کد خبر: ۴۵۵۶۱
۱۲:۰۰ -۲۳ دی ۱۴۰۱
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در مسجد جامع مکی زاهدان در پاسخ به سخنان محمدجواد لاریجانی گفته «خواسته‌های اصلی ما در درجۀ اول خواسته‌های ملی و مطالبات همۀ ملت ایران است.»

مولوی عبدالحمید

نشان تجارت - مولوی عبدالحمید در پاسخ به محمدجواد لاریجانی گفته به دنبال قهر سیاسی نیست و حاضر به مذاکره است، اما «با کسی گفت‌وگو خواهد کرد که اختیارات و توانایی حل مشکلات را داشته باشد.»

او گفته: «موافق نیستم که برای آزادی زندانی‌های خودمان پیش کسی التماس کنیم. باید بگوییم که این افراد را چرا زندان کرده‌اید؟ بگوییم که اکثر این افراد بی‌گناه هستند و باید آزاد بشوند. برای اعدامی‌ها نیز معتقدم نباید التماس کنیم که بخشیده شوند، بلکه بگوییم وقتی انسانی را نکشته است چرا اعدام شود؟»

امام جمعه اهل سنت زاهدان درباره شایعه‌ی فرستادن «تیم مذاکره‌کننده» به تهران گفت: «در مسائل اخیر زاهدان تیم مذاکره‌کننده‌ای نداشتیم. چند نفر از دوستان برای گرفتن وکیل به تهران رفتند که متاسفانه سه نفر از وکلای تهرانی، وقتی وارد فرودگاه شدند، برای چندروز بازداشت شدند.»

همچنین آقای عبدالحمید در واکنش به حرف‌های محمدجواد لاریجانی که گفته بود مسجد مکی زاهدان، مانند«مسجد ضرار» در صدر اسلام است و باید تخریب شود، گفت: «بنده‌خدایی که این حرف‌ها را زده بود، اگر می‌آمد و می‌گفت فلان‌حرف شما اشتباه بوده ما استقبال می‌کردیم و اگر مسجد را که خانۀ خداست مورد حمله و اهانت قرار نمی‌داد، شاید با این مقدار از واکنش و اعتراض مواجه نمی‌شد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون