کد خبر: ۴۲۴۶۱
۲۰:۴۹ -۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بندر بدروم دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی اعم از آثار تاریخی و سواحل چشم نواز است که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه بشمار می‌آید. در ادامه قصد داریم که شما را با بهترین دیدنی‌های بندر بدروم آشنا کنیم.
بندر بدروم
نشان تجارتبندر بدروم، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مقصد‌های گردشگری و یکی از بکر‌ترین بندر‌های کشور ترکیه و منطقه موغله است، این شهر پرشده از هتل‌های بوتیک، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب.
 
بدروم با حضور حداکثری گردشگران در سال‌های اخیر، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را از دست نداده است. جاذبه‌های باستانی مانند آمفی‌تئاتر بدروم، قلعه سنت پیتر، آرامگاه هالیکارناسوس، دروازه میندوس و موزه‌هایی مثل موزه باستان‌شناسی زیر آب، سواحل زیبا و چشم‌نواز و همچنین پیاده روی در کوچه پس‌کوچه‌های قدیمی که با ردیفی از خانه‌های سفید احاطه شده‌اند، از جمله جاذبه‌های گردشگری بندر بدروم به شمار می‌روند.
 
هنگامی که حکومت عثمانی شهر باستانی هالیکارناسوس تحت سلطه داشت، بدروم تنها یک روستای ساده برای ماهیگیری محسوب می‌شد؛ اما در دهه ۱۹۴۰ میلادی با ورود گردشگران همه چیز وارونه شد. امروزه در فصل تابستان، گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این شهر بندری در ترکیه سفر می‌کنند و از اماکن دیدنی بدروم بازدید می‌کنند. در ادامه شما را با چندتا از بهترین جاذبه‌های گردشگری بندر بدورم آشنا خواهیم کرد.

قلعه سنت پیتر بندر بدروم

«قلعه سنت پیتر» (Castle of St. Peter)، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندر بدروم است این قلعه که در ساحل شهر قرار دارد، در بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ توسط شوالیه‌های سنت جان طراحی و ساخته شده است و در آن زمان شوالیه‌هایی از ملیت‌های گوناگون برای محافظت از بخش‌های خاص دیوار گماشته شدند. از برج‌های این قلعه می‌توان به برج فرانسوی، برج انگلیسی که در دیوار غربی آن یک مجسمه شیر وجود دارد و برج گاتینو که به سیاه چال ختم می‌شود، اشاره کرد. در زمان سلطنت سلطان سلیمان عثمانی، این قلعه به تصرف ترک‌ها درآمد و مسجدی درون آن احداث شد. امروزه، اکثر تالار‌های مجلل و بزرگ قلعه بدروم، محل برگزاری نمایشگاه‌های موزه باستان‌شناسی زیر آب در کشور ترکیه است.

خمره‌ها و آثار باستانی زیر آب بدروم، ترکیه

«موزه باستان‌شناسی زیر آب» (Museum of Underwater Archaeology)، یکی از جذاب‌ترین آثار باستانی است که در قلعه سنت پیتر وجود دارد. طرح نمایشگاه‌ها به‌خوبی طبقه‌بندی و طراحی شده است و در آن آثار چشمگیری که با نمایشگر‌های چندرسانه‌ای تکمیل شده‌اند، توجه گردشگران را جلب می‌کند. پس از ورود به قسمت تالار‌های بزرگ با خمره‌های سفالی آمفورا و یک کارگاه شیشه گری روبه رو می‌شوید که برای بازدیدکنندگان، بسیار جذاب است.
 
با ورود به تالار شیشه، بقایای یک کشتی ۱۶ متری غرق شده در سال ۱۰۲۵ میلادی را مشاهده می‌کنید. برج فرانسوی، محل یافته‌های دیگری از جمله یک کشتی غرق شده کلاسیک یونانی متعلق به قرن چهار پیش از میلاد است. در تالار اولوبورون و اتاق گنجینه، آثار باشکوه موزه از جمله بقایای چندین کشتی عصر برنز نگهداری می‌شود.

سر ستون‌های باقی مانده در آرامگاه هالیکارناسوس در بندر بدروم

آرامگاه هالیکارناسوس، یکی از عجیب‌ترین آثار باستانی جهان به شمار می‌رود. معماری به نام پیتئوس این آرامگاه را با استفاده از سنگ‌های مرمر و قلوه سنگ به‌عنوان استراحتگاه ابدی شاه ماسول در هالیکارناسوس (نام باستانی بدروم) ساخته است؛ ارتفاع آرامگاه ماسول به ۴۶ متر می‌رسد که مجسمه‌سازان مشهور یونان با کتیبه‌های باشکوهی آن را تزیین کرده اند. با وجود آسیب‌های فراوانی که طی قرن‌ها بر اثر زلزله به این بنا وارد شده بود، در نهایت شوالیه‌های سنت جان آن را تخریب و از سنگ‌های آن برای ساخت قلعه سنت پیتر استفاده کردند. در حال حاضر بقایای باقی مانده از این آرامگاه در یک باغ نگهداری می‌شود. همچنین یک مدل در مقیاس کوچک هم از آرامگاه ماسول در محل قبلی آن طراحی و ساخته شده است که گردشگران از آنجا هم بازدید می‌کنند.

آمفی تئاتر بندر بدروم

«آمفی تئاتر بدروم» (Bodrum Amphitheater) نسبت به استاندارد‌های معماری رومی، متفاوت و کوچک‌تر است؛ اما با زیبایی و ظرافت تمام بازسازی شده و چشم‌انداز ردیف بالایی آن به‌سمت کوه‌ها و شهر، بسیار زیبا و خیره کننده است. تئاتر باستانی بدروم در روز‌های اوج خود در قرن چهار میلادی، تا ۱۳ هزار تماشاگر را در خود جای می‌داده است، اگر در فصل تابستان از بندر بدروم دیدن می‌کنید می‌توانید از تماشای برنامه‌ها و کنسرت‌هایی که محوطه آمفی تئاتر برگزار می‌شود، لذت ببرید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون