کد خبر: ۴۵۷۰۹
۱۹:۲۳ -۰۶ بهمن ۱۴۰۱
عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران می‌گوید: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی وضعیت خوبی ندارد؛ طبیعتا نباید انتظار داشته باشیم بازار و قیمت مسکن هم وضعیت خوبی داشته باشد. قیمت مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری داشته و به تبع بر قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد.
پیش بینی قیمت مسکن
نشان تجارت - حسن محتشم ادامه داد: با توجه به تورم، کاهش ارزش پول ملی و همچنین افزایش نرخ دلار قیمت مصالح ساختمانی نیز روندی افزایشی دارد؛ به ویژه که امسال با مشکل قطعی گاز و برق مواجه هستیم این امر بر روی قیمت مصالحی مثل سیمان و فولاد تاثیرگذار بوده است. مجموع این عوامل باعث شده نه تنها نتوان قیمت مسکن را کنترل کرد بلکه احتمال افزایش آن در آینده نیز وجود دارد.
 
محتشم در مورد اقدامات دولت در این شرایط گفت: دولت در عمل تا کنون راهکار ویژه‌ای پیشنهاد نداده است، بلکه بیشتر با شعار و وعده مردم را امیدوار می‌کند. حتی واحد‌هایی که اخیرا اعلام شد تحویل داده شده و یا آماده‌تحویل است جزو مسکن‌های نهضت ملی نیستند و تعدادی از آن‌ها از واحد‌های مسکن مهر است که از چند سال پیش تحویل نشده است.
 
او در این مورد افزود: بخشی از این واحد‌ها نیز مربوط به پروژه اقدام ملی است. بر اساس این طرح گفته شده بود طی دو سال ۴۰۰ هزار واحد تحویل داده می‌شود که هنوز با گذشت چهار سال به این تعداد نرسیده است.
 
محتشم اضافه کرد: در مورد نهضت ملی مسکن تنها قرارداد‌هایی که بسته شده در حال اجرا است و هنوز واحدی تکمیل نشده که به مرحله تحویل برسد. علت آن هم این است که، چون قیمت‌ها با وجود تورم ثابت نیست سازنده‌ها نمی‌توانند به تعهد خود عمل کنند و انتظار دارند دولت این افزایش قیمت‌ها را کنترل کند، ولی دولت هم بودجه‌ای در اختیار ندارد.
 
این عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران بیان کرد: تمام این عوامل باعث شده در تولید و عرضه مسکن مشکل وجود داشته باشد، در حالی که از سوی دیگر تقاضا در بازار مشاهده می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون