کد خبر: ۴۶۹۹۵
۲۱:۱۸ -۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
روز گذشته قیمت دلار هرات با از دست دادن حمایت اول یعنی ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان به حمایت دوم ۵۴ هزار و ۱۰۰ خورد و از آنجا به بالای حمایت اول برگشت.

قیمت دلار

نشان تجارت - به گزارش اقتصادنیوز، فضای بازار ارز و طلا در روز یکشنبه زیر سایه استیضاح وزیر صمت بود. مقایسه‌ها درباره وضعیت دلار بعد از تغییر رییس کل بانک مرکزی داغ بود و معامله‌گران درباره قیمت دلار بعد از رای عدم اعتماد به فاطمی‌امین گمانه‌زنی می‌کردند که بعد از این اتفاق دلار چه قیمتی پیدا می‌کند؟

ردپای وزیر صمت استیضاح شده در بازار ارز

عمده نگاه‌ها معطوف به این بود؛ زمانی که صالح‌آبادی از بانک مرکزی کنار رفت قیمت دلار ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان بود و در روز یکشنبه قیمت دلار در کانال ۵۴ معامله شده است، بنابراین از نگاه معامله‌گران تغییر وزیر صمت هم نمی‌تواند کاهش زیادی را برای قیمت دلار رقم بزند و بازار برای کاهش نیازمند خبر مثبت قوی‌تری است.

دلار تهران تکان نخورد

صبح یکشنبه دلار هرات با از دست دادن حمایت اول یعنی ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان به حمایت دوم ۵۴ هزار و ۱۰۰ خورد و از آنجا به بالای حمایت اول برگشت. اما دلار تهران سفت سر جایش ایستاده بود؛ نه با دلار هرات کاهشی شد و نه با سکه بالا رفت.

سکه رفاه ۲ میلیون تومان از بازار بالاتر بود زیرا...

سکه رفاه دو میلیون تومان از بازار بالاتر بود. درباره دلیل اینکه چرا چنین وضعیتی حاکم است، دو نظر وجود داشت. نظر اول معتقد بود حاشیه‌هایی که درباره تحویل اوراق سلف سکه ایجاد شده موجب افزایش قیمت سکه رفاه شده است.

دو شایعه درمورد تحویل سکه در بازار بود.

شایعه اول اینکه بانک مرکزی اوراق سلف سکه فروخته است و حالا در سررسید حاضر نیست سکه فیزیکی تحویل بدهد و می‌گوید تسویه نقدی است.

شایعه دوم هم درمورد این بود که اگر در زمان تعیین شده مراجعه نکنید با قیمت میانگین موزون ریالی با خریداران تسویه می‌کنند. اما بانک مرکزی در روز یکشنبه گفته که مبنای تحویل سکه به خریداران اوراق سکه به صورت فیزیکی است.

اصلاح قیمت دلار سخت می‌شود اگر....

اما نظر دوم این است که اکثر خریداران اوراق سلف، حقوقی‌ها هستند و آن‌ها با نوسان در قیمت سکه تلاش دارند سکه‌های تحویلی خودشان را با قیمت بالاتری رد کنند تا حاشیه سود بیشتری گیرشان بیاید.

نکته بازار روز گذشته این بود که تحلیلگران می‌گفتند اگر شب یکشنبه قیمت دلار بالای ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان بماند، اصلاح سخت‌تر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون