کد خبر: ۴۶۸۶۱
۱۳:۴۱ -۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوقطبی‌سازی، طراحی دروغین رسانه‌های غربی برای فشار بر مسئولان و مردم و تلاش برای توسعه خواسته خودشان در قصه کشف حجاب است. از این‌رو، مکانیزمی که از ۲۶ام فروردین در خصوص مبارزه با پدیده کشف حجاب شکل گرفت را در جهت مثبت می‌بینم.

احمد راستینه

نشان تجارت - محمد آیتی: احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ایجاد دوقطبی‌سازی که در موضوع حجاب در کشور شکل گرفته، می‌گوید: معتقد نیستم جامعه ما به سمت دوقطبی‌سازی حرکت می‌کند، چراکه معتقدم قاطبه ملت ما، ملتی است که خواهان ترویج فرهنگ عفاف، حجاب و اخلاق بر جامعه است.

او می‌گوید: گاهی می‌بینم بعضی‌ها مطرح می‌کنند که جامعه به سمت دوقطبی حرکت می‌کند. به هیچ عنوان چنین چیزی نیست. ما در حوزه حجاب، با درصد معدودی از افراد روبرو هستیم که هنجارشکنی می‌کنند و به قانون احترام نمی‌گذارند و نسبت به آن بی‌حرمتی دارند.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: ما در موضوع بی‌حجابی، با دو گروه روبرو هستیم. یک عده عامدانه این کار را می‌کنند که اگر جرمی مرتکب می‌شوند بر اساس قانون باید به جرم‌شان رسیدگی شود و یک عده هم نادانسته در پازل طراحی دشمن قرار گرفته‌اند که فکر می‌کنیم این دسته از دختران و زنان جامعه، با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و با فعالیت‌های فرهنگ‌ساز دستگاه‌های مختلف، قطعاً انتخاب‌شان حفظ حجاب خواهد بود.

راستینه می‌گوید: با این تفاسیر تکرار می‌کنم که کاملاً مخالف هستم که جامعه به سمت دوقطبی‌شدن حرکت می‌کند و از دیدگاه من، این موضوع اصلاً وجود ندارد. امروز افراد و گروه‌هایی در فضای مجازی، با ضریب‌دهی رسانه‌ای تلاش می‌کنند که یک موضوع و مسئله را با هدایت و راهبری به یک مسئله اصلی تبدیل کنند. قطعاً مواردی که در این زمینه، فضا‌های مجازی نشان می‌دهند، بسیار محدود، موردی و کم است ولی بزرگ جلوه می‌دهند تا بازتاب پیدا کند. 

نماینده شهرکرد می‌گوید: تلاش دشمنان این است که به جامعه القا کنند که امروز، جامعه ایران به سمت دوقطبی‌شدن حرکت می‌کند. رسانه‌های معاند از جمله اینترنشنال و رسانه‌های معارض آمریکایی و انگلیس خبیث با طراحی برای برهم‌زدن نظم و امنیت اجتماعی با پروپاگاندای رسانه‌ای و ضریب‌دهی تلاش می‌کنند با رهبری‌شان در حوزه رسانه و فضای مجازی، به مسئولان و مردم ما، القای فضای دوقطبی را داشته باشند. 

وی می‌گوید: جامعه ایرانی یک جامعه متدین، با اخلاق، عفیف و خانواده‌دوست است و به هیچ عنوان روابط ناسالم اخلاقی، برهم‌زدن نظم و امنیت اجتماعی در قالب عدم‌اجرای قانون و عدم‌تمسک به اخلاق در ظواهر اسلامی را نمی‌پذیرد. 

راستینه می‌گوید: دوقطبی‌سازی، طراحی دروغین رسانه‌های غربی برای فشار بر مسئولان و مردم و تلاش برای توسعه خواسته خودشان در قصه کشف حجاب است. از این‌رو، مکانیزمی که از ۲۶ام فروردین در خصوص مبارزه با پدیده کشف حجاب شکل گرفت را در جهت مثبت می‌بینم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: ما دو کار را باید همزمان انجام بدهیم. اول، کار اقناع‌سازی، فرهنگی، ایجابی و اثباتی است که بخشی از آن شروع شده و در بخشی، بعضی از دستگاه‌ها کم‌کاری کرده‌اند که ما در گزارش کمیسیون فرهنگی به آن اشاره کرده‌ایم. دستگاه‌ها مکلف هستند نسبت به فرهنگ غنی عفاف و حجاب با برنامه ایجابی، آموزشی و رسانه‌ای تلاش کنند اهمیت این آموزه را بیش از پیش بالا ببرند. از طرفی، بعضی از دستگاه‌ها در تلاشند که وظیفه خود را در حوزه فرهنگ‌سازی بهتر انجام بدهند. یک بخش در جامعه، هنجارشکنانی هستند که قانون را قبول ندارند و رسماً با کشف حجاب بیان می‌کنند که من قانون را نمی‌پذیرم. عده‌ای هم کشف حجاب‌هایی هستند که از فلسفه عفاف و حجاب آگاهی ندارند و در پازل طراحی کسانی که به دنبال دین‌زدایی جامعه ما هستند، قرار گرفته‌اند. باید تلاش شود هر دو گروه که در موضوع کشف حجاب دیده می‌شوند، اول با اقناع‌سازی و تذکر نسبت به مسئله توجیه شوند و در گام دوم، حتماً باید نسبت به افراد هنجارشکنی که قانون را زیرپا می‌گذارند اعمال قانون صورت بگیرد.

منبع: رویداد۲۴

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون