کد خبر: ۴۲۵۴۳
۲۳:۰۵ -۲۵ خرداد ۱۴۰۱
شاید این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از جوانان مسئله سربازی است و سربازی حرفه‌ای یکی از امیدهای این جوانان بود؛ اما سربازی حرفه‌ای به کجا رسید؟

سربازی حرفه ای به کجا رسید؟

نشان تجارت - داستان سربازی، داستانی است که این روزها به هر کجا که بروید، زمزمه‌هایی از آن می‌شنوید؛ جوانانی که منتظر هستند تا بالاخره روی این قانون اصلاح شود و بهترین روزهای عمر آن‌ها صرف سربازی اجباری نشود.

همچنین سال گذشته برخی از نمایندگان مجلس، از سربازی حرفه‌ای صحبت کرده و می‌گفتند در حال رایزنی برای جایگزینی سربازی حرفه‌ای به جای سربازی اجباری هستند؛ اما چه خبر از سربازی حرفه‌ای؟

احسان ارکانی، نماینده مجلس، در پاسخ به این سوال که داستان سربازی بالاخره به کجا رسید گفت: در ابتدا باید اشاره داشت که حقوق سربازان افزایش خوبی داشته و باتوجه به اینکه، این افزایش قابل توجه بود، امیدوار هستیم که مشمولانی که قرار است به سربازی بیایند، دریافت قابل قبولی داشته باشند؛ در مورد سربازی حرفه‌ای نیز قرار شده تا مجلس جلساتی با ستادکل نیروهای مسلح داشته باشند و پس از آن درباره این موضوع صحبت شود.

ابراهیم عزیزی، نماینده کرمانشاه در مجلس نیز در این رابطه اظهار داشت: ما در مجلس در حال بررسی موضوع سربازی هستیم؛ نگاه مجلس به دنبال اصلاح قانون سربازی است و موضوع باید در همه ابعاد بررسی شود. سربازی مساله‌ای است که هم با آینده جوانان در ارتباط بوده و هم به امنیت مرتبط است. بنابراین به دنبال اصلاح قانون سربازی هستیم.

برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز تمایلی به صحبت کردن در مورد موضوع سربازی نداشتند که دلیل آن مشخص نیست؛ به هرحال مسئولان باید توجه داشته باشند که سربازی داستانی متفاوت بوده که زندگی جوانان را در گرو خود گرفته است؛ بنابراین باید هرچه سریعتر اقداماتی برای اصلاح این قانون انجام داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون