کد خبر: ۴۶۵۶۰
۱۱:۳۹ -۱۳ فروردين ۱۴۰۲
علیرضا عباسی می‌گوید: افرادی که بدون حجاب در خیابان مشاهده می‌شوند، عده بسیار کمی هستند و شاید به هزارم درصد هم نرسند. دشمن انتظار داشت بانوان ما حجاب را کنار بگذارند، ولی زنان ما مومن و معتقد به اسلام و شریعت هستند، حتی رضاخان هم نتوانست حجاب را بردارد.

علیرضا عباسی

نشان تجارت - محمد آیتی: علیرضا عباسی نماینده کرج می‌گوید: اظهارات رهبر انقلاب در جمع بانوان کشور در خصوص حجاب با صحبت‌هایی که درباره مقابله با اشاعه بی‌حجابی در کشور می‌شود، تناقضی ندارد. در بحث حجاب، دو موضوع مطرح است؛ افراد بدحجاب و افراد بی‌حجاب. حال، حوزه بی‌حجابی باید تفکیک شود و اشاره رهبر انقلاب هم به افرادی بود که حجاب ضعیف دارند.

او می‌گوید: حجاب یک واجب شرعی است و مملکت ما یک کشور اسلامی است که رعایت حجاب در آن ضروری است. حتی زنان خارجی مثل رییس جمهور، نخست وزیر و سفیر کشور‌های دیگر هم که به ایران می‌آیند، موظف به رعایت حجاب هستند؛ بنابراین طبق شرع و قانون با کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، برخورد می‌شود، ولی در مورد افرادی با حجاب ضعیف، مساله فرق دارد.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و مطالب بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مورد افراد سست حجاب است، وگرنه تکلیف افراد بی‌حجاب، مشخص است. طبق قانون اداری - استخدامی و در ماده هشتم آن گفته شده که عدم‌رعایت حجاب شرعی، تخلف است، اما آن‌هایی که حجاب ضعیفی دارند در مناسبت‌ها، راهپیمایی‌ها، رای‌گیری‌ها شرکت می‌کنند، بنابراین جرم‌انگاری در این رابطه، برای کسانی است که هنجارشکنی کرده و به صورت مطلق حجاب را رعایت نمی‌کنند.

او در واکنش به نظر برخی نمایندگان که می‌گویند باید خدمات اجتماعی را از افراد بی‌حجاب سلب کرد و اینکه آیا این رویکرد، بازدارنده است؟ گفت: هنوز مجلس در این خصوص چیزی تصویب نکرده است. چنانچه در کمیسیون فرهنگی صحبتی در این باره شده است، در مورد نحوه اجرای قوانین قبلی است. قانون باید اجرا شود و برای اجرایی شدن قانون، دولت باید آیین‌نامه بنویسد. ما در حوزه حجاب و عفاف، قوانینی داریم که در سال ۸۴ تصویب شده است. این قوانین برای بیش از ۳۰ دستگاه تعریف شده است و اتفاقاً دستگاه‌های پیشران، فرهنگی‌ها هستند، یعنی باید کار فرهنگی و فکری روی جوانان انجام شود تا جوانان به حجاب اعتقاد داشته باشند.

عباسی می‌گوید: متاسفانه در دولت قبل، نقل مجالس آقای روحانی این بود که ما نباید به زور مردم را به بهشت ببریم، ولی متاسفانه به زور مردم را به جهنم بردند، که باعث شد دستگاه فرهنگی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، ارشاد، وظیفه خود را رها و به تکلیف خود عمل نکنند.

نماینده کرج می‌گوید: ما باید ابتدا در حوزه فکری و فرهنگی کار کنیم، سپس به سراغ حوزه‌های بعدی برویم. اگر کار فکری انجام دهیم، می‌توانیم ایجابی کار کنیم و سپس روی حوزه سلبی آن کار شود.

وی در خصوص تصمیم دادستانی مبنی بر برخورد با بی‌حجابان گفت: افرادی که بدون حجاب در خیابان مشاهده می‌شوند، عده بسیار کمی هستند و شاید به هزارم درصد هم نرسند. دشمن انتظار داشت بانوان ما حجاب را کنار بگذارند، ولی زنان ما مومن و معتقد به اسلام و شریعت هستند، حتی رضاخان هم نتوانست حجاب را بردارد. زنان ما قبل از انقلاب هم به حجاب معتقد بودند و آن‌هایی هم که حجاب را رعایت نمی‌کنند عده کمی هستند که از اول این بنا را داشتند و چون قانون را رعایت نمی‌کنند، تخلف کرده و در همه جای دنیا با متخلف برخورد می‌شود.

عباسی می‌گوید: در این چند ماه، مسامحه شده است که اخیراً تعداد بی‌حجابان بیشتر شده است، همچنین عده‌ای از این آب گل‌آلود استفاده کردند.

نماینده کرج می‌گوید: در خصوص مبارزه با بی‌حجابی اگر به همان قوانین گذشته که پنج درصد هم به آن پرداخته نشده بود، بپردازیم، شرایط مساعدتر خواهد شد. متاسفانه در دولت‌های قبل، هشت سال اصلاحات و هشت سال اعتدال، بنا داشتند مردم را به سمت جهنم ببرند و مثل این بود که دولت روحانی سیل مردم را به سمت نیروی انتظامی فرستاد و این اتفاقات، خروجی کار دولت‌های قبل بود. بنابراین در برخورد با بی‌حجابان باید دستگاه‌های اجرایی مثل قوه قضاییه، وزارتخانه‌های آموزش پرورش، علوم و فرهنگ و ارشاد، وظیفه خود را انجام دهند.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون