کد خبر: ۴۳۵۰۶
۱۳:۴۰ -۱۷ مرداد ۱۴۰۱
نماینده سبزوار گفت: گاهی تجهیزات سخت افزاری در سیستم‌های اقتصادی موجود است، اما استفاده درست و اصولی از آن نمی‌شود. از این‌رو، در بخش آموزش باید نگاهی ویژه داشت. ضمناً باید کار مطالعاتی و کارشناسی شود تا تمام عواملی که جان کارگران را در معدن تهدید می‌کند، معین شود و برای هر کدام از آن‌ها نقشه راه ارائه داد.

کارگر معدن

نشان تجارت - بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما در بودجه ۱۴۰۱ این مجوز را به دولت دادیم که برای واردات ماشین آلات معدنی و تجهیزاتی که در این حوزه نیاز مبرم است، اقدام کنند، زیرا در این سال‌ها، واردات در این بخش‌ها، به راحتی صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: برخی شرکت‌های داخلی در حوزه ساخت ماشین آلات معدنی، معتقدند که می‌توانند نیاز معدن‌داران را برطرف کنند، اما دولت و مخصوصاً وزارت صمت به عنوان متولی امر باید توجه داشته باشند که اگر چنین ظرفیتی تمام و کمال در ایران وجود ندارد، حتماً باید مسیر واردات با حمایت آن‌ها صورت بگیرد.

نماینده سبزوار در واکنش به افزایش تلفات جانی در حوزه معدن، گفت: در ابتدا باید بررسی کرد و دید تلفات جانی که برای برخی کارگران معدنی اتفاق افتاده به واسطه چه موضوعاتی بوده است. تصور من بر این است که اگر مسیر به روز کردن تجهیزات معدنی را دنبال کنیم و توجهی ویژه به موضوعات امنیتی در این خصوص داشته باشیم، مشکل تا حد زیادی حل می‌شود. به عبارتی ما هم نیاز به تجهیزات و هم نیاز به آموزش برای کارگران معدنی داریم. از این‌رو، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند هم کیفیت کار را بالا ببرند و هم هزینه تمام شده را کاهش دهند.

محبی تصریح کرد: گاهی تجهیزات سخت افزاری در سیستم‌های اقتصادی موجود است، اما استفاده درست و اصولی از آن نمی‌شود. از این‌رو، در بخش آموزش باید نگاهی ویژه داشت. ضمناً باید کار مطالعاتی و کارشناسی شود تا تمام عواملی که جان کارگران را در معدن تهدید می‌کند، معین شود و برای هر کدام از آن‌ها نقشه راه ارائه داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: من معتقدم، کارگران معدنی چون کارشان بسیار سخت و ارزشمند است، باید هر نوع بیمه‌ای که به کار آن‌ها می‌آید، برایشان لحاظ شود. هیچ اشکال ندارد که همه هزینه‌ها را در حوزه معدن چه برای دولت و چه برای معدن‌دار البته به صورت منطقی و اصولی بالا برد تا جان کارگران بیش از پیش تامین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید حفظ جان کارگران معدنی، دغدغه هر روزه معدن‌داران باشد. از این‌رو می‌باید برای معدن‌دارانی که به این نکات توجهی خاص و ویژه نمی‌کنند، جریمه در نظر گرفته شود که آن‌ها بدانند اگر کوتاهی کنند، فردا، هم با جریمه مالی روبرو می‌شوند و هم باید پاسخگوی سهل‌انگاری‌شان باشند.

منبع: کانی مگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون