کد خبر: ۴۵۴۹۶
۱۹:۳۲ -۲۰ دی ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت صمت گفت: تا امروز حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است و اولین عرضه خودرو‌های خارجی در ماه جاری انجام می‌شود.

واردات خودرو

نشان تجارت - امید قالیباف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: همه مجوزهای لازم برای فروش و شماره گذاری خودروهای خارجی انجام شده است و اکنون هیچ مانعی برای واردات‌، ترخیص، شماره‌گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر شتاب گرفتن واردات‌، به عرضه‌های زیاد خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: در راستای هدفگذاری انجام شده وزارت صمت مبنی بر عرضه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماه آینده‌، طی روزهای در پیش، مجموعا حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل توسط دو شرکت بزرگ خودروساز عرضه خواهد شد.

مشاور وزیر صمت به عرضه 4 هزار دستگاه شاهین که امروز در بورس انجام شد اشاره کرد و گفت برای این تعداد عرضه فقط یک‌هزار و 545 متقاضی وجود داشت که توانستند با همان قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان خودرو خریداری کنند‌.

قالیباف گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه‌‌ای خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: تا امروز حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است و اولین فروش خودروهای خارجی در ماه جاری در تابلوی بورس کالا انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون