کد خبر: ۴۲۵۷۱
۱۷:۲۳ -۲۷ خرداد ۱۴۰۱
استان لرستان بخشی خوش آب و هوا و زیبا در غرب ایران است، که جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده است. قلعه‌ی باشکوه «فلک الافلاک»، غار تاریخی «کَلماکَره» در شهرستان پل دختر، دشت «لاله‌های واژگون» الیگودرز و دریاچه‌ی «گهر» دورود از جمله جاذبه‌های گردشگری لرستان است، اما ما قصد داریم تا در این مقاله آبشار زیبای بیشه را به شما معرفی کنیم.
جاذبه‌های گردشگری
نشان تجارتمهدی توفیقی: استان لرستان به داشتم آبشار های طبیعی و زیبا مشهور است و بیش از ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. آبشار «نوژیان»، «آب سفید»،  «چکان» و «وارک» از جمله آن‌ها است. اما یکی از بهترین و معروف ترین این آبشار ها، آبشار بیشه است که از جاذبه های گردشگری شهر درود می باشد و فاصله 35 کیلومتری از این شهر دارد.

آبشار بیشه لرستان کجاست؟

آبشار بیشه استان لرستان یکی از جاهای دیدنی و هیجان انگیز این استان است که در منطقه‌ای کوهستانی و در دامنه‌های رشته کوه زاگرس واقع شده است. این آبشار در شهرستان دورود قرار دارد. شهر دورود از شمال با شهرستان سربند و از شمال غربی با بروجرد هم مرز است، از شرق نیز به ازنا، از جنوب به الیگودرز و از غرب به شهرستان خرم‌آباد ختم ی‌شود.
 
آبشار بیشه با شهرستان درود فاصله 30 کیلومتری دارد ، که در دهستان سپید دشت و در روستای به همین نام قرار دارد. فاصله‌ این آبشار تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. در شرق بیشه تپه‌های کلاه‌کوه و در شمال آن کوه «ازگن» وجود دارد. راه‌آهن تهران–خوزستان نزدیک ترین فاصبه را با این آبشار دارد.

مسیر دسترسی به آبشار بیشه

‎آبشار بیشه به علت آنکه فاصله کمی تا ایستگاه راه‌آهن تهران- جنوب دارد مقصد بسیاری از گردشگران است، حتی در سال های گذشته تنها راه رسیدن به آبشار قطار بود.
 
از دو طریق می‌توانید به آبشار بیشه برسید:
 
مسیر اول: اگر قصد دارید با خودرو شخصی به ابشار بیشه بروید بهتر است که بدانید فاصله خرم آباد تا آبشار بیشه حدود ۶۵ کیلومتر می باشد و از شهر دورود حدود ۳۰ کیلومتر را باید طی کنید. در مسیر درود به سمت شهر بیشه و در کنار رودخانه سزار، آبشارهای فصلی و دائمی و درختان سرسبز و زیبایی وجود دارد که از تماشای آن‌ها هیجان زده خواهید شد.
 
مسیر دوم: راه دوم، راه ریلی قطار تهران- خوزستان و پیاده شدن در ایستگاه شهر بیشه است. رشته وه های زاگرس در مسیر این راه آهن قرار دارد که زیبایی و جاذبه گردشگری آن را دو چندان می کند، از ایستگاه بیشه تا آبشار فاصله‌ی چندانی نیست و شما با استفاده از تابلوهای راهنما مسیر درست را به راحتی پیدا می کنید.

بهترین زمان برای سفر به آبشار بیشه کدام فصل است؟

باتوجه به سرسبزی در دوباره زنده شدن طبیعت بکر این منطقه در فصل بهار، این فصل یکی از بهترین فصل ها برای سفر به استان لرستان و دیدن آبشار بیشه است. همچنین در فصل پاییز به‌دلیل درختان نارجی و زیبا، این مکان چشم انداز خاصی دارد و محو تماشای مناظر چشم‌نواز آن خواهید شد. در فصل زمستان نیز یخ زدن آبشار بیشه صحنه‌ای فوق العاده را ایجاد می‌کند و تماشای آن در فصل زمستان خالی از لطف نیست.

تفریح هایی که می توان در آبشار بیشه انجام داد

تماشای طبیعت: منظره زیبای آبشار و چشم‌انداز اطراف آن و صدای دل نواز آب، صحنه‌ای زیبا و چشم‌نواز از طبیعت را به وجود آورده و آدمی را محو تماشای طبیعت زیبای خود می‌کند.
روستاگردی: در کنار دیدن این آبشار رویایی، گشت‌وگذار در روستای سرسبز بیشه یکی  از جذاب ترین قسمت های این سفر است که می توانید لذت روستاگردی در این منطقه را تجربه کنید.
 
عکاسی از طبیعت منطقه: طبیعت زیبای بیشه و آبشار سحرانگیز آن بهترین مکان برای عکاسی و ثبت خاطرات دلنشین و فراموش‌نشدنی است.
 
پیک‌نیک: طبیعت زیبا و مسحورکننده‌ی منطقه‌ی بیشه لرستان مکانی مناسب برای سفرهای خانوادگی و لذت بردن از مناظر بکر در کنار دوستان و آشنایان است.
 
امکانات رفاهی: پارکینگ، سرویس بهداشتی، پلاژ، چادر اسکان، سکوی استراحت مسافران، بازارچه محلی، تلفن، آب، برق، خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی در نزدیکی آبشار وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون