کد خبر: ۴۷۲۹۳
۱۲:۳۰ -۰۳ خرداد ۱۴۰۲
دستگاه‌های سولاردام با مایکروویو‌های معمولی تفاوت دارند، بطوری که در دستگاه‌های سولاردام فناوری مایکروویو معمولی با گرمایش و فن اضافه ترکیب شده و این امکان را ایجاد می‌کنند تا مواد غذایی کاملا پخته، برشته یا ترد شوند؛ بنابراین می‌توان از آن‌ها به عنوان اجاق اصلی در فضا‌های کوچک نیز استفاده نمود.

نشان تجارت - سولاردام ، یکی از دستگاه جدید و کاربردی است که در آشپزخانه و برای پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی در مدت زمان کم مورد استفاده قرار می گیرد . این دستگاه ها از نظر شکل و اندازه همانند مایکروویو بوده و برای ساخت آنها، فناوری های معمولی اجاق گاز و مایکروویو ترکیب شده تا یک عملکرد عالی ایجاد شود. این دستگاه ها، پخت مواد غذایی را در دمای کنترل شده و در زمان معین انجام می دهند.

دستگاه های سولاردام با مایکروویو های معمولی تفاوت دارند ، بطوری که در دستگاه های سولاردام فناوری مایکروویو معمولی با گرمایش و فن اضافه ترکیب شده و این امکان را ایجاد می کنند تا مواد غذایی کاملا پخته ، برشته یا ترد شوند. بنابراین می توان از آنها به عنوان اجاق اصلی در فضاهای کوچک نیز استفاده نمود.

همچنین می توان برای گرم کردن مواد غذایی  به صورت سریع از دستگاه های سولاردام استفاده نمود.

به طور کلی دستگاه های سولاردام یکی از ایمن ترین دستگاه ها محسوب می شوند و هنگامی که درب آنها باز می شود دستگاه به طور خودکار تولید مایکروویو را متوقف می کند و انرژی مایکروویو زمانی وارد مواد غذایی می شود که به طور کامل به گرما تبدیل شود و هیچ انرژی باقی نمی ماند که هنگام غذا خوردن به افراد آسیب بزند.

نحوه عملکرد سولاردام چگونه است؟

در این دستگاه ها برای گرم کردن یا پخت مواد غذایی ، امواج نوری توسط یک سیستم گرم کننده مدرن با استفاده از هیتر های مختلف به مواد غذایی می تابند. از آنجایی که گرما به صورت یکنواخت در مواد غذایی پخش می شود و در سولاردام گردش می کند باعث پخت یکنواخت مواد غذایی می شود.

گرم کننده های موجود در این دستگاه شامل گرم کننده های ذغالی در بالای دستگاه و گرم کننده های سرامیکی و هالوژنی که در پایین و کف محفظه دستگاه قرار گرفته اند، می باشند و برای تولید گرما که دارای سرعت نفوذ بالایی است ، امواج را تولید و منتشر می کنند.

برای آنکه در این دستگاه ها دما، در مدت زمان کمی به بیش از ۳۰۰ درجه سانتیگراد برسد از رفلکتور های نوری و بازتابنده ها نیز استفاده می شود که به دلیل راندمان بالای سیستم مواد غذایی خیلی زودتر از حد ممکن پخته می‌شوند.

مزایا و معایب سولاردام برای پخت و پز

مزایای استفاده از سولاردام چیست؟

- به دلیل سرعت بالای پخت تا ۴ برابر بیشتر از پخت غذا توسط اجاق گاز های معمولی در سولاردام و استفاده از امواج مایکروویو و امواج نوری با کیفیت در این دستگاه ها، کیفیت مواد غذایی کاملا حفظ شده و می توان از طعم بی نظیر آنها لذت برد.
- یکی دیگر از مزایای استفاده از سولاردام، دمای بالای این دستگاه ها و قرار گرفتن مواد غذایی در معرض این دمای زیاد است که باعث می شود مواد غذایی خیلی سریع تر پخته و به همین دلیل ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آنها در طی پروسه پخت از بین نروند.
- با پخت آسان و سریع مواد غذایی با دمای بالا در این دستگاه ها ، رطوبت موجود در مواد غذایی نیز حفظ می شوند و طعم و مزه مواد غذایی در پخت از بین نمی رود.
عدم آب کشیدن از مواد غذایی و حفظ رطوبت باعث می شود که بعد از پخت مواد غذایی در داخل سولاردام خیلی خشک نبوده و لذیذ تر باشد. به عنوان مثال در صورتی که گوشت در سولاردام بپزد از آنجایی که در حین  پخت در معرض اکسیداسیون کمتری قرار می گیرد می‌تواند کیفیت و مزه خود را حفظ نموده و طعم بهتری به غذا بدهد.
- استفاده از این دستگاه ها باعث می شود تا تجربه بی نظیر از آشپزی با سرعت و حفظ کیفیت مواد غذایی به دست می آید.
- از جمله مزایای دیگر این دستگاه ها می توان به رادیو اکتیو و سرطان زا نبودن غذاها به دلیل عدم استفاده از امواج ایکس و اشعه گاما در حین پخت اشاره نمود.

معایب سولاردام شامل چیست؟

طبق مطالعه دانشمندان غذاهایی که در این دستگاه ها پخته می شوند به دلیل آن که ترکیبات موجود در آن ها تغییر می یابد ممکن است در آینده، افراد به خصوص مادران شیرده را با بیماری هایی مانند کاهش گلبول سفید، بالا رفتن سطح چربی و کلسترول بدن، متشنج و استرسی شدن بدن را افزایش دهد.

استفاده از این دستگاه ها برای مادران شیرده ممکن است باعث تحریک و رشد باکتری های خطرناک و کاهش مقاومت و ایمنی بدن در برابر بیماری شود.

برای عملکرد بهتر سولاردام ، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و بطور مزتب آن را تمیز نگه دارید و در صورت نیاز به سرویس و تعمیر ، حتما از تعمیرکاران مجاز و معتبر کمک بخواهید . برای تعمیر سولاردام در کرج می توانید با تابان سرویس ، مرکز تخصصی تعمیر مایکروفر در کرج تماس بگیرید.  09121675120

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون