کد خبر: ۴۲۴۷۳
۰۹:۲۹ -۲۳ خرداد ۱۴۰۱
یکی از مهم ترین ملزومات برای عملکرد صحیح خانه، کارخانه یا محل کار شما، یک سیستم الکتریکی مستقر است. تجهیزات و ماشین آلات خانگی به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند و ازاین رو باید در مورد برق، اقدامات ایمنی را در نظر داشت.

نشان تجارتایمنی در ساختمان حرف اول را می زند. در هنگام استفاده کردن از لوازم برقی باید تماما با کالاهایی کار کنیم که سلامت ما را تضمین می کنند. کلید مینیاتوری یکی از ابزارهایی است که حفاظت مدار الکتریکی در مقابل جریان برق را برعهده دارد.

کاربرد کلید مینیاتوری

یکی از مهم ترین ملزومات برای عملکرد صحیح خانه، کارخانه یا محل کار شما، یک سیستم الکتریکی مستقر است. تجهیزات و ماشین الات خانگی به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند و ازاین رو باید در مورد برق، اقدامات ایمنی را در نظر داشت. نوسانات ولتاژ ناشی از نوسانات برق می تواند بسیار خطرناک باشد. با پیشرفت تکنولوژی، مکانیسم های جدیدی برای مهار نوسانات برق در سیستمهای الکتریکی ابداع شده است. یکی از این مکانیسم ها، یک کلید مینیاتوری یا MCB است.

کلید مینیاتوری دستگاه کوچکی است که به عنوان عامل کنترل‌کننده در هنگام منبع تغذیه غیرعادی عمل می کند. این مکانیزم یک سیستم الکتریکی را به محض تشخیص اضافه بار یا افزایش برق قطع می کند.

معمولا به عنوان جایگزینی برای فیوز استفاده می شود. بسته به ماهیت کاربردهای الکتریکی، انواع مختلفی از MCB ها را می‌توان در محل سکونت و صنایع شما گنجاند. در حالت ایده آل، کلید مینیاتوری یک راه‌حل عالی برای خانه ها و ساختمان هایی است که تجهیزات کمتری دارند. در اینجا چند مورد از کاربردهای مؤثر MCB که شاید شما نمی دانستید آورده شده است.

کاربردهای MCB یا کلید مینیاتوری

معمولا از کلید های مینیاتوری در موارد زیر استفاده می شود:

  1. تابلوهای برق خانگی
  2. چراغ ها
  3. کاربردهای صنعتی
  4. بخاری
  5. و ....

 

بهترین برندهای کلید مینیاتوری موجود در بازار ایران کدام اند؟

برندهای مطرح زیادی درحال تولید انواع کلید مینیاتوری هستند اما مطرح ترین آنها به شرح زیر است:

  • اشنایدر الکتریک
  • زیمنس
  • LS
  • هیوندای
  • ایتون
  • چینت
  • ABB
  • و ....

 

در صورتی که تمایل به خرید انواع کلید مینیاتوری دارید کافی است از طریق راه های ارتباطی سایت بابا ادیسون با ما در تماس باشید.

رنج های مختلف کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری در مدار با جریان پایین و یا در تابلو های روشنایی و تابلو های توزیع با توان کم و یا جهت حفاظت مدارات کنترل و فرمان تجهیزات و تأسیسات برقی استفاده می شود و در صورت به وجود آمدن اشکالی در مدار بطور خودکار مدار را قطع می کند و در نتیجه از وسایل و سیم کشی محافظت می کند.  فیوزها و کلیدهای مینیاتوری در جریان های نامی استاندارد ۱، ۲، ۴، ۶، ۱۰، ۱۶، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۶۳ آمپر موجود هستند. کلیدها و فیوزهای جریان کم ۱ تا ۱۰ آمپر عمدتا برای حفاظت مدارهای کوچک به کار می روند. 

خرید کلید مینیاتوری ارزان و بدون واسطه

الکتروشتاب(فروشگاه اینترنتی بابا ادیسون) یک فروشگاه در عرصه برق صنعتی است که از سال 1385 آغاز به فعالیت کرده است. ما بدون واسط تامین کننده ی تمام کالاهای برق صنعتی هستیم. در صورتی که تمایل به استعلام قیمت دارید کافی است از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت بابا ادیسون با ما در تماس باشید.

توضیحات تکمیلی

برای بسیاری از افراد خرید انواع کلید مینیاتوری کار دشواری است. در صورتی که تمایل به خرید کلیدهای مینیاتوری دارید می توانید از مقالات رایگان سایت بابا ادیسون استفاده کنید و همچنین می توانید از مشاوره رایگان قبل از خرید فروشگاه الکتروشتاب هم استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون