کد خبر: ۴۷۰۵۸
۱۰:۲۹ -۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: از نظر ما، هیچ مکانی، امتیاز و برتری نسبت به مکان دیگر ندارد. از این‌رو، هر جایی که مقررات نقض شود، حال آن تشکیلات برای هر فرد یا نهادی باشد، باید محکوم و به شدت با آن برخورد کرد و اتفاقاً به نظر من، با جا‌هایی که به نوعی وصل به افراد بانفوذ و ارگانی است، در این‌جور مواقع، باید شدیدتر برخورد شود.

احمدحسین فلاحی

نشان تجارت - محمد آیتی: در هفته‌های گذشته، شنیده و دیده شده است که برخی کسب و کار‌ها به واسطه حضور افراد بی‌حجاب در محل کارشان، با پلمب مغازه و مجموعه‌شان روبرو شدند. به قدری این موضوع فراگیر شد که چندی پیش، کل مجموعه تجاری اپال، پلمب و خبر‌هایی به گوش رسید که برخی قسمت‌های مجموعه بزرگ تجاری ایران مال هم، دچار تعطیلی شد. احمدحسین فلاحی نماینده همدان در خصوص پلمب برخی مغازه‌ها و پاساژ‌ها به دلیل دیده‌شدن پدیده کشف حجاب، به رویداد۲۴ می‌گوید: عده‌ای می‌گویند این کار، غیرقانونی است، اما باید گفت اتفاقاً این روال، کاملاً پشتوانه قانونی دارد. نیروی انتظامی که به این کار ورود پیدا کرده، ضابط قضایی است.

پلمب مغازه‌ها بر اساس قانون اماکن است

او می‌گوید: افرادی که این مسیر را غیرقانونی می‌دانند، بروند و قانون اماکن که جدید هم نیست را مطالعه کنند. نظارت بر چنین موضوعاتی، سالیان سال بوده است و تخلفات آن هم پیگیری می‌شده است. از این‌رو مقابله با پدیده کشف حجاب هم، ذیل همین قانون تعریف می‌شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: به طور مثال یک مغازه‌دار روی به گران‌فروشی می‌آورد، بعد در ادامه می‌بینیم که ماموران تعزیرات، آن محل را پلمب می‌کنند. یا مثلاً مغازه‌داری، کالای غیرمجاز می‌فروشد و با او برخورد می‌شود. پس می‌بینیم اگر ضوابط و مقررات جامعه در هر صنفی رعایت نشود، باید قاطعانه با متخلفان برخورد شود. در رابطه با ورود نیروی انتظامی به مقابله با پدیده کشف حجاب و پلمب برخی مغازه‌ها، انتقادی به این ضابطین وارد نیست و رویکرد این افراد، پشتوانه قانونی و قضایی دارد.

نماینده همدان در پاسخ به اینکه عده‌ای می‌گویند پلمب مغازه‌ها و پاساژ‌ها به واسطه دیده‌شدن پدیده کشف حجاب، گزینشی صورت می‌گیرد و برخی پاساژ‌ها که برای افراد و گروه‌های بانفوذ سیاسی است، از این چالش، مصون هستند، گفت: از نظر ما، هیچ مکانی، امتیاز و برتری نسبت به مکان دیگر ندارد. از این‌رو، هر جایی که مقررات نقض شود، حال آن تشکیلات برای هر فرد یا نهادی باشد، باید محکوم و به شدت با آن برخورد کرد و اتفاقاً به نظر من، با جا‌هایی که به نوعی وصل به افراد بانفوذ و ارگانی است، در این‌جور مواقع، باید شدیدتر برخورد شود.

مترو با مغازه فرق ندارد، آنجا هم باید برخورد کرد

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: رعایت ضوابط و مقررات و حفظ ارزش‌ها و هنجارها، برای همه مکان‌ها مساوی است؛ چه بخواهد خدمات عمومی باشد و چه بخواهد کسب و کار‌های خصوصی باشد. در همه این مکان‌ها، باید حجاب رعایت شود و هیچ فرقی بین این مکان‌ها نیست. به طور مثال اگر در مترو و بی‌.آر.تی، پدیده کشف حجاب مشاهده شد، باید طبق ضوابط و مقررات، قاطع عمل کرد و نباید گفته شود این محل، ارائه‌دهنده خدمات عمومی است و مثلاً با مغازه‌داری که جنس می‌فروشد، تفاوت دارد.

فلاحی می‌گوید: در کشور‌های مختلف، هر فردی ضوابط و مقررات را رعایت نکند، از خدمات اجتماعی محروم می‌شود و این محرومیت در ایران برای این افراد هم، موضوع عجیبی نیست. به طور مثال، اگر بی‌حجابی بخواهد وارد مترو، بی.آر.تی، اتوبوس و... شود باید از بهره‌مندی او از این امکانات جلوگیری شود.

این چهره روحانی مجلس می‌گوید: در خصوص موضوع رعایت حجاب، همه وظایفی به عهده دارند. به طور مثال از آن نگهبانی که در پاساژ مشغول به کار است تا افراد دیگر در جامعه، همه موظفند که به مسئولیت شرعی و قانونی خود، عمل کنند. در موضوع امر به معروف، تکلیف روشن است و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و اگر کار درست پیش برود، درگیری هم رخ نخواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
0
هنوز باورتون نشده مردم ارتون متنفر هستند و هر کاری بگید برعکسو انجام میدن ؟
آخرین اخبار
گوناگون