
نشان تجارت - شرایط اقتصادی و اجتماعی متاثر از جنگ طی قریب به سه ماه گذشته باعث شده تا نارضایتیهایی در جامعه بروز و ظهور کند و مردم به انحای مختلف لب به اعتراض در باب مشکلات اقتصادی بگشایند.
* شرایط امروز جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی را چطور ارزیابی میکنید و موضع حاکمیت در قبال جامعه را چگونه میبینید؟
متاسفانه امروز در یک چندقطبی و چندگانگی قرار گرفتهایم و من فکر میکنم اغلب مواردی که به دوقطبی در جامعه دامن میزند اگر نگوییم عامدانه، این شائبه وجود دارد که خیلی هم سهوی نیست. ما نمیتوانیم فقط بگوییم مردم بیایید و به وظیفه خود عمل کنید، اما مسئولان و متولیان امر هیچ وظیفهای نسبت به شما ندارند. ما الان فقط از مسئولان سخنرانی میشنویم. انسجام ملی، اتحاد ملی و تقویت این مجموعهای که الان ایجاد شده مستلزم چراغها و نشانههای امیدبخشی است که باید در جامعه انعکاس داشته باشد. الان در سطح ملی ما اقدام موثر، مثبت و خوبی نمیبینیم. مثلا ناگهان خبر میرسد که مهمانسرای عامری در کاشان به خاطر حجاب پلمپ شده و این در حالی است که در تجمعات مردمی بارها گفته شده که همه دختران این کشور هستند و به همین خاطر میبینیم در این تجمعات افراد با پوششهای مختلف حضور دارند. با این اتفاقات به نظر میرسد که نگاه مسئولان در روز و شب با هم فرق میکند. شبها بسیار مهربانند، اما در روز از آن مهربانی خبری نیست. در حالی که نگاه مسئولان به هیچ وجه نباید در روز و شب فرق داشته باشد. چنین رفتارهایی موجب نگرانی مردم از ماه یا ماههای آینده میشود. ترس مردم از نوع برخورد و عملکرد برخی مسئولان به خاطر همین چندگانگیها و چند جور حرف زدن است و با خود میگویند فردا اگر پیروز شدیم و جنگ تمام شد که انشاءا... حتما چنین خواهد شد، دیگر اثری از این مسئولان و وعدههای آنها نخواهد بود. باید به این مردم امیدواری داد. گرانی، تورم و قطعی طولانی مدت اینترنت باعث شده تا در جامعه نارضایتیهایی بهوجود آید. ادامه قطعی اینترنت اعصاب مردم را خراب کرده، هزینههای مردم را بالا برده و اشک مردم را درآورده است. جمیع این جهات است که مردم را ناراحت میکند. قدر این مردم باید دانسته شود؛ مردمی که هفتاد هشتاد روز است که در خیابان حضور دارند گناه دارند و مسئولان باید چشمان خود را شسته و جور دیگری به این مردم مردم نگاه کنند. این مردم خیلی شریف هستند و نگاه مسئولان نباید در روز و شب فرق کند. گرانی و تورم از افسارگسیختگی گذشته و گلوی مردم را گرفته است. انگار مسئولان اصلا خبر ندارند که در سطح جامعه و در زندگی اقشار مردم چه میگذرد.