کد خبر: ۴۷۱۲۵
۱۹:۴۱ -۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
قیمت نفت در پی انتشار آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر آمریکا را نشان داد، در ابتدای معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت

نشان تجارت - به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۶ سنت کاهش، به ۷۷ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت کاهش، به ۷۳ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز سه شنبه با افزایش بسته شده بودند.

در سیگنال احتمالی از ضعیف شدن تقاضا، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم مه، حدود ۳.۶ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. این آمار برخلاف ارزیابی تحلیلگران بود که در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت آمریکا در دوره مذکور، ۹۰۰ هزار بشکه و ذخایر بنزین ۱.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

همزمان، بازار منتظر آمار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در آوریل است که روز جاری منتشر خواهد شد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اظهار کرد: تورم خیلی بالا مانده و با وجود این که فدرال رزرو در دستورالعمل خود، ضرورت افزایش نرخ بهره در آینده را حذف کرده است اما بانک مرکزی آمریکا در صورت لزوم، نرخ بهره را دوباره افزایش خواهد داد.

در آلبرتا که منطقه اصلی تولیدکننده نفت کاناداست، با خنک شدن هوا، از شدت آتش سوزی جنگل‌ها کاسته شده است. این آتش سوزی، تولیدکنندگان نفت و گاز را مجبور کرد تولیدی معادل حداقل ۳۱۹ هزار بشکه نفت که با ۳.۷ درصد تولید کانادا برابر است را تعطیل کنند.

بازارها همچنین اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و قانونگذاران جمهوریخواه درباره افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت را رصد می‌کنند زیرا اگر کنگره تا سه هفته دیگر اقدام نکند، دولت با ناتوانی کم سابقه در عمل به تعهداتش روبرو خواهد شد.

به گفته چند منبع آگاه، شرکت آرامکوی سعودی به مشتریان خود در شمال آسیا اعلام کرده است نفتی که برای ژوئن درخواست کرده بودند را به طور کامل دریافت خواهند کرد اما بعضی از پالایشگاه‌های چینی دریافت حجم کمتر را درخواست کرده‌اند. معلوم نیست پالایشگاه‌های چینی چه میزان نفت کمتری را برای ژوئن درخواست کرده‌اند اما دو منبع آگاه برآورد کردند که می‌تواند حداکثر پنج میلیون بشکه کمتر از ماه مه باشد.

بر اساس گزارش رویترز، آرامکوی سعودی قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفتی خود برای مشتریان آسیایی را برای محموله‌هایی که در ژوئن بارگیری می‌شوند، کاهش داده است. اما کاهش قیمت کمتر از میزانی بوده که بازار انتظار داشت. کاهش حاشیه سود باعث شده است پالایشگاه‌ها  به دنبال نفت ارزان‌تر از صادرکنندگان دیگری مانند روسیه باشند، یا حتی به فکر کاهش نرخ فعالیت بیافتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون