نشان تجارت - سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) یازدهم خردادماه و در حالی که تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان همچنان ادامه دارد، گفت: آتشبس بین ایران و ایالات متحده، بدون هیچ ابهامی، آتشبسی در تمامی جبههها، از جمله لبنان، محسوب میشود.
وی افزود: نقض این آتشبس در هر یک از جبههها، به منزله نقض آن در تمامی جبههها است.
رئیس دستگاه دیپلماسی در این باره در شبکه ایکس نوشت: ایالات متحده و اسرائیل مسئول پیامدهای هرگونه نقض این آتشبس خواهند بود.
در حالی که طی روزهای اخیر شاهد تشدید حملات رژیم صهیونیستی به بخشهای مختلف لبنان بودهایم، امروز بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر و اسرائیل کاتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به ارتش رژیم صهیونیستی دستور حمله به اهدافی در ضاحیه جنوبی بیروت را دادهاند. تشدید حملات به لبنان آنگونه که رسانههای اسرائیلی هم به آن پرداختهاند با موافقت آمریکاییها و چراغ سبز آنها صورت گرفته است.
پیش از این نیز اسماعیل سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران آتشبس در لبنان را بخش لاینفک هرگونه آتشبس و توافق نهایی برای خاتمه جنگ خواند و گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران، خودمان را متعهد میدانیم که از هر اقدامی که برای کمک به لبنان و مقاومت لبنان در برابر تعرض و تجاوز غیرقانونی رژیم صهیونیستی بتوانیم انجام دهیم، حتماً دریغ نکنیم.
گفتنی است که از سوی دیگر شاهد نقض آتشبس از سوی آمریکا طی روزهای اخیر در حمله به جنوب ایران بودیم که بقائی هم در این باره امروز گفت: در رابطه با تحولات مرتبط با منطقه خودمان نیز شاهد هستید که در آخرین تحول، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام تجاوزکارانه آمریکا که همزمان نقض آتشبس تلقی میشد، اهدافی را در مبدأ اقدام تجاوزکارانه آمریکا مورد هدف قرار دادند.