کد خبر: ۴۳۹۵۸
۱۲:۵۰ -۱۹ شهريور ۱۴۰۱
نماینده شهرکرد گفت: بنده موافق تفکیک وزارت صمت هستم، چون حوزه مهم و تاثیرگذار معدن هم، در آن‌صورت نظم بهتری در ادامه کار به خودش خواهد گرفت. در حال حاضر، مسئولیت وزارت صمت بسیار زیاد است و باید با کم‌کردن رسالتش، کمک بیشتری به آینده حوزه‌های صنعت و معدن کرد.

احمد راستینه

نشان تجارت - احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس یازدهم گفت: ایران کشوری با ذخایر بسیار بالای معدنی است، اما شاهد کمترین اتفاقات به منظور تحول، توسعه و درآمدزایی در حوزه معدن بوده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه در قالب سند تنظیم آمایش سرزمینی و فعال کردن معادن و تکمیل زنجیره ارزش، کارهای قابل توجهی صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی باید شعار و رویه همیشگی عوامل حاضر در این حوزه باشد. از این‌رو، برای دستیابی به فرآوری مواد معدنی باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به نحو احسن بهره برد.

راستینه اظهار داشت: اگر ما بتوانیم یک سند آمایشی دقیق از حوزه‌های جغرافیایی سراسر کشور و متناسب با آن یک فراخوان برای حضور شرکت‌های دانش بنیان برای تکمیل زنجیره ارزش داشته باشیم، آن‌گاه می‌توان نقش شرکت‌های دانش بنیان را در این جهت، افزایش داد.

وی یادآور شد: بنده موافق تفکیک وزارت صمت هستم، چون حوزه مهم و تاثیرگذار معدن هم، در آن‌صورت نظم بهتری در ادامه کار به خودش خواهد گرفت. در حال حاضر، مسئولیت وزارت صمت بسیار زیاد است و باید با کم‌کردن رسالتش، کمک بیشتری به آینده حوزه‌های صنعت و معدن کرد.

نماینده شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: به باور من، یکی از دلایلی که باعث شده امروز شرکت‌های دانش بنیان نتوانند در حوزه معدن، حضوری پررنگ داشته باشند، تعارض منافع است؛ یعنی حضور نخبگان در این حوزه، عرصه را برای فرصت‌طلبان و سودجویان تنگ خواهد کرد.

منبع: کانی مگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون