کد خبر: ۴۷۲۶۲
۱۵:۳۶ -۰۱ خرداد ۱۴۰۲
کربن اکتیو از مواد شیمیایی پر کاربرد در صنایع مختلف از جمله تصفیه آب و فاضلاب است. کربن فعال به دلیل خاصیت جذب سطحی بالایی که دارد، ظرفیت بالایی برای جذب آلاینده‌های آب مانند بو، رنگ، طعم نامطلوب، برخی از فلزات سنگین و کلر ایجاد می‌کند.

خرید کربن اکتیو

نشان تجارت - کربن اکتیو از مواد شیمیایی پر کاربرد در صنایع مختلف از جمله تصفیه آب و فاضلاب است. کربن فعال به دلیل خاصیت جذب سطحی بالایی که دارد، ظرفیت بالایی برای جذب آلاینده‌های آب مانند بو، رنگ، طعم نامطلوب، برخی از فلزات سنگین و کلر ایجاد می‌کند. این ویژگی ساختاری کربن اکتیو باعث شده است که نه تنها کیفیت بالایی در جذب آلاینده‌های آب داشته باشد بلکه با استفاده از مقدار اندکی از آن بتوان مقدار زیادی از آلاینده‌های آب را حذف کرد.

حال که به اهمیت و نقش کربن اکتیو در حذف آلاینده‌های آب پی بردیم، باید بدانیم چه پارامترهایی در زمان خرید این ماده شیمیایی منحصر به فرد به ما کمک می‌کند انتخاب درستی بر مبنای نیاز سیستم تصفیه آب داشته باشیم. در ادامه این مقاله از سایت آبین به بررسی نکات مهم در خرید کربن فعال، بهترین برندهای آن و این که چه نوع و مدلی از کربن فعال برای کاربرد تصفیه آبی که مد نظر شماست شما مناسب‌تر است می‌پردازیم.

نکات مهم خرید کربن اکتیو

کربن فعال از برندها و مدل‌های مختلف در بازار موجود است، بنابر این در زمان خرید کربن فعال باید پارامترهای لازم برای انتخاب این محصول بر اساس نیاز سیستم تصفیه آب را داشته باشید. به این ترتیب با خرید کربن فعال مناسب بالاترین بازدهی را در تصفیه آب با کیفیت بالا خواهید داشت. برخی از مهم‌ترین پارامترهای مهم در خرید کربن فعال شامل موارد زیر می‌شود:

1- نوع کربن فعال

کربن فعال بر اساس شکل ظاهری دارای انواع مختلف گرانول، پودری و میله‌ای است. کربن فعال گرانول دارای ذراتی با اندازه 0.2 تا 5 میلی متر است. این ذرات نامنظم هستند و برای جذب در فاز مایع و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. کربن اکتیو پودری دارای ذرات ریزتر و شبیه به پودر است. اندازه ذرات در این نوع کربن به 0.18 میلی متر می رسد. کربن اکتیو پودری بیش ترین کاربرد را در تولید فیلترهای کربنی دارد. کربن اکتیو میله‌ای نیز بیش‌ترین کاربرد را در فاز گازی دارد و از قالب زدن دانه های ریز کربن پودری به شکل استوانه‌ای تولید می‌شود.

هم‌چنین از لحاظ نوع تخلخل انواع کربن اکتیو میکرو، ماکرو و مزو متخلخل را داریم. کربن فعال میکرو متخلخل به دلیل سطح زیاد و منافذ باز برای حذف بو و طعم نامطلوب آب استفاده می‌شود. نوع ماکرو متخلخل کربن نیز در فاز گازها و مایعات کاربرد دارد.

2- مش کربن اکتیو

مش کربن فعال استانداردی است که برای توضیح اندازه و دانه‌بندی دانه‌های کربن استفاده می‌شود. مش کربن فعال یکی از پارامترهای تعیین کیفیت آن است که، معمولا با اندازه اکثریت ذرات بیان می‌شود.

3- برند کربن فعال

برای خرید کربن فعال اگر چه که برند اولین پارامتر در انتخاب محصول مناسب نیست، اما از پارامترهایی است که در زمان خرید باید مد نظر داشته باشید. 

4- قیمت کربن اکتیو

قیمت کربن فعال از پارامترهایی است که در زمان خرید در کنار در نظر گرفتن پارامترهایی تعیین کیفیت این ماده که در ادامه بررسی می‌کنیم، می‌تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کند.

5- بررسی مشخصات فنی

 بررسی مشخصات فنی نشان دهنده کیفیت کربن فعال که معمولا در دیتاشیت محصول توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود. منظور از مشخصات پارامترهای تعیین کیفیت کربن فعال است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عدد یدی: عدد یدی کربن هر چه عدد بالاتری باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر کربن اکتیو است. 
  • میزان خاکستر: خاکستر موجود در کربن فعال باید مقدار کمتری داشته باشد تا کربن بتواند کیفیت لازم در فرایند تصفیه آب را تامین کند. 
  • چگالی ظاهری: این پارامتر نشان دهنده جرم یک لیتر کربن است. چگالی ظاهری بالای کربن نشان‌دهنده کیفیت بالاتر محصول است. 
  • عدد سایش: عدد سایش مقاومت ذرات کربن در برابر فرسودگی نشانی از سایش ذرات در اثر عبور جریان یا شستشوی معکوس را نشان می‌دهد. واضح است که هر چه مقدار این عدد بیش‌تر باشد، کیفیت کربن بالاتر و در نتیجه حمل، بهره برداری و احیای آن راحت‌تر است.
  • PH کربن فعال: PH کربن به جنس ماده اولیه در تولید این ماده و هم‌چنین نحوه فرآوری کربن فعال بستگی دارد. برای مثال کربن اکتیو پایه نارگیل دارای PH بین 9-11 است.

برند های کربن اکتیو

برندهای برتر کربن فعال

حال که با نکات مهم در خرید کربن فعال آشنا شدیم، نوبت به این می‌رسد که بهترین برندهای کربن اکتیو موجود در بازار را نیز بشناسیم. با توجه به پرکاربرد بودن کربن فعال نه تنها در صنعتی تصفیه آب و فاضلاب بلکه در دیگر صنایع نظیر نفت و پتروشیمی و استخراج فلزات گران بها این ماده در برندها و مدل های مختلفی تولید شده است. اما به هر حال شناخته شده ترین برندهای کربن فعال مورد استفاده در تصفیه آب شامل موارد زیر می‌شوند:

1- کربن اکتیو جاکوبی سوئد

کربن جاکوبی سوئد از پر استفاده‌ترین برندهای کربن فعال است. این کربن دارای دو مدل پرکاربرد Aquasorb 1000 و 2000 می‌باشد که در صنعتی تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. کربن جاکوبی از زغال سنگ بیتومن تولید می‌شود و علاوه بر قابلیت جذب سطحی بالا، استحکام مکانیکی بالایی نیز دارد که، باعث به حداقل رساندن هدر رفت کربن در فرایندهایی مانند بک واش و احیا می‌شود.

2- کربن اکتیو ادلر اتریش

کربن اکتیو ادلر علاوه بر حذف بو و طعم نامطلوب قابلیت از بین بردن کودهای شیمیایی، آفت کش‌ها و حشره کش‌ها، ناخالصی‌های دارویی و عوامل اکساینده‌ای مانند کلر و ازن را نیز دارد. این برند کربن بر پایه زغال سنگ تولید می‌شود اما در عین حال طول عمر عملکردی بالایی بدون افت کارکرد دارد. 

چه برند کربن فعالی برای من مناسب است؟

انتخاب کربن فعال بر اساس پارامترهای مختلفی که در ابتدای متن بررسی کردیم باید انجام شود. این موضوع که برند مشخصی از کربن فعال بهترین کیفیت را دارد قطعا پارامتر مناسبی برای انتخاب نوع مناسب کربن اکتیو نیست. شما باید بر اساس نوع آب ورودی، هدف از تصفیه آب، نوع کاربرد و بسیاری از پارامترهای دیگر نسبت به انتخاب برند مناسب کاربردتان تصمیم بگیرید.

مسئله مهم این است که برای انتخاب برند مناسب نیاز به دانش شناخت محصولات موجود در بازار و کیفیت عملکرد آنها در فرایندهای تصفیه آب داریم. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که قصد خرید کربن فعال را دارید، برای این که بتوانید بهترین نوع این ماده را بر حسب نیاز سیستم‌تان انتخاب کنید از کارشناسان فروش شرکت‌های معتبر کمک بگیرید.

سایت تصفیه آب Abin به عنوان یکی از وارد کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات آبی و مواد شیمیایی تصفیه آب این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان فروش و دریافت مشاوره رایگان بتوانند محصول مناسب را انتخاب کرده و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهند.

کربن فعال مرغوب

مرغوب‌ترین نوع کربن اکتیو را از کجا بخرم؟

کربن اکتیو از برندهای مختلف وارداتی توسط شرکت های مختلفی به کشور وارد می شود. برای اطمینان اصالت این محصولات توصیه می‌شود تنها به فروشگاه‌ها یا وب سایت‌های معتبری مراجعه کنید که تضمین کننده اصالت کالای خود باشند. مزیت خرید از این مجموعه ها این است که، به دلیل حذف واسطه‌ها و هم‌چنین ارتباط مستقیم با وارد کنندگان معتبر محصولات شیمیایی هم قیمت کمتری برای محصولات خود دارند و هم می‌توان از اصالت کالاها اطمینان بیش‌تری داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون