کد خبر: ۴۶۹۵۶
۱۱:۲۸ -۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
پشم شیشه ماده‌ای الیافی است که به انگلیسی به آن glass wool می‌گویند. عایق از خانواده عایق‌های الیافی مانند پشم سنگ و پشم سرامیک است. محدوده دمایی آن بین -۲۰ الی ۳۵۰+ درجه سانتیگرارد می‌باشد.

پشم شیشهنشان تجارت - پشم شیشه از ماسه، سنگ آهک و خاکستر سودا با نسبت بالایی از شیشه بازیافتی و سایر مواد معدنی تولید می شود. همه این مواد با هم مخلوط و ذوب  می شوند.وطی فرایند چرخشی مواد مذاب به الیاف تبدیل می شوند. به انگلیسی glass wool   نام دارد. ماده ای نسوز با مقاومت حرارتی  و صوتی عالی  که از الیاف های شیشه تشکیل می شود. و در مواد مختلف به عنوان عایق استفاده می شود. گاهی به آن فایبرگلاس نیز گفته می شود ولی  به زبان فارسی فایبرگلاس به محصولی که از مخلوط پشم شیشه و نوعی پلاستیک است اشاره می کند.

پشم شیشه یک عایق الیافی می باشد که در مقابل آتش مقاومت بالایی دارد. و آتش نمی گیرد و از گسترش آتش جلوگیری می کند . از الیافهایی تولید می شود که بسیار نرم و سبک هستند الیافهای سوزنی شکلی که پشم شیشه را تشکیل می دهد این عایق را به عایق صوت نیز تبدیل کرده است .در انواع اشکال ها و رنگ ها و تراکم و ضخامت تولید می شود هر یک از محصولات پشم شیشه کاربرد خاصی دارند. این ماده تا 230 درجه سانتی گرا دمارا تحمل می کند و میتوان از این ماده تا 230 درجه سانتی گراد استفاده کرد .پشم شیشه تا تراکم 120 کیلو گرم در  مترمکعب تولید می شود .عمده کاربرد این ماده در عایقکاری می باشد.

.عایقکاری یکی از مهمترین کارهای در سازهای ساختمانی و صنعت های بزرگ و کوچک می باشد . انواع رنگ ها مانند سبز،مشکی،صورتی،و زرد تولید می شود .این ماده نا 10 برابر حجم خود فشرده می شود.هر 10بطری شیشه بازیافتی 1 رول پشم شیشه می توان تولید کرد .این ماده با مخلوط شن و ماسه و شیشه های بازیافتی تولید می شود.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه یک عایق الیافی نسوز که از خانواده  عایق های الیافی میانند پشم سنگ و پشم سرامیک است.که محدوده دمایی آن 20- الی 350+ درجه سانتیگراد است . محدوده دمایی آن نسبت به پشم سنگ و پشم سرامیک پایین است و مقرون به صرفه ترین عایق دنیا در ساخت و سازه ها و در انواع صنعت های کوچک و بزرگ است.

قیمت پشم شیشه

قیمت پشم شیشه نسبت به سایر عایق های الیافی مانند پشم سنگ و پشم سرامیک ارزانتراست. این عایق مقرون به صرفه ترین عایق دنیا است که آتش نمی شگیرد و در مقابل آتش تا 500 درجه سانتی گرارد گرمارار تحمل می کند. دلیای قیمت ارزان پشم شیشه تحمل دمای پایین تز از سایر عایق های الیافی است .خطر ناک و سمی نیست و منابع مواد تشکیل دهنده آن از ضایعات شیشه است. محصولات پشم شیشه در انواع مختلفی تولید می شوند که قیمت های متفاوتی نسبن به کاربرد آنها می باشد . کلاً پشم شیشه از چگالی یا دانسیته بین 8 الی 120 کیلوگرم در متر مکعب تولید می شوند. که بر قیمت پشم شیشه تاثیر زیادی دارد. ضخامت نیز یکی از عوامل مهمی است که قیمت پشم شیشه را تغییر می دهد.

 پشم شیشه تخته ای یکی از محصولات است که به صورت ورقه ای در انواع ضخامت ها از 3 الی 10 سانت و در انواع چگالی ها از 36 الی 120 کیلوگرم در متر مکعب تولید می شود. قیمت پشم شیشه تخته ای نسبتاً گرانتر از سایر محصولاتی نانند پشم شیشه فویل دار می باشد. این محصول تخته ای با انواع روکش های فویل آلومینیوم و کاغذ کرافت نیز تولید می شود که باعث بالارفتن قیمت پشم شیشه می شود. یک دیگر از محصولات این عایق پشم شیشه فویل دار است که با انواع روکش های فویل آلومینیوم و کاغذ کرافت و فویل متالایز تولید می شوند که قیمت پشم شیشه فویل دار کلاً تغییر می دهد. چگالی این عایق فویل دار ار 8 الی 20 کیلوگرم در متر مکعب  تولید می شود که قیمت پشم شیشه فویل دار نسبت به چگالی آن متفاوت می باشد.

قیمت پشم شیشه لوله ای  یکی دیگر از محصولات است که به شکل استوانه توخالی است و مخصوص عایق کاری لوله ها می باشد. این عایق لوله نسبت به سایز لوله ها قیمت گذاری می شود. فویل روکش آنها نیز بر قیمت پشم شیشه تاثیر زیادی دارد. قیمت پشم شیشه  نسبت به محصولات پشم سنگ ارازانتر و مقرون به صرفه تر می باشد.

قیمت پشم شیشه لحافی 

قیمت پشم شیشه لحافی ارزان قیمت تر از سایر محصولات آن است .از الیاف های ظریف و نازک تولید می شود و از چگالی 8 الی 20 کیلوگرم در متر مکعب تولید می شود که هر کدام از وزن مخصوص ها درای قیمت های مختلفی می باشد.  با انواع روگش های فویل آلومینیوم، متالایز، و کاغذ کرافت تولید می شوند . ابعاد آنها با عرض 120 سانت و طول آنها از 10 الی 24 متر متغییر است . به صورت رول  تولید می شوند و عمده کاربرد آنها بیشتر در پوشش سقف سالن های کوچک و بزرگ می باشد. قیمت پشم شیشه لحافی با توجه یه ضخامت ، چگالی ، و نوع لفاف تعیین می شود. قیمت هر کدام از روکش ها متفاوت است. هر چقدر چگالی محصول بیشتر باشد قیمت پشم شیشه لحافی نیز بیشتر می شود.

شرکت پشم شیشه ایران ( ایزوران )

شرکت پشم شیشه ایران  اولین تولید کننده پشم شیشه در کشور ایران است که قبل از انقاب 57 این کارخانه تاسیس شده است . شرکت پشم شیشه  ایران علاوه بر تولید عایق های حرارتی  و صوتی عایق های رطوبتی  مانند ایزوگام را نیز تولید می کند. این شرکت در شهر بزرگ شیراز قرار دارد. شرکت پشم شیشه ایران  تمامی محصولات پشم شیشه مانند تخته ای، لوله ای ، لحافی   تولید می کنند. که همه آنها دارای کاربرد های مختلفی می باشد. 

ایزوگام پشم شیشه ایران

ایزوگام یک عایق پیش ساخته است یک عایق رطوبتی که از الیاف های شیشه یا تیشو که به صورت نواری است و با پلیمر ها  و با پلی اتیلن تولید می شود..شرکت پشم شیشه ایران این عایق رطوبتی در انواع مختلفی تولید می کند. که در ساخت و ساز ها بسیار کاربرد ی هستند. این ایزوگام های پر کاربرد پلیمری هستند.که یه صورت روب تولید می شوند و با حرارت به سطوح صاف می چسبانند. این عایق به جای غیر و گونی سنتی آمده است. که مشکلات غیر و گونی را ندارد . این عایق ایزوگام رطوبتی بر پایه علم ساخته و تولید می شود.

قیمت پشم شیشه متری 

قیمت پشم شیشه ها همیشه به متر فرخته می شود . هر یک از محصولات پشم شیشه به صورت متر مربعی قیمت گذاری می شود. چوا ابعاد های محصولات پشم شیشه ایران متفاوت مس یاشد و مساحت آنها در هر بسته مختلف است.

انواع پشم شیشه

پشم شیشه در انواع شکل ها تولید می شوند تا بتوان همه جای خانه را عایق نمود . با تولید و شکل داده به الیاف های شیشه عایق کاری به سهولت و به راختی نصب می شوند.به طوری که هرینه عایق کاری را پایین آورده است و به سرعت ساخت و ساز ها کمک بزرگی نموده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون