کد خبر: ۴۳۲۶۲
۱۵:۳۹ -۰۱ مرداد ۱۴۰۱
نماینده زابل گفت: پیش از آن که کاری شروع شود، باید برنامه‌ریزی لازم روی آن صورت بگیرد و البته برنامه می‌باید شفاف به زیرمجموعه اعلام شود، یعنی همه باید از نقشه راه باخبر باشند.

معادن ایران

نشان تجارت - محمد آیتی: با وجود هفت درصد ذخایر معدنی دنیا که در ایران واقع شده است و علیرغم تاکیدات رهبر انقلاب به استفاده از ظرفیت‌های معدنی و حتی اینکه قرار بود، درآمدهای معدنی به مرور جایگزین درآمدهای نفتی شود، اما همچنان شاهد پیشرفت خاص‌تری در این حوزه نسبت به گذشته نیستیم.

در همین رابطه حبیب الله دهمرده، نماینده زابل گفت: برای پیشبرد اهداف اقتصادی، نیاز به برنامه‌ریزی در سه زمان کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم و برای موفقیت در این عرصه می‌باید آدم‌های بزرگ و کننده کار را در راس امور قرار داد.

وی افزود: من بر این باور هستم که بسیاری از مشکلات کشور به خاطر کمبود نظارت است. یعنی افرادی باید بالای سر کار باشند که دائماً پیشبرد اهداف را رصد کنند و هر جا انحرافی رخداد داد، قاطعانه و بدون رودربایسی وارد کار شوند و برخورد کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: پیش از آن که کاری شروع شود، باید برنامه‌ریزی لازم روی آن صورت بگیرد و البته برنامه می‌باید شفاف به زیرمجموعه اعلام شود، یعنی همه باید از نقشه راه باخبر باشند.

نماینده زابل اظهار داشت: وقتی راهبردی در حوزه معدن وجود ندارد، چگونه می‌خواهیم درآمدهای معدنی را جایگزین درآمدهای نفتی مخصوصاً در دوران تحریم کنیم؟ معادن زیاد و متنوعی در کشور وجود دارد که همه این معادن می‌تواند فضای اقتصادی کشور را پویاتر از گذشته کند. همچنین به واسطه آن می‌توانیم اشتغال‌زایی و ارزآوری برای ایران داشته باشیم، اما برنامه باید مشخص باشد. به طور مثال ما باید در حوزه معدن معین کنیم که در سه سال آینده می‌خواهیم از چه نقطه‌ای به چه نقطه ای برسیم. این‌دست تفکرات است که می‌تواند آینده بهتری را برای ما رقم بزند.

دهمرده یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه معدن این است که کار به کاردان سپرده نمی‌شود. یعنی برای یک چنین کار مهمی ما باید افرادی را بر سر کار بیاوریم که وقت لازم را بگذارند. باید شرایطی در همه بخش‌ها ایجاد شود که اهلیت افراد و مجموعه‌ها ثابت و سپس کار را به آن‌ها واگذار کرد؛ موضوعی که در حوزه معدن تا حد زیادی تا امروز مغفول واقع شده است.

منبع: روزنامه اقتصاد سرآمد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
0
تا کی بگیم مدیران ضعیف؟
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون