسابقات کسب سهمیه المپیک است و به خاطر همین شرکت کردم، که بعد از آن متوجه شدم چنین نیست. به هرحال تجربه قابل قبولی شد و برای من ارزشمند بود.

قهرمان کاراته جهان همچنین در مورد شرایط فعلی کاراته گفت: خدا را شکر ما نشان دادیم در هر مسابقه و تورنمنتی کاراته عصای دست ورزش ایران است و می‌تواند خوب ظاهر شود. البته که حمایت نیاز اصلی کاراته ایران است و مسئولان اگر به مدال‌آوری در المپیک 2020 توکیو روی ما حساب باز کرده‌اند، باید به ما توجه کنند تا بتوانیم حضور موفق در این رقابت داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون