کد خبر: ۴۷۳۱۲
۱۶:۳۲ -۰۴ خرداد ۱۴۰۲
به طور کلی پس از مدتی استفاده از خودرو، ممکن است مشکلاتی در آن ایجاد شود که شاید نگران کننده به نظر برسند. معمولا اکثر این مشکلات در خودرو ها بسیار رایج می باشند و می توان با کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه ای آن ها را برطرف کرد.

نشان تجارت - به طور کلی پس از مدتی استفاده از خودرو، ممکن است مشکلاتی در آن ایجاد شود که شاید نگران کننده به نظر برسند. معمولا اکثر این مشکلات در خودرو ها بسیار رایج می باشند و می توان با کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه ای آن ها را برطرف کرد. یکی از این مشکلات روغن سوزی می باشد که در بسیاری از خودرو ها ممکن است این مشکل ایجاد شود. در این مطلب قصد داریم دلایل روغن سوزی خودرو را مورد برسی قرار دهیم و شما را با این دلایل آشنا کنیم.

برخی از دلایل روغن سوزی خودرو

روغن سوزی یکی از مشکلات رایج خودرو می باشد. روغن سوزی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از این دلایل بپردازیم.

1. خرابی سیستم توربو شارژ

برخی خودرو ها مجهز به سیستم توربوشارژ می باشند. این سیستم جهت افزایش قدرت و کارایی خودرو استفاده می شود.در صورتی که در این سیستم مشکلی ایجاد شود و عملکرد ان با اختلال مواجه شود، ممکن است روغن به داخل محفظه سوخت و هوا وارد شود و منجر به روغن سوزی شود.

2. خرابی صافی ها

خراب شدن صافی ها یکی از دلایل روغن سوزی خودرو می باشد. صافی ها در خودرو جهت جذب ذرات کثیفی که ممکن است وارد روغن شوند مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که این صافی دچار خرابی و یا شکستگی شوند موجب روغن سوزی در خودرو می شوند. برای رفع این مشکل باید به تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به تعویض این صافی ها اقدام کنید.

7 علت روغن سوزی خودرو

3. نشت روغن

از اصلی ترین دلایل روغن سوزی خودرو نشت روغن می باشد. هنگامی که دمای درون خودرو بالا رود و روغن موتور در معرض گرما و حرارت بالا قرار بگیرد، روغن شروع به سوختن می کند. این مشکل در صورتی رخ می دهد که روغن از بخشی از خودرو دچار نشتی شده باشد. از نشانه ها و علائم این مورد این است که در هنگام باز کردن کاپوت خودرو بوی روغن سوخته را به راحتی می توانید حس کنید.

4. خراب شدن رینگ پیستون

رینگ پیستون یکی از قطعات مهم خورو می باشد. این قطعه وظیفه کنترل میزان روغن موجود در خودرو و روغن کاری فضایی که میان سیلندر و پیستون وجود دارد را بر عهده دارد. روغن کاری سیلندر ها توسط این قطعه حد مشخصی دارد و بیش از حدی که برای آن مشخص شده است اجازه روغن کاری نمی دهد. از این رو در صورتی که عملکرد رینگ پیستون به دلیل آسیب دیدگی و یا فرسودگی دچار مشکل و اختلال شود، روغنی که وارد سیلندر ها می شود بیش از حد نیاز است و هنگامی که این روغن با مخلوط هوا و سوخت ترکیب می شود باعث ایجاد روغن سوزی در خودرو می شود.

5. خراب شدن واشر سر سیلندر

از جمله دلایل روغن سوزی خودرو که می توان به آن اشاره کرد خراب شدن واشر سر سیلندر می باشد. این قطعه در فضای بین سرسیلندر بلوک موتور قرار دارد و جنس آن معمولا از موادی مانند کماپوزیت، گرافیت، مس و فولاد می باشد. واشر سر سیلندر وظایف متعددی دارد که مهم ترین آن ها شامل انتقال مایعات و روغن به موتور و کنترل فشار می شود. در صورتی که این قطعه با مشکل جدی رو به رو شود و نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، بیش از حد مورد نیاز روغن وارد محفظه احتراق می شود که این امر منجر به روغن سوزی می شود.

6. خراب شدن گیربکس

گیربکس از جمله قطعات مهم خودرو می باشد که وظایف بسیار مهمی را بر عهده دارد و باید از آن مراقبت و نگهداری شود. عامل اصلی فعالیت گیربکس، روغن گیربکس می باشد. در صورتی که در گیربکس نقصی ایجاد شود و عملکرد آن با مشکل مواجه شود، ممکن است روغنی که در آن قرار دارد  وارد محفظه سوخت و هوا شده و باعث روغن سوزی در خودرو شود.

7. خرابی یاتاقان ها

از قطعات بسیار کاربردی در خودرو، یاتاقان ها می باشند که وظیفه کاهش اصطکاک ایجاد شده در خودرو را بر عهده دارند. این قطعات اصطکاکی که در بخش های ثابت و متحرک موتور ایجاد می شود را کنترل می کنند و آن را کاهش می دهند. این کار از خوردگی و تماس مستقیم قطعات با یکدیگر جلوگیری می کند. در صورتی که یاتاقان ها فرسوده و یا خراب شوند، علاوه بر روغن سوزی، مشکلات بسیار جدی در خودرو ایجاد می شود. توصیه می شود جهت تعمیر و یا تعویض یاتاقان ها حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم روغن سوزی یکی از مشکلات رایج در خودرو ها می باشد که در هر نوع خودرویی ممکن است ایجاد شود. از آنجایی که رخ دادن این مشکل عوامل و دلایل مختلفی دارد، توصیه می شود در صورت برخورد با چنین مشکلی جهت مشخص شدن علت اصلی آن از یک تعمیرکار برای بررسی خودروی خود کمک بگیرید.چنانچه مالک یکی از انواع خودروهای چینی هستید برای تعمیرات تخصصی خودرو خود می توانید از تعمیرگاه عباسی کمک بخواهید . تعمیرگاه جیلی در تهران ، تعمیرگاه جک ، تعمیرگاه ام وی ام و.. از خدمات این مرکز می باشد

09128172781
www.abbasikhodro.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون