کد خبر: ۴۳۹۲۴
۲۱:۳۴ -۱۶ شهريور ۱۴۰۱
رفتار سکه بازان در شب گذشته نشان می‌دهد که معامله گران سکه کمتر به ریزش قیمت اونس طلا توجه کرده اند و حاضر به عقب نشینی از محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نشدند.

کاهش قیمت طلا

نشان تجارت - بازار ارز تهران روز گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بود. بعد از اینکه نرخ دلار به پرواز درآمد و وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد، عده‌ای از سکه بازان در موقعیت خرید قرار گرفتند.

قیمت سکه با دلار هماهنگ نبود

با این حال برخی از معامله گران معتقد بودند کهقیمت سکه روز گذشته باقیمت دلار هماهنگ نبوده است است و افزایش قابل توجهی را ثبت نکرد.

قیمت سکه امامی عصر دیروز ۵۴ هزار تومان بالا‌تر از روز دوشنبه معامله شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار روز سه شنبه ۱۳ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان بود.

ریزش قیمت طلا

قیمت اونس طلا شب گذشته مرز ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و به قیمت۱۶۹۷ دلار معامله شد. عده‌ای از معامله گران معتقدند برگشت طلای جهانی به کانال ۱۶۰۰ دلار می‌تواند سمت و سوی بازار سکه را تغییر دهد و موجب تقویت قدرت معامله گران کاهشی بازار سکه شود.

بی توجهی سکه بازان به ریزش قیمت طلا

با این حال رفتار سکه بازان در شب گذشته نشان می‌دهد که معامله گران سکه کمتر به ریزش قیمت اونس طلا توجه کرده اند و حاضر به عقب نشینی از محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نشدند.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی سکه بازان بیشتر به رفتار بازیگران ارزی توجه می‌کنند. قیمت دلاردر معاملات پشت خطی شب گذشته نوسان محدودی را نسبت به قیمت نقدی روز سه شنبه ثبت کرد.

معامله گران بزرگ تصور می‌کنند که بازارساز نسبت به معامله و نگه داری دلار حساس است و این حساسیت نسبت به بازار سکه کمتر است.

در کنار این، حساسیت بازارساز نسبت به دلار موجب می‌شود که عرضه بیشتری در این بازار صورت بگیرد و بعضا خریداران بازار نقره داغ شوند. این در حالی است که در بازار سکه، گفته می‌شود که عرضه مشخصی از سوی بانک مرکزی وجود ندارد و همین موضوع نقش بازارساز را در این بازار کمرنگ‌تر می‌کند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون