کد خبر: ۴۶۸۹۳
۱۲:۱۵ -۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
روسیه قصد دارد صادرات گاز به چین را امسال به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد و از ۱۵ به ۲۲ میلیارد متر مکعب برساند.
صادرات گاز
نشان تجارت - به گزارش ایسنا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اظهار کرد: روسیه قصد دارد صادرات گاز طبیعی به چین را امسال به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد.
 
شرکت گازپروم، تحت یک قرارداد ۳۰ ساله به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار، از طریق خط لوله "قدرت سیبری"، گاز به چین ارسال می‌کند. این خط لوله در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و سال گذشته ۱۵.۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق آن انتقال یافت. این حجم امسال به ۲۲ میلیارد متر مکعب خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۷، به تدریج به ظرفیت کامل خود که ۳۸ میلیارد متر مکعب است، می‌رسد.
 
نواک گفت: عرضه گاز به چین در سال گذشته، ۱۵ میلیارد متر مکعب بود و صادرات ۲۲ میلیارد متر مکعب را برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی می‌کنیم که افزایش تقریبا ۵۰ درصدی است.
 
برنامه‌هایی برای گسترش خط لوله "قدرت سیبری" با استفاده از یک خط لوله دو قلوی دیگر به نام " قدرت سیبری ۲" با هدف افزایش صادرات گاز به چین به ۹۸ میلیارد متر مکعب تا سال ۲۰۳۰ وجود دارد. با این حال، این رقم همچنان بسیار کمتر از رکورد صادرات ۱۷۷ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است.
 
معاون نخست وزیر روسیه اظهار کرد: روسیه در تسویه پول صادرات نفت و گاز خود، یوان بیشتری دریافت می‌کند و همچنین نفت و گاز بیشتری به روبل می‌فروشد.
 
این روند بخشی از جدایی میان روسیه و غرب پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین و واکنش اروپا در قالب مجموعه‌ای از تحریمها و بلوکه کردن داراییها بوده است.
 
نواک اظهار کرد: یوان و روبل، تقاضای بالایی دارد. بنابراین، این مکانیزم ادامه پیدا خواهد کرد. چین در حال حاضر پول واردات گاز و بخشی از پول نفت را به یوان پرداخت می‌کند و تسویه با استفاده از روبل هم انجام می‌شود.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد سهم یوان از تسویه واردات روسیه در سال ۲۰۲۲، به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد در حالی که پیش از آن، تنها چهار درصد سهم داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کرامت سلیمی
|
United States of America
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
ترامپ جدیدا اعلام کرده است که می تواند ظرف 24 ساعت جنگ اوکراین را متوقف کند.

به نظر بنده ترامپ جز با اعلام دروغ بودن سلاح هسته ای به هیچ طریق دیگری قادر به توقف جنگ اوکراین در 24 ساعت نیست.

اعلام دروغ بودن سلاح هسته ای باعث توقف فعالیت ارتش روسیه و همچنین ارتش کشورهای اروپایی خواهد شد و دیگر نظامیان اروپایی و روسی تن به جنگ نخواهند داد و گوشت دم توپ نخواهند شد.

همین الان هم نیروهای چچنی و ارتش خصوصی واگنر کم اورده اند و از پوتین خواسته اند جنگ را پایان دهد.

اما پوتین نپذیرفته و بعد از درخواست رمضان قدیرف رهبر چچن ها از پوتین برای توقف جنگ و رد درخواستش توسط پوتین ، رمضان قدیرف به بیماری مرموزی دچار شد.

رمضان قدیرف به پوتین گفته بود که چرا روسیه از سلاح هسته ای استفاده نمی کند و پوتین مجبور شده حقیقت را به رمضان قدیرف بگوید که این سلاح وجود خارجی ندارد و به دروغ وانمود می کرده اند که چنین سلاحی در اختیار دارند. و احتمالا رمضان قدیرف دیده سرش کلاه رفته و دستش انداخته اند و به زودی به پایان حیاتش خواهد رسید و باید به دیار باقی برود.

برای همین بود که رمضان قدیرف از دیدار با اسیران ازاد شده چچنی امتناع کرد. چون ممکن بود اسیران ازاد شده همانجا بکشنش.

غیر از این نمیتونه باشه.

ترامپ در حال حاضر به بهانه هایی در بازداشت خانگیست و احتمالا می خواهند فعلا مانع از افشای این موضوع توسط او شوند.
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
0
0
در همین کامنت مربوط به کد خبر 46893 براتون دلیل اینکه ارتش واگنر و ارتش چچن تمرد کردند را گفته ام و همچنین گفته ام که رمضان قدیرف در استانه حذف فیزیکیست.


در حال حاضر رمضان قدیرف در حالت وخیم جسمی قرار دارد و به احتمال زیاد به دیار باقی خواهد رفت.


پوتین و مدودف نیر در جنگ اوکراین حذف می شوند و به نظر بنده دست به خودکشی خواهند زد. زیرا روسیه بازنده این جنگ است و پوتین و مدودف تحمل شکست و تحقیر را ندارند و به حیاتشان خاتمه خواهند داد.

گلوبالیستها بعد از روسیه سراغ ایران خواهند امد.

تنها راه مقابله با انها این است که رسانه ها به صورت مستمر و گسترده اقدام به افشای دروغ بودن سلاح هسته ای کنند. افشای این دروغ منجر به تضعیف ارتشهای گلوبالیستی و تمرد نیروهای مسلح انها ار ورود به جنگ با ایران و همچنین فروپاشی مهمترین تشکیلات نظامی انها یعنی پیمان ناتو خواهد شد.

و الا باید منتظر سرنوشتی بدتر از کشور اوکراین برای ایران باشیم.

می بینید که بوی قحطی نان هم به مشام می رسد.

هر کاری از دستتون بر میاد انجام بدین که اوضاع بسیار بدی در راه است.
نبض بازار
گوناگون