کد خبر: ۴۲۹۱۷
۱۴:۳۵ -۱۴ تير ۱۴۰۱
امامزاده داوود در شمال غرب شهر تهران واقع شده است و یکی از مکان‌های محبوب زیارتی و سیاحتی پایتخت محسوب می‌شود. محدوده این امام زاده به علت موقعیت خوب دسترسی و آب و هوایی از جاذبه‌های گردشگری تهران به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله با جامعه ۲۴ همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری امام زاده داوود بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری

نشان تجارت - مهدی توفیقی: طبق روایات تاریخی امامزاده داوود از نوادگان امام حسین(ع) است و طبق سایر روایات تاریخی به‌همراه امام هشتم شیعیان و سایر بستگانشان به ایران آمده و به شهادت رسیده است. نام این امام زاده در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امامزاده داوود کجاست؟

آرامگاه امامزاده داوود که در بخش «کن» استان تهران قرار دارد که در طول سال میزبان زائران و گردشگران، به خصوص مردم تهران است. از میدان آزادی و شهران وسیله نقلیه عمومی برای رسیدن به امامزاده داوود وجود دارد.

مسیر‌های دسترسی به امامزاده داوود

مسیر اول: این مسیر احتمالا بهترین راه برای دسترسی به امامزاده داوود به حساب می‌آید. کافی است وارد بزرگراه آبشناسان شوید، با رسیدن به فلکه اول شهران به‌سمت فلکه دوم شهران بپیچید. از آنجا به بعد مسیر سولقان در شمال تهران را پیش بگیرید. در بهترین حالت ۴۰ دقیقه‌ای و در بدترین حالت ۹۰ دقیقه‌ای به امام زاده داوود می‌رسید.

مسیر دوم: از انتهای بزرگراه یادگار امام به‌سمت فرحزاد حرکت کنید و جاده فرحزاد به امامزاده داوود را رانندگی کنید. این مسیر پس از ۱۵ کیلومتر به «تپه سلام» می‌رسد؛ و این نقطه نخستین مکانی است که می‌توانید گنبد این امام زاده را ببینید.

مسیر کوهنوردان: گردشگران و افراد بسیاری هستند که با طی کردن مسیر کوهنوردی به این امام زاده می‌رسند. برای این کار می‌توانید با تله‌کابین توچال به‌سمت ایستگاه هفت بروید و از آنجا مسیر را به‌طرف قله کوه توچال طی کنید. با یافتن جاده، تا قله «شاه نشین» در پشت روستای شهرستانک، راهتان را ادامه دهید. با دورزدن در اطراف این قله می‌توانید به امامزاده داوود برسید. این مسیر برای بسیاری از افراد سخت است؛ ولی سختی کوهنوردی چند ساعته با بازدید از طبیعت بکر منطقه امام زاده داوود جبران می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری اطراف امامزاده داوود

جاده کن-سولقان یکی از جذاب‌ترین مسیر‌ها با طبیعت بکر ایران است که شامل جاده‌ای پرپیچ‌و‌خم در منطقه کن می‌شود. طول این مسیر حدود ۴۵ دقیقه است که شاهد مناظر سرسبز و چشم‌انداز‌های زیبایی خواهید بود. البته مسیر دیگری نیز وجود دارد که جاده قدیم امام زاده داوود است و در منطقه فرحزاد وجود دارد که آسفالت نیست و بیشتر مناسب افراد علاقه‌مند به مسیر‌های پیمایشی و آفرودی است. این جاده از منطقه‌ای با منظره‌ای زیبا، آبشار و طبیعتی چشم‌نواز می‌گذرد. علاوه بر این، انواع خوراکی‌های وسوسه‌کننده نظیر باقالی، لبو، بلال، تخمه بوداده، لواشک و آلوچه، چای زغالی، پشمک و... بسته به فصل در طول مسیر وجود دارد که می‌توان آن‌ها را تجربه کنید.

آبشار رندان امام زاده داوود

آبشار رندان، دومین آبشار مرتفعی است که در نزدیکی شهر تهران قرار دارد این آبشار زیبا میان دره و در نزدیکی روستایی به همین نام در منطقه کن و سولقان شهر تهران واقع شده است. آبشار رندان به علت آب و هوای خنک و مطلوب خود در فصل تابستان مقصد بسیاری از گردشگران است.

آبشار سنگان امام زاده داوود

آبشار سنگان، معروف‌ترین جاذبه گردشگری طبیعی در میان گردشگران منطقه امام زاده داوود است. برای دیدن آبشار سنگان باید حدود هفت کیلومتر وارد جاده آسفالت فرعی شوید تا به روستای سنگان برسید. در ایام تعطیل از خودرو‌های شخصی ورودی گرفته می‌شود. بزرگراه تهران-شمال دقیقا در کنار این جاده قرار دارد و فضای آرام دره سنگان را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

رستوران‌های امامزاده داوود

به گزارش جامعه ۲۴، امکانات رفاهی در منطقه امام زاده داوود قابل قبول است و چندین رستوران برای صرف وعده‌هایی غذایی و اتراق در این منطقه وجود دارد. نان و کباب‌های طبخ شده در این رستوران‌ها بسیار باکیفیت و لذیذ است. تخت‌های سنتی رستوران‌ها در فضای کوهستانی با نسیم خنک و هوای مطبوع، لذت صرف غذا را دوچندان می‌کند.

آبشار امامزاده داوود

آبشار امامزاده که از جاذبه‌های اطراف این منطقه است، در ورودی روستای کن و در دره‌ای عمیق قرار دارد و بسیاری از گردشگران بازدید از آن را از دست نمی‌دهند.

بازار امامزاده داوود

بازار سنتی امام زاده داوود، فاصله اندکی تا خود امام زاده دارد و در آن هر نوع کالا و خوراکی از قبیل سوهان تازه و داغ، انواع شیرینی و نان‌های سنتی تازه از تنور درآمده، پوشاک، چادر و جانماز، مهر و تسبیح، کتاب‌های احادیث، برس و شانه، اسباب‌بازی و ... به فروش می‌رسد که می‌توانید برای عزیزان خود در این بازار سوغاتی تهییه کنید. آش و دوغ‌های محلی نیز در این بازار فروخته می‌شود که در آن‌ها از سبزیجات کوهستانی منطقه امامزاده داود استفاده شده است و مزه لذیذ و دلچسبی دارد.

آبشار تالون

آبشار تالون یکی از مرتفع‌ترین آبشار‌های استان تهران در روستای تالون در جاده منتهی به امامزاده داوود است. قبل از رسیدن به امام زاده به یک دو راهی خواهید رسید که مسیر سمت چپ به روستای رندان و بعد روستای تالون منتهی می‌شود. آبشار تالون در بهار منظره تماشایی دارد. در کنار آبشار، چشمه‌ای برای نوشیدن آب طبیعی و آشامیدنی وجود دارد.

اقامت در امامزاده داوود

باتوجه به اینکه گردشگران بسیاری به خصوص در فصول بهار و تابستان به امام زاده داوود سفر می‌کنند، بخشی از این منطقه به مسافرخانه‌ها برای اقامت گردشگران اختصاص یافته است. اجاره سوئیت در امامزاده داوود، برای زائرانی مناسب است که از راه دور آمده‌اند و نیاز دارند که ساعات یا شبی را در آنجا بگذرانند.

در مسیر جاده امامزاده داوود، کمپینگ و اتراق کردن چندان منطقی نیست و حتی کنار رودخانه نیز فضای مناسبی برای این کار وجود ندارد؛ اما در صورتی که قصد اتراق داشتید می‌توانید در روستا‌هایی مانند سنگان، رندان و تالون، به‌خصوص کنار امامزاده‌ها چادر بزنید. همچنین پارک کوهستانی کوهسار در ابتدای جاده امامزاده داوود نیز به‌واسطه امکانات رفاهی خوب و اولیه مناسب همانند پارکینگ و سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی، محل مناسبی برای اقامت‌های کوتاه مدت به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به امامزاده داوود

بهترین فصل برای سفر به منطقه امام زاده داوود فصول گرم سال است یعنی فصل‌های بهار و تابستان. البته گردشگران بسیاری در فصل پاییز هم به این منطقه سفر می‌کنند. امامزاده داوود معمولا زمستانی سرد و پربرف دارد و با وجودی که مناظر سپید کوهستان و جاده آسفالت، سفر در زمستان را نیز جذاب می‌سازد؛ اگر به این منطقه سفر کنید، با هوای بسیار سردی مواجه خواهید شد

امامزاده داوود در اوایل بهار ترکیبی از مناظر زیبای کوهستان و دمای مطلوب است. در نیمه دوم بهار و نیمه ابتدایی فصل پاییز این منطقه معتدل‌ترین دما را دارد، بنابراین، از فروردین تا اوایل آبان سفر به امامزاده داوود بسیار دلپذیر است و در فصل تابستان برای رهایی از گرمای شهر تهران می‌توانید، سفر یک روزه به این منطقه داشته باشید، زیرا بهترین هوا در فصل تابستان در این منطقه وجود دارد.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون